Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Hvordan går jeg frem for å få farskapstest hos nav? Og hvem får svaret? Meg eller han? Jeg var 100% sikker på hvem far til sønnen min var..helt til tre uker før termin, da ville jordmor flytte terminen min. Nå er jeg usikker og kjemperedd!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2008 #2 Skrevet 5. april 2008 Du må betale farskapstesten selv, med mindre du skriver opp far som "ukjent" (eller lar vær å skrive noe). Om du gjør dette tar alt mye lengre tid, siden det da blir (myndigetenes?) oppgave å finne faren (mange prosesser og sånn). Farskapttest koster ca 2000 kr tror jeg, pluss 1000 per ekstra far... Tror alle som er involvert får svar... Ikke for å kjefte på deg, er jo tross alt i samme situasjon selv, men om du hadde sex med fler enn EN mann innenfor samme periode, kan du aldri være 100 % sikker, uansett hvor mye det stemmer med termin, befruktningsdag osv... Lykke til hvert fall. =)
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #3 Skrevet 7. april 2008 Takk for svar! Far står som ukjent, jeg ville ikke si noe om det ettersom jeg ikke er 100%. Jeg ble gravid i midten av mars, det er nesten fire uker imellom "pappane". Gjør ikke noe om det tar lang tid..det skal jeg klare å holde ut. Men hva gjør jeg når jeg kommer til NAV? Jeg føler meg så sinnsykt dårlig pga dette her, tenker at jeg blir sett på som DET ludderet! =(
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Må man oppgi far til NAV..? Om du tenker å søke om støtte, får du jo dette om du er alenemor, uansett om far er ukjent eller ikke... Om de spør kan du jo bare si det samme som meg; at det er en litt komplisert situasjon ang barnefar for tiden, og at du vil vente. Da kan de jo ikke mase så mye mer. Og skjønner godt at du føler deg som et ludder; det gjør jeg også. Føler meg billig som F. Men vet jo at jeg egentlig ikke er det. Er MANGE som har sex med fler enn en mann i løpet av en måned/uke, det er bare det at vi er så "uhelidge" å bli gravide. Men forstår følelsen din kjempegodt, er ikke lett. Håper det ordner seg for deg. =)
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #5 Skrevet 16. april 2008 Pengene blåser jeg i, trenger ikke dem.. Men jeg vil vite med 100% sikkerhet hvem som faktisk er pappa til sønnen min. Jeg ble gravid etter ett samlivsbrudd, så det er ikke så ille.. BF.1. vil ikke ha noe med meg eller lillegutten å gjøre i det hele tatt uansett og det er helt greit. BF.2. vil være pappa, han vil ta seg av både meg og gutten uansett resultat, men jeg vil vite!
Lidå Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Dersom du kun vil vite hvem som er far, tror jeg ikke jeg ville innvolvert NAV! Det tar bare lang tid og mye mas! Ta heller kontakt med et privat laboratorium! De koster mer, men du får mye raskere svar!
kosepie Skrevet 4. mai 2008 #7 Skrevet 4. mai 2008 tok ikkje meir en en 5 - 6 uka me mej... men ej viste ken faren va sjølv da.... ville berre han skulle være sikker...
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #8 Skrevet 4. mai 2008 Hei Vet ikke om dette hjelper deg noe, men uansett... Man blir jo gravid ca 14 dgr før neste mens (og ca 14 dager etter første dag i forrige mens), så hvis du har regelmessig mens så burde det gi en indikasjon på hvem som er faren utifra det tidspktet du hadde sex på og når grav. test slo ut. Etter eggløsning kan man ikke bli gravid så den du hadde sex med da er ikke sannsynlig far. Jeg ville stolt på de tidlige UL. De er mye sikrere enn de man tar senere. Min sønn fikk ultralydtermin 14 dager før enn det han egentlig hadde pga at han var stor mot slutten av svangerskapet (fordi de regner sammen forskjellige variabler som gir en indikasjon, men det trenger ikke bety noe), men legene holdt fast ved tidlig ultralyd da de mener det er sikrest. Uansett lykke til!! Håper far 2 er pappa´n... det hørtes mye koseligere ut
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #9 Skrevet 5. mai 2008 kan dem på Nav spørre om hvem som er far ?? hva om man ikke er sikker? hva hvis man har blitt voldtatt?? det er ikke så enkelt å bare si det ....
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2008 #10 Skrevet 5. mai 2008 kan dem på Nav spørre om hvem som er far ?? hva om man ikke er sikker? hva hvis man har blitt voldtatt?? det er ikke så enkelt å bare si det ....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå