Oslo-71 modell Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Var hos Jordmor i dag. Er nå 31+0 uker. På kontroll forrige uke hadde jeg spor av proteiner i urinen,mens nå hadde jeg utslag på +1 . BT var normalt og jeg har ikke ødemer annet enn på kvelden. JM sa at man må ha 2 av 3 symptomer for at det skal kalles svanegerskapsforgifting,men jeg ble litt bekymret jeg da.. Kan proteinene forsvinne eller vil det bare bli mer? Noen som vet eller har hatt det?
Pluttiplutt Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 jeg har hatt proteiner på +1 tidlig i svangerskapet, og så +2 i uke 27 eller noe. Legen trodde jeg hadde blærekatarr så jeg fikk medisiner og da gikk det over. Vet ikke hva det var jeg da. men jeg tenkte som deg og var bekymret til det gikk over. Gå til fastlegen din og ta med urinprøve davel, Du også høre om fastlegen din kan sende urinprøven din til dyrking for å finne ut akkurat hvorfor du har proteiner i urinen.(tror jeg da)
moden mamma Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Proteiner kan forsvinne, men så sent i svangerskapet er det alltid godt å følge slikt ekstra opp. Mener å tro at den UVI- testen du fortalte meg om et treff for 2 uker siden viser proteiner.. (kjøpte den på apoteket i majorstuekrysset, ikke alle har disse testene) Men - hun har jo helt rett jordmora.. proteiner er jo bare ett symptom på begynnende SF - min erfaring at innimellom kan SF liksom bare plutselig "ta av", av og til roe seg.. Jeg har alltid følt slik på kroppen, man blir mye mer uvel, hvertfall har jeg blitt det... Uansett ville jeg levert ny prøve over helga - og kanskje snakka med lege/jordmor om så bare for å slippe tankestresset, ikke bra det heller! Håper alt går bra med deg og du får ruge et par mnd til! klem
Oslo-71 modell Skrevet 3. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2008 Takk skal dere ha! Hjelper å bare få luftet ting litt i blandt. Blir jo nesten tullerusk av å ha så lite å gjøre:-) Tror ikke jeg har UVI,har hatt det ganske mye og kjenner symptomene. Tror jeg skal sjekke det opp igjen over helgen,bare sånn for min egen del.
moden mamma Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 Hei igjen! Det jeg mente er at den UVI-testen viser mer enn bare UVI - også eggehvite mener jeg.. om du vil teste selv. MEN - lurest å ta en tur.. Støtter deg i den! Håper se deg tirsdag. klem
Oslo-71 modell Skrevet 3. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. april 2008 Jeg skjønte det med testen-er bare litt dårlig til å uttrykke meg:-) Skal kjøpe den og følge litt med selv. Vi sees på tirsdag!!
bratt Skrevet 4. april 2008 #7 Skrevet 4. april 2008 Jeg er i uke 21 og da jeg var på kontroll sist så hadde jeg P+ på skjema. Noen som vet, legen sa ikke noe om det, så jeg bare såg det da jeg kom hjem, men han hadde vel sagt noe om det om det var noe å tenke på?? Noem som vet?
helias fikk to gutter 08.04.08 Skrevet 5. april 2008 #8 Skrevet 5. april 2008 Hei:) Proteinene kan forsvinne.Jeg har enkelte ganger gjennom hele svangerskapet hatt +1.Neste gang har jeg ikke hatt noe.Spor av proteiner kan være bare forurensning.Så lenge du bare har +1 og blodtrykket er fint syns jeg du skal slappe av,men skjønner godt at det er vanskelig.Var også stressa første gang jeg hadde +1.Syns du skal levere en ny urin prøve etter helga slik at du selv får slappet av å slipper å gå å tenke på det. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå