Gå til innhold

Når begynner barna med å gå på ski (langrenn\slalom)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer

datteren miner 20 mnd

neste vinter blir hun 2,5 år

da har vi tenkt å kjøpe ski til henne

men er det tidlig med skalom ski da ?

noen erfaringer?

takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er usikker, men hadde ei jente i bhg som var 2 i august, hun rant slalom i vinter...

Skrevet

Mannen min lker best sallom ski

så vi vil prøvr kansjke neste vinteren slalom da???

da hun blir 2,5...

hun kjedet seg i pulken nå i påske

kanskje flere svar??

Skrevet

Fetter`n min begynte når han var litt over 2 år (slalom). Vi skal la sønnen vår få prøve til vinteren. Han blir 2 år om 1 mnd.

Skrevet

jeg ville ha ventet til barnet iallefall var 3 år med slalom, og skøyter og lignende, pga støvlene, det er en hard påkjenning for de små føttene ;o)

Kan jo heller begynne med å lære å gå langrenn først, så prøve slalom etterhvert. Men dette må du selv avgjøre.

Men å prøve bittelitt av gangen er nok ikke noe farlig.

Skrevet

Vi kommer til å prøve til vintern da er gutta to år. Alle våre barns venner har begynt rundt den alderen og det har gått kjempe fint.

Skrevet

Langrenn er nok helt greit, men jeg ville nok personlig venta med slalom. Dette fordi et evt brudd er mye verre for disse små. Faktisk er det anbefalt å ikke starte med slalom før de er over 4 år.

Skrevet

Det er vel lite sannsynlig for brudd hvis man står i barnebakke med ungen mellom beina eller holdene fast i en stav. Man lar de jo ikke rase ned kuleløypa når de er 2 år heller : ). Det er bare å prøve med slalom, kanskje greit å leie ski i første omgang, vet jo ikke om DE vil stå på slalom, da.

Skrevet

tja, eldste fikk langrenn nå i vinter , han er 3,5år....

det var ikke lett gitt, hadde aldri gått da han var 2,5år iallefall......og han er langt framme motorisk....men går man hver dag osv på vinteren så er det jo lettere å lære...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...