Gå til innhold

Hvor ofte bader dere deres 3-4 åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min bader ca 1 gang i uken, er dette for skjeldent? vasker han jo ellers med klut osv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Treåringen min dusjer en gang i uka. Eksemhud, så skal ikke dusje/bade for ofte.

Skrevet

Min treåring er så ekstremt glad i å bada. Så me badar han ca annakvar dag sjølv om han har atopisk eksem. Men smører han mykje då.

Skrevet

En gang i uken, ellers med klut, og av og til vil hun bade bare for moro skyld, men da bruker vi ikke skum eller såpe.

Skrevet

Her bades det 1 gang i uka- noen ganger oftere. :)

Skrevet

hver 2. til hver 3. dag...

Skrevet

Men vasker kroppen med såpe bare bare 1 gang hver uke til hver 14. dag...

Skrevet

2 ganger i uka. Vanligvis onsdager og lørdager

Skrevet

Sjelden mer enn en dag i uka, heller sjeldnere.

Skrevet

Neida, det er ikke for sjelden om han vaskes med klut noen ganger i uka. Det er ikke bra å bade for ofte heller. Jenta mi bader alt fra hver fjerde dag til en dag i uka.

Skrevet

er jeg syklig reinslig tro??? jeg bader eller dusjer guttungen hver dag...... vasker sjelden med såpe, men vasker håret hver dag..... mmmmmmmmmmmmmm

Skrevet

dusjer guttungen 2 ganger i uken, ellers i uken så vasker vi han med klut

Skrevet

Stort sett 2 ganger i uka, hvis hun ikke er ekstremt skitten etter lek ute da... Vanligvis er det onsdag og lørdag som er badedag her i huset.

Skrevet

Vi bader 5-åringen annenhver dag. Ellers vasker vi han nedentil med klut hver morgen siden han fortsatt tisser i bleie om natten.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ja det er for sjeldent etter min mening:=) Jeg dusjer jenta mi på 3 år 6-7 ganger i uka.Hun går i barnehage.Når hun var hjemme med meg så bada jeg henne ca 3-4 ganger i uka og vaska henne med klut i ansikte og nedentil hver morgen og kveld.

Skrevet

Er det virkelig noen som ikke vasker barnet sitt nedentil hver dag??Det er jo vemmelig .Tenk at barnet skal venne seg til renslige vaner!Tenk om du skulle ha dusja en gang i uka men såpe hver 14 dag......ØØØØØØØØØØØ!!!!!!

Ikke bra for huden!!!!Pisspreik kaller jeg det!

Jeg vasker meg nedentil morgen og kveld...som å pusse tennene!

Skrevet

Mi bada stort sett to ganga i uka, men ser at i disse sand og gjørmetider i bhg, så treng ho å bades litt oftere enkelte ganga :D Ellers bi ho vaska kvær kveld :D

Skrevet

Bader 1 gang i uka på vinteren , blir oftere på sommeren pga. sand og sånn ... Denne uka har vi måtte lagt hun i bløtt hver dag etter barnehagen ! Bruker ikke såpe hver gang .

Vaskes nedentil og ansikt / hender morgen og kveld.

Skrevet

Storesøster har akkurat blitt 3 år. Hun dusjer/bader annenhver dag.

Skrevet

Alt fra en gang i uken til hver dag. Prøver at det skal være mellom 1-2 ganger, men noen ganger er han så skitten. Vasker han med klut morgen og kveld da + ved behov.

Skrevet

Bruker nesten ikke såpe da, kun når han vasker hendene og av og til når han dusjer. Han har nesten ikke hår for tiden så trenger ikke så mye shampo akkurat.

Bruker bare en sånn olivensåpe fra helsekosten som ikke plager huden hans.

Skrevet

Oj! Har en svært aktiv 4 åring. Skal han se ordentlig ut hele tiden, så må jeg bade ham to, tre ganger om dagen. Det går ikke. Han "legges i bløt" og får full skrubb en gang i uken. Vår, sommer og høst - når det er mer å grise med ute, så skyller jeg ham i dusjen før legging. Han ser selv at det blir grisete i sengen om han går oppi med møkkete føtter, og liker ikke det. Vasker rompe og tiss hver dag, om så med klut, for ellers bli han fort sår.

Det jeg er svært nøye med, er at de vasker hendene godt med såpe, etter do, før man spiser, etc. Ansiktet får en omgang med klut når det trengs.

Vet dere hva jeg reagerer på? Møkkete ører! Det hender jeg ser unger hvor ørevoksen ligger tjukk ytterst i øregangen med sand og møkk godt klistret fast. Greit at man ikke skal rote for mye i ørene på de små, men det skal jo ikke gro til der heller!

• 2 uker senere...
Skrevet

Min gutt har langt hår så han dusjes uten unntak annenhver dag. Ellers vaskes han såklart oventil og nedentil ,samt hender, hver morgen og kveld. Gjør ikke alle det????

Skrevet

Ikke hver dag når han 4År gammel. Men 6 dager i uka. Hver kveld utenom Freddag kveld. Da dusjet han med pappa Lørdag morgen og Sønsdag morgen. Når han begynte på skolen klaret han seg i dusjen selv om dusjet hver morgen før skolen og om kvelden etter trening

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...