Gå til innhold

Hvor ofte bader dere deres 3-4 åringer?

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her elsker barna vann og de bader eller dusjer nesten hver dag:)

Det er ingen regel, men barna savner som regel det å bade/dusje dersom vi hopper over det en dag........

Vi bruker såpe til hendene.

Av og til litt shampoo i håret(har ikke mye hår........).

Og noen dråper olje nå og da.........

Skrevet

Det er ikke farligt å bruke såpe jenter. Det er faktisk ikke bevist noen plasser at såpe er farligt så sant du skyller godt etterpå. Jeg synes det er ekkelt at en ikke dusjer mer enn en gang i uken. Ugh! Det høres ut som min bestemors barndom. Jeg synes det er viktig at barn lœrer seg til renslighet, og at en får bade litt hver dag er bare bra for barns velvœre og leggevaner. Huff dere er så hysteriske ...ikke såpe! Ikke bade! Ikke sukker! Ikke ditt og datt. Hvor får dere alt fra?? Jeg prøver ikke å vœre spydig altså, bare litt lei alt maset om alt. Jeg liker å ta ting med ro og ikke med hysteri slik det virker rundt meg. Evigt mas som at ungen ikke kan få prim eller yoghurt fordi det er for mye sukker i det, men barnet får brunost (krydder) som er like mye sukker i som prim og eter godterier i fleng på lørdagskvelden. Her i huset blir godteriet fordelt utover uka, slik at ungen ikke skal bli helt hysterisk etter snop slik jeg ser alle andre barn er. Mine barn liker selvsagt snop, men er så langt fra hysterike. Her har dem snop igjen fra påske ... Uff, dette gikk helt utenfor tema. Sorry, nå skal jeg slutte å blåse av meg. .....

• 3 uker senere...
Skrevet

Alt etter som, men ihvertfall meir enn en gong i veka!!!! uff...

Sommarstid blir det som regel kvar kveld. Har ikkje badekar så det er dusj..

Skrevet

Har ikke badekar, savner det nå som barna er små.. Men mine dusjer to ganger i uka. Blir av og til litt oftere nå om sommeren når det har vært sol og de har springet i trusene hele dagene og bltt gode og skitne..

Skrevet

Bader/dusjer alle mine tre annenhver dag. Nå på sommeren blir det ofte hver dag, fordi de leker mye mer ute...uten masse klær som holder skitten borte fra huden ;)

De leker, herjer og svetter mer om sommeren også.

Skrevet

Lillemor (snart 3 år) dusjer 2-3 ganger i uka. Jeg vasker henne nedentil i vasken på badet om morgenen(bruker bleie om natten) og hvis hun har hatt uhell på dagtid vasker jeg henne.

Hender vaskes før mat, etter toalett besøk, når hun har vært ute ol. Ansikt vaskes etter mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...