baby3-2013 :) Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Det gjorde lille gutten min da jag hentet han i bhg i dag. De hadde sittet alle rundt bordet og spist, men gutten min var ikke ferdig enda, så han satt igjen alene. Jeg syntes dette så veldig skummelt ut jeg, fort gjort at han faller bakover og slår hodet sitt. Jeg synes at hvis de voksne ikke kan sitte vedsiden av han (må gå vekk for å hjelpe noen andre barn osv), så bør de sette han ned på bakken når de går unna. Synspunkter? Tenkte å ta det opp med bhg i morgen.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Tror ikke jeg hadde reagert nevneverdig over det om det ikke var snakk om at krakken var kjempehøy i forhold til gutten. De sitter jo på alt mulig allikevel, leker og stubber osv..
Petrine C",) Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Tror heller ikke jeg hadde reagert så veldig på det.. 17 mnd, begynner jo å bli ganske stødig da C",)
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Hadde ikke reagert, jenta mi sitter på mye rart. Og faller hun ned, ja så faller hun. Om det er rygg eller ikke. Hun er såpass stødig at jeg ikke har problemer med å la henne sitte på stol/krakk uten ryggstøtte, selv om jeg kanskje må gå litt unna henne. Men om gutten din ikke sitter så bra, så burde han kanskje passes ekstra på.
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 klarer han ikke å gå ned selv? jeg hadde nok ikke reagert med mindre den var veldig høy, men nå hadde tulla mi godt kropsbeherskelse når hun var 17 mnd.
baby3-2013 :) Skrevet 3. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. april 2008 Hmm ja, ser ikke bort fra at jeg er litt hønemor. Takk for synspunkter :-)
Sabina og gjengen Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 Gutten min satt ved sånn krakk/bord da han var 12 mnd (fra han startet i bhg). Han satt ikek aleine som jeg så,men det er jo ikke så langt ned da.. De tåler en del og ved 17 nd er de rimelige stødge da..
baby3-2013 :) Skrevet 3. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. april 2008 Nei, han klarer ikke gå ned selv, det er sånn bord med benker på hver side. Slike i tre som ofte står på rasteplasser osv.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 jeg setter min 17 måneder gamle gutt på huska og dytter så jeg hadde nok ikke tenkt på det en gang ;-)
Carnivale Skrevet 3. april 2008 #10 Skrevet 3. april 2008 Øh, en unge på 17 mnd som ikke kan sitte på en krakk uten ryggstøtte? Må si jeg reagerer mer på DET, enn på at de i bhg setter ham på en krakk.
Mamma´n til A og F Skrevet 3. april 2008 #11 Skrevet 3. april 2008 Hmmmm, da er jeg også rar og hønemor. Hadde jeg satt min yngste på en krakk hadde hun tippet over ved den minste forstyrrelse.
Gjest Skrevet 3. april 2008 #12 Skrevet 3. april 2008 Nei vet du hva, en unge på 17 måneder kan fint sitte på en benk! Detter de ned er det ikke lange biten ned til bakken. Det handler jo også om å lære. Min yngste er 3 måneder elder enn din, og hun klatrer i klatrestativ, sitter på stoler/benker og tilogmed husker på huskene! Hun har falt av huskene noen fåtall ganger, men har deretter forstått at man må holde seg hardt fast, hvis ikke dette man. Hun har gjort disse tingene ganske lenge nå,faktisk. :-)
Gjest Skrevet 3. april 2008 #13 Skrevet 3. april 2008 Hadde jeg ikke reagert på i det hele tatt,, når de er 17 mnd er de jo store! Tuppa har sittet mye på krakk uten ryggstøtte hun, lenge før hun var 17 mnd også. Synes du overreagerer ja
Gjest Skrevet 3. april 2008 #14 Skrevet 3. april 2008 Hadde ikke brydd meg et pøkk som det så fint heter.
Gjest Skrevet 3. april 2008 #15 Skrevet 3. april 2008 Synes nesten det hadde vært mer rart om barnet ikke kunne gjøre det jeg. Hehe. Men lett å bli hønemor ja, kjenner meg igjen der.
Retro-mamma Skrevet 3. april 2008 #16 Skrevet 3. april 2008 Det samme skjedde da jenta mi var 14-15 mnd - de satte henne på krakk i bhg. Jeg var også redd hun skulle falle bakover og slå hodet i hellene. Fikk skikkelig sjokk da jeg hentet henne. Men turde ikke si noe.... Det gikk bra. Men skjønner deg kjempegodt!!!! 17 mnd eller 15 mnd - samme det spør du meg. Man må passe på de små. De er ikke så stødige og kontrollerte i bevegelsene sine.
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 3. april 2008 #17 Skrevet 3. april 2008 gutten vår er 16 mndr og han nekter å ha på bøyle på stolen sin lenger.. han vil være stor som søstra.. klatrer og herjer som bare det.. Jeg løper nærmest etter vettskremt for at han skal ramle ned, men hittil har det gått bra! Han har større sjanse for å slå seg av raserianfall hvis han ikke får lov å sitte uten støtte I barnehagen når han spiser har han på seg seler da, men ellers når de styrer på så klatrer han lett på benker eller andre steder det passer han (skikklig klatremus.. ) Om de lar barnet ditt sitte alene ved bordet uten ryggstøtte eller noen andre former for sikkerhet er det nok fordi de har vel sittet med han før da så de vet at han er stødig nok til å klare å sitte fint der mens de hjelper andre... Tror nok ikke de hadde gått fra han om de visste at han ikke ville klare å sitte fint...
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 3. april 2008 #18 Skrevet 3. april 2008 Hmmm, hadde jeg aldri tenkt over...
simba>>>3gutter Skrevet 3. april 2008 #19 Skrevet 3. april 2008 Hei Jeg jobber på små barn i bhg og vi setter ikke barn som kan/klarer på benken uten å passe på de. De minste rundt året pleier og sitte i vogna de andre sitter på benken, jeg har aldri opplevd at de på rundt 17-18 mnd faller av. Det er også veldig individuelt hvor god balanse og kroppsbeherkelse de har i den alderen. Det er heller de på 2-3 år som ikke klarer å sitte rolig som detter ned. Tror du skal det med ro og ikke beskymre deg. Hvis du fortsatt er beskymret så snakk med de om hvordan han sitter og spiser, sitter han rolig eller ikke, med eller uten bøyle osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå