Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #1 Del Skrevet 3. april 2008 Det finnes jo flere grader av bekkenløsning. Noen havner i rullestol eller går på krykker. Andre klarer å holde det ganske bra i sjakk med forebygging og hvile. Jeg lurer på, hvor synes dere grensa går for sykemelding?? Selv så blir jeg utrolig sliten og lei. Etter halve dagen på jobb ( i barnehage, 1- 2 år) så brenner og ulmer det i bekkenet. Det er kjempegodt å få sitte å hvile, men bare i to minutter. Det kjennes ut som jeg sitter på glør, og jeg finner ingen god stilling. Det eneste jeg lengter etter er å få legge meg på sofaen med puta mellom føttene! Dette går utover min jobb kvalitet med barna og samtidig ligger jeg på sofaen nesten hele ettermiddagen/ kvelden etter jobb. Stakkars gutten min på 20 mnd som også gjerne vil ha sin del av oppmerksomhet. Jeg skal skaffe henvisning til fysio. Men hva skal jeg gjøre? Jeg jobber tre dager i uka. Hvor går grensa for hvor langt man skal tøye seg for å holde seg i jobb? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137346063-hvor-g%C3%A5r-grensa/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chezka Skrevet 4. april 2008 #2 Del Skrevet 4. april 2008 Dette har jeg også tenkt en del på. Jeg har bekkenløsning, og er 50 % sykemeldt fra en stillesittende jobb som holder på å ta knekken på bekkenet mitt! Jeg jobber halve dager, har ikke sjans å jobbe hele dager. Jeg har forsøkt å tenke slik som dette: Hvis jeg ikke var gravid, og hadde tilsvarende smerter f.eks i ryggen - ville jeg da kreket meg på jobb, eller ville jeg med den største selvfølgelighet skaffet meg sykemelding? Det virker noen ganger som om gravide tøyer egne grenser lenger enn hva tilfellet ville vært om man hadde plager som ikke-gravid. Hvis man har intense smerter i ryggen går man da ikke på jobb? Det er da helt idiotisk at man skal utsette å få en sykemelding bare fordi man er gravid?? Jeg syns det høres ut som om du trenger full sykemelding en periode iallefall. Du skal ikke bare greie å gjøre jobben din, du skal faktisk fungere hjemme også! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137346063-hvor-g%C3%A5r-grensa/#findComment-137348107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Farfisa Skrevet 4. april 2008 #3 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg er også 50% sykemeldt pga bekkenløsning, og håper jeg klarer å fortsette i jobb ei stund til. Jeg er så glad i jobben min, og jeg kjeder meg hjemme når jeg må hvile. Men jeg synes det høres veldig hardt ut at du jobber tre fulle dager i uka med det bekkenet ditt. Det som har fungert godt for meg, er å stort sett jobbe halve dager. Torsdagen er litt lenger, så den er nok litt tøff, men de andre dagene jobber jeg såpass kort at når bekkenet begynner å krangle og er slitent, så kan jeg faktisk gå hjem og legge meg. Jeg synes det høres ut som du burde bli mer sykemeldt enn du er, kanskje fullt, med tanke på at du også har en liten en som krever noe hjemme av deg. Når jeg kommer hjem, kan jeg tross alt bare tenke på meg selv, og jeg har en mann som varter meg opp som en engel. Ta vare på deg selv nå! Det vil du tjene på etter fødselen også. Tar du ikke vare på deg selv, vil det gå lenger tid før du er frisk etter fødselen, og da har du to barn som trenger deg! Lykke til og god bedring. Ønsker deg det beste! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137346063-hvor-g%C3%A5r-grensa/#findComment-137348451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tika81 Skrevet 4. april 2008 #4 Del Skrevet 4. april 2008 Heisann! Æ e 100% sykemld. Jobbe i matvare butikk. For mæ gikk grensa når æ ikke klarte å bade ongen min sjøl. Vill si grensa går når det går utover ongen. Enkelt og greit!! Prøvde først med 70% sykemld i 1 mnd men di 2 siste timan ville æ bare gråte:( Etter 1 uka med 100% bynte det å gå litt bedre. E nu snart 2 mnd siden og e litt værre men e enda oppegåanes. Prøve å gå en tur hver dag og slappe av i mellom klæsvask og husarbeid. Typen tar di tyngste takan som golvvask, støvsuging og lignende... Vill ikke bli værre. E åsså litt skremt over at nån havne i krykka eller rullestol. Hadde æ ikke hadd ongen hadde æ nok vært i jobb litt lenger. Gutten min e snart 3 og typen min har skift arbeid så vi blir mye aleina. Går også til behandling 2-3 gang i uka men e ikke sikker på at det hjelpe, men i tilfelle:) E hos fysioterapaut. Ingen andre muligheter har æ bor. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137346063-hvor-g%C3%A5r-grensa/#findComment-137349644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #5 Del Skrevet 4. april 2008 Det høres ut som om dere har litt samme oppfatning som meg. Jeg er så lei mange ganger at jeg ligger på sofaen og gråter fordi jeg er sliten. Er usikker på om jeg er overfølsom eller om jeg gir opp for lett. Samvittigheta plager meg også da.... Skal til legen over helga nå... Hvis jeg lar være å provosere bekkenet går det som regel ganske bra, men etter jobb og de siste timene på jobb er bare.... ja... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137346063-hvor-g%C3%A5r-grensa/#findComment-137357551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå