Gå til innhold

Fødsel... har man født når man har tatt KS?

Anbefalte innlegg

Jeg er rett og slett bare nysgjerrig på hva dere andre mener/tenker om det. Jeg hadde haste-KS sist, og hadde overhodet ingen åpning en gang... (Ikke en hel cm engang, etter36 timer med rier...)

Min opplevelse i etterkant er at barnet ble forløst ved KS, og jeg tenker at jeg ikke har født... for jeg har jo ikke det---- De hentet rett og slett bare ut et barn.... så dersom det blir KS nå, planlagt da i tilfellet, tenker jeg jo fortsatt at jeg aldri har født....

Mye rart man skal tenke på, gitt...

Fortsetter under...

Jeg mener vi har født. På en annen måte, men vi har da født ungene våre! Hva skal vi ellers si da?

Når det er sagt bruker jeg å si at jeg er en rugemaskin (kroppen min er såkalt "bygd for svangerskap") men jeg overlater fødingen til andre. Jeg måtte ta hastesnitt første gang pga en stor stjernekikker og asfyksi, og andremann lå godt gjemt bak morkaka (og var svak og syk) så da ble det ks også. Jeg kan ikke føde vaginalt, men jeg føder likevel!

=)

Selvfølgelig har en født selv om det endte med ks.

Ks er bare en av to mulige fødselsmetoder. Du ser vel ikke at det står endret på fødselsattesten til ks-dato istedetfor fødselsdato vel??

Jeg fødte lillegutt ved hjelp av ks, og håper å føde lillejenta vaginalt senere i sommer.

Jeg som skviste ungen ut av skjeden min med smertefulle rier og hele pakka føler vel at dere som har hatt planlagt KS ikke har født på ordentlig....men ble forløst... Dere som har stått på under fødselen med rier osv. men måtte ta haste KS har født :) Jeg skal ha planlagt KS neste gang og blir forløst.

Nettopp dette jeg mener... nå hadde jeg også rier i 36 timer da... før det ble haste-KS, men hadde da fortsatt ikke så mye som en cm åpning en gang.. på en måte er jo gutten født, men JEG har ikke født ham, føler jeg... men det er sikkert ulike opplevelser av dette da... jeg tenker også at barnet er blitt forløst... ;-)

Annonse

Forrige gang jeg tok ks, så sier jeg at jeg fødte ja. Da lå jeg i 32 timer med rier først, men kom ikke lenger enn til 8,5 cm åpning. Da prøvde de med både tang og sugekopp (på kun 8,5 cm åpning..!), men det gikk jo selvfølgelig ikke. Det gjorde bare vondt verre. Etter det ble det katastrofekeisersnitt. Så ja, da fødte jeg.

Nå skal jeg der i mot ha planlagt ks, og da sier jeg at babyen blir forløst...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...