gifteklar gravid og kvalm Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 jeg er av den typen som ikke liker at barna sitter igjen i bilene selvom man skal en kort tur innom butikken o.l... kall meg gjerne hysterisk men jeg liker å ha kontroll over snuppa, om ho sitter alene i bilen kan hun ta av seg belte og gå etter meg inn i butikken hvis hun kjeder seg og da er det kjedelig om hun slår bildøra i andre biler eller blir påkjørt hvis hun er alene på parkeringa så hun er alltid med meg i butikken, men nå om dagen så spør hun om hun kan sitte i bilen fordi hun ikke vil være med inn, jeg prøver å handle mens hun er i bhg men noen ganger må hun være med og da insisterer jeg på at hun skal være med inn i butikken, er det dumt av meg?? hun er snart 4...
___ Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Helt små barn er jeg ikke redd for å la være igjen i bilen hvis jeg skal være borte et øyeblikk, men når de blir så store at de kan få av selen selv vil jeg ikke gjøre det. Da får de bli med intil de er så gamle at jeg kan stole på dem i sånne situasjoner. Når de blir en 6-8 år gammle tror jeg nok jeg hadde latt dem være alene i bilen igjen noen ganger. Får se når de blir så store.
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Vesla sitter aldri alene i bilen. Det er ikke hysterisk, biler kan ta fyr! Hender en av storesøsknene vil sitte igjen, men de er store (12&13 år).
Sjefsmegga Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Kan la 10åringen sitte i bilen, men ikke de to minste som ikke selv klarer komme seg ut hvis noe skulle skje.
mai mammaen til to Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 jeg har ALDRI gått fra snuppa i bilen. om hun sover i bilen f.eks og jeg skulle vært rett inne på butikken så tar jeg heller å drar ut å handler når hun er våknet eller vekker henne... jeg er nok hysterisk men sånn er det bare..
Gjest Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Jeg kan la eldste sitte igjen i bilen, han er 5,5 år. Men da bare om jeg skal kjøpe f.eks en flaske vann som tar 2 min. Skal jeg handle mere er han med inn. Husker selv at jeg kunne vandre overalt når min far lot meg sitte igjen i bilen :/
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 3. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. april 2008 godt å høre at det er andre som tenker likt som meg syns det er helt forferdelig å tenke på å ikke kunne hjelpe henne om hun trenger det eller å vøre der å passe på henne, så hun blir nok pent nødt til å bli med mamma inn overalt til hun blir en del større
Fire småtroll Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 7 åringen får sitte igjen i bilen, men ikke 4 åringen. Mamma lot meg sitte igjen i bilen da jeg var 3-4 år og jeg fikk av håndbrekket så bilen trillet tvers over parkeringsplassen og stoppet i et gjerde....
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 Jeg synes ikke det er greit at småbarn sitter alene i bilen.Når de er helt små og gjerne sover,vel,da kan de våkne og bli redde,når de merker at det er helt stilt i bilen. Om sommmeren blir det for varmt gjerne,blir fort varmt i en bil,hvis solen er fremme. Vinteren blir det for kalt. Det kan komme folk forbi som vil stjele bilen og hva da om barnet sitter der,hva om de er ute etter å ta barnet. Jeg synes det grenser til omsorgsvikt når barn blir sittende igjen alene på den måten. Når barna vokser til å begynner på skolen,så må en jo vudere det,men tror ikke at jeg hadde latt ungen vært alene i bilen før de var 6-7 år. Vanskelig å si,må nesten se barnet ann. Da jenta mi var liten,så hadde jeg ikke det problemet,for jeg hadde ikke bil.
*Minnie Mus* Skrevet 3. april 2008 #10 Skrevet 3. april 2008 Jeg er hysterisk når det gjelder sånne ting. Har en regel jeg lever etter da, der jeg føler det trygt å sette fra meg veska mi med penger, mobil etc, der er det som oftest trygt å sette fra seg ungene også. Der jeg ikke tør sette fra meg veska, setter jeg heller ikke ungene... (tenker da nettopp på sånne situasjoner. Mine barn er 2 og snart 5. Tror aldri i verden de ville gått ut el men man VET aldri. Kommer aldri til å ta sjansen...
Musemor med tre søte små Skrevet 3. april 2008 #11 Skrevet 3. april 2008 I går parkerte jeg rett utenfor inngangen til butikken og skulle bare inn og har en pakke bleier og rett ut igjen. Lot jeg guttungen sitte igjen i bilen? NEI, NEI, NEI!!! Ville ikke falt meg inn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå