Gå til innhold

Flere som ser et veeeeldig stort tall på vekten nå?

Anbefalte innlegg

Hei,

det er lenge siden jeg var slank, men nå regner jeg med at jeg vil se 100-tallet før lillegutten kommer....har lagt på meg en del under graviditeten, men regner med at jeg skal greie å få det av meg etterpå....stresser egentlig ikke, men blir jo ikke i noe bedre humør av folk som veier så og si ingenting....relativt sett, da....

Flere i samme situasjon? Eller er det bare meg her som er 'litt' stor?

Fortsetter under...

Ja, og har nettopp lest diverse innlegg på "3. trimester"-debatten som omhandler det samme..! Jeg har kun 1 mnd igjen, og har vært forsiktig hele tiden fordi jeg gjerne vil raskt tilbake til vekat mi + litt til siden jeg skal i bryllup 2 mnd etter fødsel.. Men nå raser vekta oppover og jeg er konstant sulten/lyst på noe godt! Leste at man ikke legger på seg så mye på slutten, da er det bare barnet som legger på seg litt, men at det er ferdigutviklet og at de siste ukene skal barnet bare "modnes".. Dette stemmer ikke med meg, så håper ammingen går fint - alle sier at det raskt går av igjen når man begynner å amme..! Vi trenger nok ikke å bekymre oss!!

Dette med vekt er en rar ting! Noen sier man ikke skal tenke på det, mens jeg tror fmange i alle fall har det i bakhodet?

Jeg var 72 kg da jeg ble gravid (168 høy), normal kropp med en del muskler pga fotball og aktiv trening.

Nå har jeg ikke trent siden jeg var tre mnd på veg pga kynnere, venter vårt 3. barn. Vekten har steget til 81 kg,og jeg hopper opp nesten 2 kilo i uken nå. Får litt angst siden jeg har 6 uker igjen til termin!

Har klart å gå ned til utgangspunktet ved de to andre fødslene, men da la jeg på meg henholdsvis 7.5 kg og 12,5 kilo. Denne gangen ser det ut som om det blir myyye mer:

Pytt pytt!

Vi får ta det som det kommer!

tror nok de fleste har det med vekt i bakhue.. men uansett.. vs man ikke dytter å spiser for mye usunt så får man sikkert ikke problemer med å ta av kiloene heller.. =)

lev slik man bruker.. så skal du se det går bra..

Hei. Dette med vekta er det for mye fokusering på ellers i hverdagen at når man er gravid synes jeg ikke man skal tenke for mye på det. Det er sant at man bør ikke legge på seg for mye, men det er jo så å si blitt normalt at man legger på seg bortimot 20 kg. Jeg kan bare si det at jeg driter i hvor mye jeg legger på meg, bare den lille i magen har det bra. men så tenker jeg ikke som så eller da, "kan spise hva jeg vil for jeg skal da legge på meg alikevell" . Det er en veldig dumm tankegang, men mange tenker slik ved første svangerskap ja.

Som det er nevnt tidligere er vi alle veldig forskjellige!

Jeg må innrømme at jeg ikke var superglad da jeg så at vekten hadde økt med bortimot 20 kilo, er 32+5! Jeg spiser normalt, okay da litt ekstra fysen på noe søtt, men prøver å avhjelpe det med frukt etc. Legen min sier at det skal jeg ikke bry meg noe om, jeg har nemlig fått temmelig mye vann i kroppen og det er bl.a. årsaken til den voldsomme vektøkning. Lagt på meg 1,8 kg på en uke og har begynnende svangerskapsforgiftning!

Til alle som er redd for vektøkning. Husk at de fleste greier å komme av med det igjen, før eller senere, og vær oppmerksom på om vekten stiger kraftig på kort tid for det kan være tegn på svangerskapsforgiftning.

Vi skal nok komme inn i de gamle klærne våre.....kanskje det bare ikke blir denne sommer ;o)

Annonse

Håper dere misforstår meg rett nå, men jeg kunne tenkt meg å sett et større tall.

Tok litt tid før jeg kom til det punktet, da. Har lagt på meg 13 kilo, men vil egentlig gjerne legge på meg tre-fire til. Sist endte jeg nemlig opp med å gå ned alt for mye i ammeperioden. Mistet melka, alle beina i hele kroppen stakk ut overalt (sånn at jeg fikk gnagsår over hoftebeinet av buksene, æsj), fikk elendig blodtrykk, blodprosent og var såååå sliten.

Denne gangen håper jeg å heller veie tre kilo for mye når jeg er ferdig meg å amme. De kan alltids slankes vekk, eller tilvendes.

Ser forøvrig ut som de skal gå greit, da. La på meg hele 1,2 kilo denne uka!

Slik det har blitt med meg, ser nok jeg også tresifret før jeg er ferdig med svangerskapet. Er ikke så bekymret for utseendet, da. Det ordner seg alltids etter hvert. Men jeg liker virkelig ikke følelsen av å være så tung i kroppen og bevegelsene mine.

Det blir vel neppe bedre at jeg nettopp har fått bekkenløsning og fått beskjed om å tilbringe så mye tid som mulig på sofaen. Kombiner det med min glede over både mat og godteri, så får du et litt heavy resultat, ser jeg for meg. Huff!

Jeg hadde i utgangspunktet et bra høyt tall på vekta (90+), og fryktet at det skulle ta helt av. Det som har skjedd her er at jeg kun har gått opp 1-2 kg fra utgangspunktet, noe jeg er veldig glad for. (Uke 33 nå) Det er jo mer enn nok å ta av fra før! Blir spennende å se hva som skjer de siste ukene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...