EnLitenTil? Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Det står mellm de to nydelige navnene Anna og Sofia til vår lille jente. Vi (eller mest jeg) klarer bare ikke å bestemme hvilket av disse to navnene vi skal velge. Vi ønsker ikke dobbeltnavn. Jeg blir veldig glad hvis dere sier hvilket navn dere synes er penest, hvilken kategori dere synes navnene er i (andre navn i samme sjanger) og til sist hva er ders eget favorittjentenavn!
prebs Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Anna er nyydelig! Ikke så glad i Sofia, men ok. Aberet med Anna er jo at det er veldig mye brukt, men det er jo ikke hovedsaken når man velger navn. Synes de er i kategorien "gamle, klassiske, vakre navn", som for eksempel: Nikoline Kristine Elise Oline Ingeborg Johanne Marie Maria Mitt eget favorittnavn veksler veldig. Anna er høyt oppe, sammen med Kristin, Johanne og Ingeborg.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 To fine navn, men liker Sofia best. Syns det er aldeles nydelig. Føler Anna faller under katogorien gamle klassiske navn. Sofia er enlitt mer moderne og internasjonal videreføring av det gamle navnet Sofie. Føler Sofia er i samme kategori som: Jenny Cecilia Matilda Ella Mitt favoritt jentenavn er Ella.
*Willow* Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Jeg liker Anna best, synes det faller inn i kategorien klassiske, pene navn. Dessuten kjenner jeg bare hyggelige mennesker som heter Anna, så det gir meg persolig gode assosiasjoner også. Sofia er ikke helt min stil, men et pent og litt mer moderne navn. Mitt favorittjentenavn er det lillejenta i magen heter; Hulda:)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 To flotte navn. Jeg ville nok valgt Sofia, det har en sjarmerende og romantisk klang over seg. Anna er også flott men mye brukt og litt tyngre synest jeg. Mitt favoritt jentenavn er Matilde som lillejenta i magen heter:)
heiky Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Sofia var nydelig. Det navnet hadde jeg ikke tenkt på, sitter her å funderer på hva vår jente skal hete. Ellers er Line min favoritt
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 ANNA Helt klart! Så mange internasjonale, flotte, sterke kvinner som har hett det opp igjennom historien! Det er mitt favorittnavn.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 Begge navna er kjempefine, men i mitt hode er Anna lys og Sofia mørk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå