Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Ser på NAV at arbeidsinntekt må overstige 3G for at man skal få (full) uttelling ved utbetaling av foreldrepenger. Gjelder dette også dagpenger? Eller mister man retten dersom dagpengene pr år ikke kommer over 3G? Altså må man ha bortimot 15000 utbetalt pr mnd i dagpenger for å få full pott i foreldrepenger? Eller får man også 100% utbetalt i foreldrepenger dersom man f.eks. har ca 13000 utbetalt pr mnd? Tror jeg ligger i grenseland på å ha 3G (altsaa 6 G = 360354 delt paa 2, som jo er 180177) Tror jeg ligger på ca 191 360 når jeg regner summen jeg får hver 14. dag og ganger med 26 utbetalinger som utgjør et år) men regner med at en del dager faller bort (høytid osv) eller hvordan regnes dette? Fikk brått panikk her... Fra NAV: "Hvem kan få foreldrepenger? Foreldrepenger kan gis til både mor og far. Foreldrene kan få foreldrepenger hvis de har vært yrkesaktive, med pensjonsgivende inntekt, i minst seks av de ti siste månedene før deres stønadsperiode tar til. Dessuten må den av foreldrene som skal ha utbetalt foreldrepengene ha omsorgen for barnet, og ikke være i arbeid. Inntekten din på årsbasis må være minst halvparten av folketrygdens grunnbeløp (G). Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt: sykepenger foreldrepenger ved fødsel foreldrepenger ved adopsjon svangerskapspenger dagpenger under arbeidsløshet " Noen som vet? Veldig takknemlig for svar...
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #2 Skrevet 7. april 2008 Det som det står der er at du minimum må ha tjent 1/2G på årsbasis noe som er ca. 33 000 kr. Og for at du ikke skal miste noe av det du har tjent tidligere får du kun utbetalinger opp til MAX 6G. Du har nok missforstått tidligere hva som menes. Og 6G er nå ca. 400 000 i årslønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå