Gå til innhold

Da Andrea kom til verden, 22.des'07. en tøff start på livet!!! (langt)

Anbefalte innlegg

det var natt til torsdag 20.des jeg våknet og måtte på toalettet. det var da det kom masse slim, og slimproppen gikk, uten tvil. det kom også litt vann, men jeg var usikker på om det var vannet som hadde gått.riene startet med en gang, og det var 6min i mellom. pratet med sykehuset på formiddagen, og da var vi inn til kontroll. jeg var moden, men ingen åpning så det ville nok ta litt tid. riene kom fortsatt hver 6min, men de var ikke spesielt vonde. så jeg fikk beskjed om at hvis jeg ikke kom tilbake samme kveld, skulle jeg ringe dagen etter. riene stoppet etter hvert og ingenting skjedde.

dagen etter ringte jeg, og de ville ha meg inn for undersøkelse. de konstanterte vannavgang, og jeg ble satt på registrering. jeg fikk beskjed om å komme tilbake dagen etter for å bli satt igang, så lenge riene ikke startet igjen. så da dro jeg hjem, vasket hele huset,pyntet til jul, leverte alle julegavene og handlet inn til jul (litt av en kveld).

Lørdag 22.des kl. 10 fikk jeg min tab. jeg lå med fosterregistrering, men hun var utrolig rolig. jeg drakk kaldt vann, spiste mat, sjokolade osv. men hun var like rolig. timene gikk og jeg begynte så vidt å kjenne i riene igjen. jenta var like rolig hun og da klokken var 16.15 begynte fosterlyden og falle raskt ned. leger ble tilkalt, og det ble bestemt haste keisersnitt. mange kom innpå rommet, både for å legge inn kateter, venfloder etc. alt gikk veldig raskt. spinalbedøvelsen ble satt, og kl.16.45 startet inngrepet. 16.48 var lille Andrea ute, og 17.10 var jeg ferdig stiftet. Andrea var blå da hun kom ut, og det var ikke noe vann igjen. hun gråt ikke før de slo litt i henne(en forferdelig følelese). jeg fikk henne så vidt på brystet før de trillet på fødeavdelingen.jeg ble trillet på overvåkningen, og etter en stund kom sambo med vår lille datter. hele den kvelden koste vi oss, og natten kom sigende mot oss.

natten gikk bra, men blodsukkeret ble bare lavere og laver, så tilslutt ble hun sendt ned til nyfødt intensiv. hun fikk innlagt venflod i hodet, og sonde gjennom nesen. dagene gikk, og blodsukkeret ville ikke stabilisere seg. det ble en merkelig jul, ikke helt som planlagt. vi ble

liggende til 3.januar'08.

siden hun ble født i Trondheim, tok de hørescreening av henne. noen som var uten noen reaksjon. etter mange tester fikk vi vite at hun har nedsatt hørsel på begge ører, og da hun var 6 uker fikk hun høreapparat.

hun fikk også en skade i nakken under ks som utviklet seg til KISS, så vi har gått til kiropraktor, fysio, manuellterapet og leger titt og ofte. også pga hørselen.

det ble heller ikke noe bedre da blodprosenten hennes ble lavere og lavere. men heldigvis er den på tur opp nå, så vi slipper innleggelse pga det. men hun har mulig utviklet en form for kolikk, så mulig vi må en tur på sykehuset pga det da.

ikke akkurat dette vi hadde ventet oss, men vi har fått verdens fineste jente, som har forandret livet vårt totalt, til det positive:o)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...