dåsa06 Skrevet 3. april 2008 #26 Skrevet 3. april 2008 har du smertene konstant? kommer ikke takvis, en gang iblant? mine kunne komme med ukers mellomrom, var ikke vondt hele tia... de forrige innleggene mine var forresten til miig, som ble anbefalt å ikke operere
Mamma´n til A og F Skrevet 3. april 2008 #27 Skrevet 3. april 2008 Jeg har hatt anfall etter begge fødslene( og en gang etter napoleonskake) Siste anfallet varte i 2 døgn.... Fikk konstatert en stooor stein, men har ikke hatt anfall på 2 år nå. Så regner med forandringer i buken etter fødsel trigga det....Håper jeg aldri får det igjen!!!
ApriIbaby Skrevet 3. april 2008 Forfatter #28 Skrevet 3. april 2008 De klypene jeg har under ribbeina er ikke i nærheten av det dere beskriver. Hadde dere sånne klyp i tillegg? Eller bare disse voldsomme smertene? Kan ikke skjønne at det er noe slikt anfall dere snakkker om som jeg har....men noe er det
ApriIbaby Skrevet 3. april 2008 Forfatter #29 Skrevet 3. april 2008 Skjønte det. Smertene kommer som rier som varer inntil en time 4 .-5 ganger om dagen. Klyp som øker i intesitet før de plutselig slipper. Varer i noen sekunder. Kanskje 10 sekunder pause før neste.---
Mamma´n til A og F Skrevet 3. april 2008 #30 Skrevet 3. april 2008 Kan jo være at steinene rører litt på seg. Mamma har hatt steiner og kjent de knipene du beskriver.
moder3 Skrevet 3. april 2008 #31 Skrevet 3. april 2008 må nesten legge til, når det først ble snakk om "han legen".. det er mye merkelig med han, lurer på om han er litt type konservativ synser, snart pensjonist.. så jeg påstår over hodet ikke at han på noen måte har rett eller at jeg gjorde det rette ved å ikke operere. poenget er bare at det gikk (går) bra det og, en trenger da ikke være redd for å miste livet om en får diagnosen, det er vel heller svært sjelden..
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 3. april 2008 #32 Skrevet 3. april 2008 jeg vet ikke hvordan andre har det, men hos meg begynner det hvertfall som en slik uggen følelse... litt småkvalm og kjenner magen strammer seg på midten ovenfor navlen.. så prøver jeg som oftest å få vekk den grusomme følelsen.. spiser kanskje noe eller prøver å få uggenheten til å forsvinne på ett annet vis.. sove, gå på do, e.l... Så kommer sure oppstøt.. skikklig grufull smak i munnen.. prøver da ofte å spise litt til (har funnet ut at dropper man spisingen går ofte anfallene lettere over.. men ikke så lett der å da:p ) Enten ender jeg opp på do og kaster opp eller klarer å holde den i sjakk med en varmeflaske på magen og får diaré.. diaréen kommer forresten uansett her hvertfall.. få ut resten av grusen ellerno regner jeg med det er.. De gangene jeg har kastet opp har det gått fortere over heldigvis.. Unner ingen dette nei.. synes faktisk det er værre enn å føde på en måte.. ;p
dåsa06 Skrevet 3. april 2008 #33 Skrevet 3. april 2008 miig: men om du skulle få smertene en gang til, så lov at du går til en annen lege...kan være livsfarlig, bare les pøbern sin historie aprilbaby: hadde mindre smertefulle anfall i begynnelsen, men ikke som klyp, vanskelig å forklare, men føltes som innestengt vondt på en måte, nesten som tannverk, bare på et større område
ApriIbaby Skrevet 3. april 2008 Forfatter #34 Skrevet 3. april 2008 ...blir spennende dette da....Takk for deres engasjement jenter!
Slalotte Skrevet 3. april 2008 #35 Skrevet 3. april 2008 Jeg opererte bort 2 gallesteiner og galleblæra for snart 3 uker siden.. Jeg hadde det i 1,5 år.. De skjønte ikke hva det var som var galt før i januar i år.. Masse turer til sykehuset for noe dem mente var bekkenløsning når jeg var gravid.. Smertene var veeeeldig vonde, veldig slitsomme smerter og føler man må bøye seg fram.. Kjente det veldig godt da jeg gikk for mye og når jeg spiste fet mat.. Nå så går det bedre men ender med vondt i ryggen og diare om jeg spiser fet mat.. Når man får vondt er da man går for da "dulter" steinen ut og inn i gallegangen og når man spiser fet mat så jobber galleblæra mer enn vanlig så det blir smerter.. Men jeg hadde det mest i ryggen.. Legen min som fant det ut at det var det, jeg kom til legen for at jeg hadde veldig vondt i ryggen men han sto på og orka ikke at jeg skulle fly inn og ut av sykehuset i håp om at de fant ut noe.. hehe..
dåsa06 Skrevet 3. april 2008 #36 Skrevet 3. april 2008 miig: det er sikkert svært sjelden det går liv, men er jo alltid fare for betennelse i bukspyttkjertelen osv hun som tok ultralyd på meg virka letta over at steinene kun var i blæra, for det langt mer alvorlig om de hadde flytta på seg liksom... og det finnes jo amnge slag leger...hehe godt at det går bra med deg værtfall!!!
dåsa06 Skrevet 3. april 2008 #37 Skrevet 3. april 2008 lykke til aprilbaby. og takk for følget en torsdagkveld, nå tar jeg kvelden! natta
Slalotte Skrevet 3. april 2008 #38 Skrevet 3. april 2008 De som ikke blir operert er som regel de som ikke har hyppige nok smerter.. Søstra mi fikk vite at hun har 3 gallestiener på 3 cm, men hun fikk ikke operert på grunn av at hun ikke hadde smerter ofte nok.. Jeg fikk vite det i januar og ble operert 15 februar..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå