Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har et barn fra tidligere forhold på 3år, faren har ingenting med barnet å gjøre, jeg får overgangsstønad selv om barnet er fylt tre for jeg sliter veldig med angst å fungerer ikke i arbeidslivet foreløpig.

skal begynne med rehabeliteringspenger til høsten.

men her er spørsmålet,jeg har ny kjæreste å fant akkurat at jeg er blitt gravid med han å vi venter babyen i des. får jeg uansett rehabeliteringspenger til høsten?? eller fortsetter jeg med overgangs stønad,gjør jeg det betyr jo det at vi ikke kan flytte sammen!

noen som vet litt om dette? noen råd til meg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137336975-kan-noen-hjelpe-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Anonym har helt rett i sitt svar, overgangsstønaden vil falle bort når du bor sammen med en du får barn med, og rehabiliteringspengene vil ikke være påvirket av dette.

I praksis vil dette ikke utgjøre noen forskjell.

Overgangsstønaden er på 10300, og rehabiliteringspengene (minstesats) er på 10021,- Altså en månedlig reduksjon på 279,-. (Minus skatt).

Så om du i dag bare mottar overgangsstønad, og så går over til rehabiliteringspenger, vil forskjellen være minimal.

Dersom du får rehabiliteringspengene basert på at skaden oppstod da du var ung, og at den er varig, så vil rehabiliteringspengene økes til 13362, da vil du sitte igjen med mer.

Så konlusjonen er at du bare kan flytte sammen med kjæresten med en gang. Det er ikke noe å vente på økonomisk sett.

Tallene er regnet ut fra en G på 66812. Denne justeres 1.mai hvert år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...