Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har et bekkenbelte fra Rehband. Det er til å stramme rundt bekkenet, og i tillegg er det to reimer som skal festes under baken/ bak låret og opp igjen for å forhindre at beltet sklir oppover når man går f.eks.Er det flere enn meg som sliter med at disse reimene gnager? Har nå prøvd å polstre litt, men syns ikke det er helt optimalt likevel. Eller bruker dere bare beltet som går rundt bekkenet og strammer det godt til? Sklir det ikke da?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137340679-bekkenbelte-fra-rehband/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Lili73.

Jeg har desverre ikke noe svar til deg, kun et nytt spm...

Føler du at dette beltet hjelper deg i hverdagen? Er i uke 25 nå og har trøbbel med bekkenet selv, men jeg vet ikke om det er løsning, eller låsning eller hva det kan være, men går til kiropraktor(egentlig pga en låsning, men har fortsatt etter jeg fant ut av jeg var gravid, for å løse opp litt og forebygge.) Jeg skal til legen på mandag, og er spent på hva hun kan si. Jeg ser at det er mange som føler som jeg at jeg sliter i hverdagen på jobb og hjemme, og merker jo helt klart at ryggen/setet er MYE verre torsdag/fredag enn det er søndag kveld etter et par dagers ro og hvile...MEN VIL IKKE BLI SYKEMELDT, hehe, men det er jo helt klart viktig å ta vare på seg selv om denne lille som skal komme, dumt å være utslitt når man skal begynne sin viktigste rolle i livet som mor.....

Jeg føler det er veldig greit å gjøre det jeg kan for å forebygge, men litt trening av muskulatur selv hjemme, kiropraktor og kanskje fysio, men om et sånt belte kan lette litt på smertene i hverdagen er jo kanskje det en ide også eller?

Evt noen andre som har noe erfaringer med dette beltet?

Hei Thumper!

Ja, jeg har hatt hjelp av beltet, føler at jeg ikke trenger å "holde på plass" muskler og ledd så mye selv da, fordi beltet hjelper til. Det føles ikke så slitsomt å være på jobb da, men det er selvfølgelig ikke alle som har nytte av det. Det vil du merke ganske raskt. Jeg syns jeg har mindre vondt og holder ut lengre med beltet på enn når jeg ikke bruker det. Uansett om du har låsning eller løsning bør du ta vare på kroppen din, ikke slite deg ut på å komme deg på jobb og være der hele dagen. Mye bedre å kanskje prøve seg fram med f.eks 20% sykemelding i begynnelsen og se hvordan det er. Kanskje du kan jobbe kortere dager? Merker det nå godt på vei til og fra jobb, så jeg kommer trolig til å jobbe færre dager istedet for kortere dager etter hvert. Men du må selv finne ut hva som er best. Hør med legen også hva hun mener:-) Du kan jo prøve et sånt belte, kan skje det kan hjelpe deg? Det er litt dyrt, men..Kan hende det finnes rimeligere utgaver også. Jeg har ikke sjekka. I fht trening er det lurt å kunne gå en liten tur hver dag hvis du klarer, gjerne med staver for å avlaste, gjerne litt styrketrening også, men lurt å høre med en fysio eller god treningsinstruktør hva du kan / ikke kan gjøre i svangerskapet. Lykke til videre.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...