3 gullskatter Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Jenta mi er 1 1/2 uke. Ammingen har forsåvidt gått greit. MEN... Har fortsatt svært ømme bryster, værst på yttersidene. Kjenner ingen klumper, men får fort brystspreng. Til og begynne med er det vondt å amme, men gir seg etterhvert. Og så føles brystvortene såre, selv om det ikke er synlige sår på dem. På ettermiddag/kveld blir hun aldri helt fornøyd. Sover lite og gråter. Ikke sånn gråting over lang tid, men litt og litt viss dere forstår. Ammer henne da ca en gang timen, hun er rolig etter amming, men begynner på an igjen etter ca 45 min. På nettene går det 3-4 timer mellom hvert måltid. Noen av måltidene vil hun ha et bryst andre ganger to. Hva synes dere om dette her da..?? Noen som har erfaring på noen av tingene jeg sliter med?? Blir kjempe takknemlig for all tilbakemelding.
fjollefrua Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 Hei. Gutten min er like gammel som din. Jeg har det akkurat som deg, men her sover han 3 timer om gangen nesten hver gang på dagen, og jeg må ofte vekke han for å mate. På natta så kan det hende han sover en time før jeg må amme. Da er han "pling" lys våken og jeg må narre han med en smokk for at puppene skal få en liten pause ellers hadde han kunne ligget ved puppen hele natten tror jeg. Begynner bare å gråte hvis jeg tar han bort eller han ikke får sutte på finger eller smokken. Hvis jeg har han inntil meg kan det hende han sovner litt, men våkner med en gang jeg legger han i senga si, og han ikke kjenner hudkontakt... Er veldig øm i begge brystene, men jeg har også noen klumper da... prøver å klemme på de mens gutten ammer, slik at jeg ikke "sløser" med melka... Har prøvd å pumpe, men det kommer veldig lite. tenkte å prøve å pumpe i dusjen iløpet av kvelden for å se om det hjelper noe med varme fra dusjen... Var nok ikke noe hjelp til deg dette, men da vet du ihvertfall at det er fler enn deg som sliter med dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå