Gå til innhold

hva skal vi kalle oss(2 mammar)

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi begynner prøvingen om noen mnd, men i det siste har vi begynt å tenke på hva vi skal kalle oss??

jeg blir "automatisk" mamma, siden jeg bærer barnet ble vi enige om...men kona da... så vi har noen forslag:

mummy uttales mammi

mamme

mor (minner mer om bestemor :/)

mama

mamm

mamma-b

har dere noe bedre forslag eller innspill???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss er vi mamma og mamma. Det fungerer veldig fint hos oss :o)

Ungene får alltid svar, og det tok ikke lang tid før vi kunne høre på tonefall (eller lese ut av situasjonen) hvilken mamma som var foretrukket.

Vi har vært gjennom

mamma X og mamma Y (forbokstaven i navnene våre)

Mamma og navn

Mamma og humor (6-åringens forslag i sin tid :o) )

Mutter'n og Skrua

De siste 4 årene har vi bare vært mamma og mamma! :o)

Skrevet

Alle må jo finne sin tittel, men vi har valgt mamma og mor. Jeg valgte tittelen mor da mange på vestlandet hvor jeg er oppvokst bruker denne tittelen. Vi har født hvert vårt barn, så det var ingen av oss som hadde monopol på mamma-tittelen. Siden tittelen mormor forteller om mor sin mor, var det min mor som fikk denne. Mammas mor måtte da kalle seg bestemor.

Mor er den offesielle tittelen på alle skjemaer som skal fylles ut, så det er faktisk mamma som må fylle seg inn i feltet for far ;-)

Jeg vet jo ikke om dere har planer om flere barn, og om din kone evt. skal føde dette. Dersom hun ikke skal føde noe barn kan det jo faktisk være en gest å gi henne mamma-tittelen, for å understreke at hun er en likeverdig forelder til barnet deres. Du som går gravid, føder og tar ut det meste av permisjonstiden får alle "godene" det innebærer å bære frem barnet.

Lykke til med den lille. Han eller hun vil elske dere begge like mye utansett hva dere kaller dere.

Skrevet

Det ligg ein tråd om dette på lesbisk/homofil, med ulike forslag og titlar som andre brukar. Vi har "stjelt" idè derfrå og tenker at eg skal kallast Moa, når lille bebis kjem i juni.

Ellers har eg/vi tenkt som Froost at eg som biologisk mor får alle godene (og eg skal truleg føde eventuelt kommande barn også), so det blir kona som får mamma-tittelen.

Skrevet

Vi er begge mammaer.

Jenta er straks to år, og sier bare mamma, skal hun presisere bruker hun fornavnet til kona mi, noen ganger sammen med mamma. Mitt fornavn er hakket vanskeligere å uttale, så det nekter hun å forholde seg til. Men hun ordner opp selv, har prøvd ut et par for oss fullstendig uforståelige kallenavn på kona mi som det har tatt flere dager før vi har skjønt var ment som kallenavn, men så er hun tilbake til mamma og mamma igjen. Og når hun roper er det alltid minst en som svarer, er det "gal" mamma som responderer, så roper hun bare igjen.

Jeg er helt med på å la ikke-biologisk mor få mamma tittelen, men skulle det være umulig for biologisk mor å finne noe annet som passer, så er det ingenting i veien for at begge er mamma :o)

Skrevet

hvo finner jeg denne tråden du snakker om?'

hm vanskelig dette altså...det er bare meg som kommer til å føde barna våre, men jeg kan ikke tenkte meg å bli kalt noe annet enn mamma...så blir sikkert bare mamma og mamma på oss :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...