Gå til innhold

ENDELIG noe som skjer igjen!! (langt innlegg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mange måneder er det endelig noe som skjer i forhold til neste forsøk. Historien er: Hadde et vellykket fryseforsøk i oktober, som dessverre ende i MA eller BO(blight ovum) i uke 8. Ble sendt til utskrapning og hele opplevelsen var ganske tung å bære. Hadde en skikkelig nedtur og var en stund i tvil om jeg i det hele tatt orket flere forsøk. Alt virket meningsløst etter å ha opplevd gleden ved positiv test for så å komme til første ultralyd, og få den verste nyheten som kunne tenkes i den situasjonen.

Ukene gikk og jeg fikk ikke mensen tilbake - var til sjekk og legen mente at så bra ut og at mensen var "like rundt hjørne". Men ingen mens ....ikke før 12 uker etter ustkrapningen i november! Utrolig! Fikk lov til å starte med medisiner til neste fryseforsøk - helt til jeg var til sjekk for å måle slimhinna - hvor legen så at det er noe rester etter graviditeten.....han dobbelt- og trippelsjekket. Ble sendt til sykehuset for utskrapning nr. 2!!! Ny runde på sykehuset - denne gangen utførte de hysteroskopi for å virkelig forsikre seg om at det ikke ble noe igjen.

Det er nå 5 uker siden sist utskrapning og siden mensen ikke dukker opp(igjen) er jeg satt på en Provera kur i 10 dager og skal i gang med et fryseforsøk ved neste blødning!

ENDELIG noe jeg kan se frem til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes ikke ut som om du har hatt noen god opplevelse, nei. Jeg har opplevd noe av det samme. Ma etter fryseforsøk i uke 6. Det var forferdelig tungt å oppleve det tapet etter den fantastiske lykkefølelsen ved det å være gravid. Jeg fikk en tablettkur for å rense opp. Gyn anbefalte dette fremfor utskrapning, men valget var mitt. Det fungerte egentlig greit, men hadde småblødninger i maange uker etterpå. Jeg bestemte meg egentlig for å ha en lengre pause og finne tilbake til mitt normale liv igjen, men etter en naturlig pause (lange sykluser) var jeg utrolig nok klar til å begynne påny. Man kommer seg gjennom disse tunge periodene og begynner å tenke fremover igjen....heldigvis!!

Jeg er nå i gang med mitt 2.IVF. Og håper så inderlig å lykkes!!!

Ønsker deg også masse lykke til med fryseforsøket. Nå fortjener vi å få det til! Godt mot:)

Skrevet

Mistet også ved første søskenforsøket mitt rundt uke 12 (MA) - Har også mista før i uke 5 så jeg var vel klar over at sånt kan skje. Hadde også en dårlig følelse med denne graviditeten hele tida. Tok også utskraping men mensen var tilbake ca 7 uker etterpå. Skal også i gang med fryseforsøk i beg. av mai. Vil bare ønske dere (og meg selv) Lykke lykke til.

Skrevet

Takk for oppmuntring og svar.Synd at dere også har opplevd å miste. Sant at man merkelig nok kommer seg og ser frem til neste forsøk tross enorme nedturer. Ønsker dere lykke til!!! STÅ PÅ :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...