Gå til innhold

Gir dere grøt? Sover de lenger av den grunn...??

Anbefalte innlegg

Heihei!

Vi har begynt bitte litt med grøt, hun syntes det er godt og spiser i vei. Hun har fått i en ukes tid hver kveld en liten porsjon, og deretter ammer jeg henne før hun blir lagt sånn ca. 19.

Som regel vil hun da ha mat igjen ved 12-01 tida og enda en gang på natten sånn 04 tida---

Alle har mast om at hvis hun får grøt, så vil hun sove lenger om natten - men syntes egentilig ikke at vi har merket noe til det... ;)

Dere som gir grøt- syntes dere at barnet sover lenger<?

Plager meg overhodet ikke å stå opp for ammingen, men bare lurer på hvordan dere andre har det.

Og hvor ofte får de mat nå?? Hos oss kan man nesten stille klokken etter sulten hennes- så og si hver 3 time--

Mener med førstemann at det ble litt skjeldnere når hun var på denne alderen- men jeg husker forferdelig dårlig fra sist :( Er vel stor variasjon fra barn til barn...

Fortsetter under...

me har ikke begynt med grøt, men tror det varierer på nattesøvnen , etterhvert så blir det jo en vane å få pupp om natta , så barnet innstiller seg på mat om natta. tror det er forskjell fra barn til barn. du får prøve deg litt frem

Før vi begynte med grøt da hun var 4mnd og 1uke hadde hun vært veldig urolig nattestid i noen uker. Krevde mat hver 2 time, sov urolig og ikke helt fornøyd (alt var topp på dagtid) Etter innføring av grøt har det blitt omtrent som hos dere. Får grøt kl 18, kveldspupp ved sengekanten, sovner ca 19 og våkner for mat igjen rundt midnatt. Våkner gjerne en gang i 3-4tida for neste måltid.

Det varierer litt hvor mye hun spiser, noen ganger roer hun seg ikke før hun har spist av begge brystene, mens andre ganger sovner hun ved den første. Hun hadde nok klart seg fint uten mat om natta også, men jeg syns ikke hun er stor nok til å gå igang med natt-avvenning enda. Hun sovner jo med en gang igjen, så da er det ikke noe problem.

Har ikke begynt med grøt enda... Ingen spes grunn til at vi venter, har bare et ønske om å fullamme så lenge som mulig.

Merker at lillemor har blitt mer krevende om natta den siste uka. 2-3timer mellom måltidene, og det tar på søvnen!

Skal gi noen smaksprøver denne uka og etter hvert se omm vi kan begynne m et lite grøtmåltid om dagen. Så kanskje roer det seg litt m spisinga på nattestid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...