Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en dame på over 40 som er igang med mitt første IVF forsøk.

Skal begynne med sprøyter den 23 april - 900 IE - skikkelig hestekur - men det er nok pga alderen min.

Vi har bestemt oss for å prøve å dette en gang så jeg håper det klaffer men er innstilt på at det er liten sjanse for vellykket forsøk.

Lykke vi ikke vet vi i alle fall at vi har prøvd alt i vår makt...

Lykkes vi blir vi overlykkelige.

Andre over 40 her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg er ikke mange år unna 40 og har nå vært gjennom 3 forsøk. Jeg er på rugedag 4 i dag, så håper virkelig det klaffer denne gang.

Jeg reagerte på at du skulle ta 900IE, trodde høyeste dose pr. dag var 450IE. Ut ifra det jeg har hørt på St.Olav, starter de på lave doser og øker dem etterhvert som de ser hva du tåler. Min siste runde nå, tok jeg 300IE hver dag i 10 dager, fikk ut 12 egg- 5 ble veldig bra. Legene vet jo hva de gjør, så jeg ønsker deg masse lykke til.

Skrevet

Fertilitetskurven til den enkelte og alder, har ikke så strømlinjet og 'enkel' fasit som at høyere alder = høyere dose. Ungfoler i 20 - tidlig 30 årene kan like gjerne bli satt på lik mengde dose som oss i sent 30 - begynnelsen av 40 årene. Helt individuelt og hører til den enkeltes journal historie, som det meste i denne prosessen. 900ie - du kanskje mener det totale innholdet i sprøyten/pennen, men at din daglige dose som skal settes vil kanskje være noe lavere.... (?) Kort regime, altså uten nedregulering (?)

Stå på og lykke til !

Øvet

Skrevet

Hej,

Her er en på strax 42, vi har vart igenom 2st ivf-førsøk og ett frys. Vi ska snart igang med ett nytt ivf, har bare ikke bestemmt oss før om vi ska ta det denne eller neste måned.

Vi håller til på Aleris.

Du då? Var håller ni til?

Skrevet

Jeg hører ikke til blant 'mengden' her inne. Ingen barn fra før og holder til hos Nordica,Dk fordi jeg er enslig (hetero)

Skrevet

Hei

Blir straks 40, så jeg kommer vel i samme kategorie som deg :)

Ser ut til at vi er ganske så likt i løypa også. Jeg skal på sykhuset i begynnelsen av uke 17 og regner med å begynne på sprøyter da. Det er vårt første forsøk og vi har ingen barn fra før av.

Skrevet

Selvfølgelig har jeg skrevet feil - uff, men takk for at du gjorde meg oppmerksom på det. Hele kuren min er på 900IE og dosen er 450 pr dag, den sterkeste etter hva jeg hører men bare den hjelper så er det håp.

Høres bra ut at du fikk ut 12 egg - supert! LYkke til videre!

Skrevet

Hei

Er like gammel som deg, og hadde uttak 21 april, første forsøk i denne omgangen (fikk en datter etter et annet IVF forsøk tidligere) . Hadde min andre blodprøve i dag - positiv. Krysser fingrene for at det går bra, skal på ultralys om en uke for å se hvor mange det er (1 eller 2 ?). Det blir ikke regner som svangerskap før en kan se hjertet på ultralyd!

Fikk høyere dosis denne gangen (225 IE), pga alder, og tar fortsatt noen hormon piller for å forbedre slimhinnene (også pga alder).

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...