Gå til innhold

Når hadde dere sex igjen etter ma og utskrapning?

Mamma_til_isabella

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp funnet ut jeg har hatt en ma i uke 11 og utskrapning i går.

Blødde masse i går men nå blør jeg ingen tingen. Tenkte å vente litt forde. Men hvor lenge ventet dere?Noen som fikk klaff på første forsøk?

Skrevet

Jeg har hatt utskrapning to ganger. Jeg fikk et skriv fra sykehuset der det sto at jeg måtte avstå fra sex og karbad de første 2 ukene etter utskrapning. Dette for å unngå infeksjon.

Jeg har også fått beskjed om å vente en syklus før jeg begynner å prøve igjen, slik at kroppen kommer i rute igjen. Det er også da lettere å beregne termin, og å følge med på fosteret slik at vekt og størrelse blir riktig i forhold til siste mens.

Jeg blødde ganske lenge etter første utskrapning, men nesten ikke etter den andre. Selv om du ikke blør nå, kan det komme igjen som spotting. og pass på å kjenn etter om du får sterke smerter, og om du får feber. Da skal du kontakte sykehuset.

fikk du ikke beskjed om noe av dette?

Lykke til, og god bedring

Skrevet

Så trist å høre at du mistet.Jeg venta i de 2 ukene jeg fikk beskjed om at jeg måtte pga infeksjonsfaren. Dette er nå snart 3 sykluser siden Har IKM 10 apr. Det har dessverre ikke klaffet enda.:-( (har jo fremdeles et håp denne pp da men...)

Skrevet

Fikk bare beskjed om å vente et par dager eller så lenge jeg hadde blødning. Men blødde bare første dagen å ikke noe mer. Har heller ingen smerter eller farget utflod heller.

Tenkte å begynne å prøve før mensen kommer igjen. Legene på ullevål sa det ikke hadde noe for seg å vente en syklus så lenge jeg selv var klar for det:)

Skrevet

Jøss... dette hørtes litt rart ut spør du meg... Det er greit legene er uenige om man skal vente 1 eller 2 sykluser og sånt, men infeksjonsfaren trodde jeg var der uansett lege...

Alle jeg har vært borti har iallefall sagt at jeg må vente med sex og karbad i 2 uker, så da gjør jeg det. Infeksjon vil jeg ikke satse på å få...

Skrevet

Har ikke hatt utskrapning, men etter spontanabort sa de at vi skulle vente med å prøve en mens.....men de sa ingenting om infeksjonsfare...men når kroppen fikse det selv er det vel anderledes?

Skrevet

Blødningen mine stanset etter 8 dager, etter to uker startet vi med sex igjen, og etter 6 uker ble jeg gravid igjen..JIPPI!!

Min lege sa jeg skulle vente til jeg sluttet å blø, da var infeksjonsfaren over. Så sa hun at kroppen ventet selv så lenge den trengte før den blir gravid igjen så det var bare å kjøre på..hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...