Gå til innhold

forferdelig tv-program: "hjelp jeg er tenåringsmor"

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har nettopp fått mange tv kanaler og jeg tenkte jeg skulle se på tv norge sin nye kanal FEM der det gikk et program som het "hjelp jeg er tenåringsmor". Etter noen minutter måtte jeg bare slå av, det er jo et forferdelig program!

konseptet er at en gjeng tenåringsmødre skal bo sammen og få hjepl til å gi barna sunne vaner og god ernæring. de får hjelp av "Profesjonelle" og jeg stiller et stort spørsmålstegn ved disse! en mor likte ikke at barnet hadde smokk, så da skulle de praktisere "kontrollert gråting" med hjelp av disse "profesjonelle" det innebar at en liten jente på kanskje 1,5 år skulle bli forlatt hylende på soverommet flere timer før hun var vant til å legge seg og uten smokken hun var så glad i. så kom moren inn i 5 min og trøstet og så ut i 20 (!) minutter. da slo jeg av tv i avsky, makan til slem barne"oppdragelse"!? for det første så kan jo ikke så små barn forstå noe som helst når moren går og ikke reagerer på at de gråter, og for det andre så er det jo bevisst at barn som ikke får trøst kan få varige men(fikk resultat av forskning på dette da vår lille var nyfødt på helsestasjonen). for det tredje er det en skikkelig uting å lære umodne tenåringsmødre (de var umodne!!) at deter helt greit å la barnet stå og gråte på et annet rom i lang tid. stakkars barn!

har sett sos barenvakten før, og de praktiserte 3 min ut av soverommet og så inn igjen hos barn som var store nok til å forstå hva som skjedde. det er noe HELT annet. det her på FEM var jo bare helt hjerteskjærende..

huff! jeg skal aldri mer se på det programmet, det var jo skikkelig useriøst..

Fortsetter under...

Skrevet

uff, nei, det hørtes jo heftig ut! Så litt på det en dag, da var det ikke så ille som du skrev nå. Er jo greit nok at ungen må legges tidligere, hvis det var den jenta som ikke sov før ti på kvelden fordi mammaen ville ikke stå opp tidlig om morgenen (helt utrolig forresten). Men da må man jo gjør det litt og litt om gangen. Og når jenta sover når hun skal, begynne å trappe ned med smokken. Og ikke alt på en gang! Skjønner godt at du reagerte sånn!

Nei, hørtes nokså useriøst ut!

Skrevet

Jeg er helt enig, fikk vondt av å se på det. Måtte bare slå av tv.

Noen av dem skulle ikke fått lov til å beholde barnet sitt. huff..

Skrevet

1.5 år, kan de skrike litt uten at det gjør noe.

synes du overdriver i innlegget ditt-

Men er enig i en ting, forstår ikke hvorfor ungen på død og liv skulle slutte med smokken i så liten alder....

Skrevet

huff... enig med deg i at d der hørtes litt drøyt ut. Enig i at en 1,5 åring ikke har vondt av å gråte litt dersom d er pga trass.. Men ett såpass lite barn som ikke er vant til at mamman oppfører seg sånn, og på toppen av d miste smokken oxo. De kunne godt vente med smokk avvenningen til barnet var litt eldre, eller i hvertfall til de var ferdige med å innføre de nye søvnrutinene for barnet. Har bare sett en episode av d programmet, men da var d ikke noe så drastisk som foregikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...