Gå til innhold

Kjøper dere gaver til venner når de har fått sitt første barn, eller kjøper dere bare til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode ideer til hva man gir sine beste venner når de har fått sitt første barn, eller evt. kjøper man bare noe ekstra fint til barnet?

Noen som har gode forslag?

Skrevet

Når jeg besøkte min beste veninne på sykehuset etter at hun hadde fått sitt første kjøpte jeg med en kurv som jeg fyllt med frukt, litt sjokkolade/ godt, blader +++ som jeg viste hun likte. Hun ble veldig glad for det :)

I tilegg til at jeg kjøppte klær til snuppa da :)

Skrevet

koselig med en liten gave til foreldrene,men gave til babyen er jo det viktigeste:;)

Skrevet

Det gjør man som man vil. De fleste kjøper jo noe til barnet, så det er jo koselig med noe til mor/foreldrene også.

Jeg har gjerne prøvd å kjøpe noe annet enn klær siden man ofte får så mye av det.

Feks sånn "gammel tre-leke" som henger og dingler i vogna på kalesjen, amme-te til mor (et must for ammende mammaer), et skikkelig godt ullteppe til bebis, "skikkelige" klær fra feks nøstebarn osv.

Skrevet

jeg kjøper blomster til mamman å klær til babisen.

men er jo kosli å få noe annet enn blomster å da :)

Skrevet

jeg kjøpte noen klær jeg til mine venninner som har fått sin første.

Skrevet

Jeg skal på barsel besøk i dag, dette er nummer to og det ble gutt, så jeg kjøper til han. Når jeg fikk nummer to (jente igjen) så fikk jeg av min svigerinne shower gel og bodylotion. Det var veldig koselig og jeg satte pris på det. Så jeg tror jeg tar med en liten ting til mammaen....

Skrevet

Ei venninne kom på sykehuset til meg med en stooor pose med smågodt og det var veldig deilig for mammaen å ha noe å kose seg med. Ellers får man jo mye blomster, men jeg synes selv det er koselig å bare få besøk og at de har med gave til babyen holder lenge.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

jeg har bare kjøpt til babyen jeg da..

Skrevet

Ville bare si nåt ei vennina sa til mæ at viss det ikke er første ongen hennes og det e ei/en litn stolt storesøster/storebror der å så ville ho heller haen gave til ho/han for å vise kor viktig det e å bli storsøster/bror.

Da dæm har lett for å føle sæ utelatt.

Æ ville væll kjøpt en litn ting til ho/han og babyen. Ville heller hørt me mammaen om det e nåt ho ville ha eller har løst på å kjøpe det til ho.

Hadde ikke tenkt på å kjøpe nåt til søsken før ho sa d så tenkte kanskje nån andre heller ikke har tenkt på d.

Skrevet

Jeg kjøper som regel bare til babyen, men har de flere barn kjøper jeg med en liten ting til søsken også.. Er det bestevenninna, kan det være hun får en liten blomst...

Skrevet

Da min venninne fødte sitt første barn, kjøpte jeg et englebarnsmykke til henne, og klær til babyen:)

Koselig å gi noe til mamman også, etter alt hun har gått gjennom den siste tiden:)

Skrevet

Jeg har også kjøpt en gave til min vennine når hun har fått baby, en deilig dusjsåpe (skikkelig en fra parfymeri).

Det har hun satt pris på, og så har vi kjøpt klær til babyen, og så baker jeg henne en kake. ( Så hun har til hun får besøk :-D )

Men det må sies at det kan være en dyr affære...

Gave til baby for ca 300, dusjsåpe til 200 og en kake koster fort 150 kroner å lage...

Tror heldigvis ikke hun skulle ha mer en to barn, hehehe.... ;-)

Skrevet

Til babyen , og gjerne en bukett til mammaen. Enig i at en liten oppmerksomhet til storesøster/ storebror er koselig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...