Gå til innhold

Kvalme .. flere i moden alder som er kvalme?

Augustknøttet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på: kan det vere mer vanlig blant oss litt eldre gravide, enn de yngre? Jeg var ikkje kvalm i det hele tatt med mine to første barn, men denne gang sitter det jammen i lenge .. er nå i uke 20 og fortsatt kvalm!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest at det er mer vanlig med kvalme i moden alder ja...

Jeg har også hatt ekstrem kvalme, men har vært heldigere enn deg med tanke på varighet. Jeg ble kvitt den værste kvalmen rundt uke 14, nå har jeg bare litt småkvalme innimellom (er 18 uker nå). Ingenting å klage på i hvert fall i fht den intense kvalmen jeg hadde tidligere.

Jeg har tre barn fra før, som jeg fikk i veldig ung alder, og slet med en del kvalme den gangen også. Men syns den har vært mer intens denne gangen... men det kan jo være at en glemmer også.. ;)

Det sies jo at de fleste mister kvalmen etter 20. sv.skaps uke, så jeg håper du er heldig og slipper den snart.

Skrevet

Har vært kvalm med alle men værst med første og denne her. Med første var jeg 23 år så det var i hvert fall ikke pga moden alder. men som sagt værre nå enn med de tre i mellom. Men har i grunnen vært ganske mye kvalm med alle. Er i uke 18 nå og mye bedre :-)

Skrevet

Vet ikke, men er iallefall veldig kvalm denne gangen. Er i uke 18 og trodde jeg var kvitt den verste kvalmen nå, men det går visst litt i bølger. De siste dagene har jeg vært mye kvalm igjen. Men i mitt forrrige svangerskap for to år siden var jeg knapt nok kvalm! Så jeg har valgt å tro at det har med kjønn på den lille i magen å gjøre...

Skrevet

Hva fikk du sist da? og vet du kjønn nå? Håper litt på jente denne gangen men fikk gutt med første da jeg var kvalmest. etter det har jeg fått en jente og to gutter. De siser vel at er du ekstra kvalm så er det jente. stemmer med forsterlyden også. Er raskere enn den har vært med guttene mine. Jenta hadde også raskere puls....

Skrevet

takker for svar, og håper også at kvalmen roer seg snart. Det ER blitt litt lettere siste ukene, for nå vet jeg som regel hva som utløser kvalmen.. mat jeg har spist/ evt at jeg IKKE har spist på en stund, sterke lukter, stress, lite søvn eller at jeg er sliten. Før var jeg bare KONSTANT kvalm hele dagen lang.

Ser dere lurer påom kvalmen henger sammen med kjønnet på barnet. Er spent på om det er jente denne gang, jeg da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...