Gå til innhold

Korthåret eller langhåret lammeskinn?? Og hvorfor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

EN jungel alt som skal læres og forstå for oss førstegangs... Håper noen kank hjelpe meg....:)

Fortsetter under...

Skrevet

Hei, er førstegangs selv.... så jeg kan nok ikke si hvorfor, men har i alle fall fått klar beskjed om korthåret lammeskinn!!

Så vet du det:)

Skrevet

min svigerinne kjøpte langhåret lammeskinnspose og angrer bittert den dag i dag.. dette fordi hårene setter seg fast i glidelåsen hele tiden og etterhvert ser den ikke like fresh ut som det en korthåret gjør..

altså er mindre styr og stell med en korthåret og den holder seg bedre..

jeg skal i allefall lære av hennes feil og kjøpe korthåret hvis jeg kjøper :o)

Skrevet

LYKKE

Du har fått klar beskjed og å kjøpe kort , men hva er argumentene??

:)

Skrevet

Leste at man burde holde seg til korthåret lammeskinn, fordi langhåret øker sjansen for krybbedød. er visstnok gjort noen studier på det, men husker selvfølgelig ikke hvor jeg fant artikkelen. (tror det var gjennom en tråd her for en stund tilbake noen hadde lagt ut en link).

Det var i hvertfall noe med at babyen kan snu seg, og visst den da blir liggende "på siden" eller magen og puste inn i langhåret lammeskinn, kan den får få lite tilgang på ren oksygen, og for mye karbondioksyd (som vi puster ut).

Var noe annet som jeg ikke husker også, er en stund siden jeg leste det, :) Jeg kjøpte hvertfall korthåret for sikkerhetsskyld .

Annonse

Skrevet

Jeg hadde langhåret til førstemann og korthåret til andremann. Brukte det langhårede skinnet mye mer. Og jenta elsket det over alt på jord, var hennes trøst og kos hvor enn vi dro. Mye viktigere enn smokk ol. første året. Nå har jeg ikke hatt noe problem med at de snur seg jeg da. De har sovet fint på ryggen.

Med nr to fikk jeg ikke samme brukt for skinnet, for han gulpet mer og jeg måtte derfor ha klut/håndkle oppå skinnet, og da kjente han det liksom ikke likevel.

Skrevet

Langhåret blir varmere feks om sommeren og babyen detter mer nedi det . Korthåret har fungert fint på mine to året rundt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...