RTprøver Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Heisann jenter Utrolig spennende å lese på sidene her inne. Fikk vite om alternativet i Danmark for noen mnd siden, og gjort mye research rundt dette Men er det noen av dere som har møtt "motgang" ang ung alder? Jeg skrev mail til Stork ang dette, siden jeg er relativt ung. Er 23 år gammel, og har verdens beste kjæreste som desverre er 100% steril. Svaret jeg fikk tilbake var at de hadde ingen nedre grense, men at jeg var meget ung og at de vurderte kvinne til kvinne.
estragon Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 Hei:) Jeg vet ikke så mye om det du spør om, men 23 år er da ikke så ungt er det det da? Kjæresten min var 22 år første gang vi prøvde, og jeg som skulle bli gravid er 4 år eldre. Jeg forstår det slik at du er sammen med en mann? Da kan dere vel få hjelp på en fertilitetsklinikk i Norge?
RTprøver Skrevet 3. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2008 Nei, alder er jo på en måte relativt også. Selv om jeg "bare" er 23, så er jo økonomi og alt i orden. For ikke å snakke om det og være klar for å bli mor Han er en mann ja Og vi får ikke hjelp her i Norge. Han er 21 år eldre enn meg, pluss at hans tapre lille svømmere ikke er samarbeidsvillige. Oppå det hele har jeg PCOS og pga dette er ikke jeg fruktbarheten selv Dette er visstnok nok for at firkanta Norge ikke vil hjelpe. Men legen min på Haukeland var faktisk personen som foreslo Danmark som et alternativ for oss. Trodde alt ville gå greit, helt til jeg kom til å tenke på alderen. Jeg bekymrer meg kanskje unødvendig. Men hvis noen vet mer om dette, evt har blitt hindret i å få hjelp fra Stork pga alder, så setter jeg stor pris på all informasjon jeg kan få
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Hei. Hva med å prøve Nordica ettersom du har PCOS? Lykke til uansett:)
RTprøver Skrevet 3. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. april 2008 Oi, dette er noe jeg ikke har fått med meg! Hvorfor Nordica, siden jeg har PCOS?
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Hei. Stork drives av jordmødre. Nordica av leger. Ergo har de høyere kompetanse ettersom du muligens kan ha et fertilitetsproblem. Hvis jeg ikke tar helt feil har dr. Lindenberg på Nordica PCOS som spesial felt? Er ikke helt sikker. Ta en titt på sidene deres; www.nordica.org. Inseminasjon på Nordica er billigere enn på Stork. Men man har ikke mulighet til å velge åpen donor på Nordica.
estragon Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 Det går også an å sjekke ut Trianglen (www.trianglen.dk). Må si jeg ikke forstår hvorfor dere ikke kan få hjelp i Norge... Er begrunnelsen at han er så mye eldre enn deg? Det kan jo ikke være det at du har PCOS og at han er steril? Trodde det var nettopp for "slike par" fertilitetsklinikkene i Norge er til for..?! Har du sjekket med en annen klinikk om det faktisk stemmer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå