Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags smerter hadde dere?

Jeg hadde veldig vondt i magen etter uttaket mandag. Utover kvelden og tirsdagen ble det verre, og onsdagen var skikkelig ille. Legen bekymret seg ikke og sa at det var normalt. Hun mente at det var luftsmerter, noe som helt sikkert stemmer siden jeg er skikkelig oppblåst. Fikk satt inn ett egg i går.

Men nå føler jeg at det har satt seg i ryggen/brystet i tillegg. Jeg er litt kortpustet, og jeg blir skikkelig andpusten etter en gåtur på 20 min... Er dette normalt da?

Hadde fin blodprosent og ingen vann i buken før innsett i går, så foreløpig virker jeg ikke overstimulert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei igjen du.. jeg har også utrolig vondt.. kan ikke huske å ha hatt så vondt på de andre 3 forsøkene, da var jeg tross alt ute og shoppet i Århus gater :o) så jo super gravid ut men hadde ikke så vondt. Men nå sover jeg ikke om natten, det går i smertestillende. Det hogger til nedi der auauauauau..

Jeg fjernet også et par cyster under uttak, og kan jo være det..men jeg klarer ikke ligge på ryggen og ikke på høyre side der jeg hadde flest egg.. å bare ligge på vestre side hele natten gjør meg gal.. hater den siden hehe

Men du må huske på at du hadde utrolig mange egg og det er nok derfor du har så vondt. Du må nok lide for at det gikk så bra hehe

Og nå må vi vente i spenning i 14 dager og ja dette tar aldri slutt..

Får håpe det snart er over.. så vi kan glede oss litt.. i dag skal jeg gå en liten tur i det fine været :o)

Klem

Skrevet

Takk, Tullemor, jeg ble litt beroliget nå. Blir bare litt redd når jeg kjenner det så godt i brystet og ikke klarer å trekke pusten dypt uten at det verker. Jeg har gått turer hver dag siden uttaket. Legen sa det var viktig for blodsirkulasjonen. I morges gikk jeg i kun 20 minutter etter at jeg hadde satt Crinonen, og jeg pustet som en hval etterpå..

Satser på at det forsvinner snart ja....

Kos deg på turen din!

Klem

Skrevet

Har du mns??

Skrevet

Hei. Måtte bare svare jeg.

Jeg hadde også utrolig vondt etter siste uttak. Ble tungpusten bare av å flytte på meg og absolutt alt var vondt. Paracet fungerte heller ikke i det hele tatt. En ny opplevelse siden jeg hadde lite smerter etter første forsøk. Sykepleierne jeg møtte ved innsetting ble ordentlig bekymret for pusten min, men legen roet meg ned og sa at enkelte hadde det slik og at det ville gå over.

Disse smertene varte omtrent en uke etter uttak. Da gikk smertene over til et annet ubehag, menssmerter og en følelse av at det skjedde noe der nede. Og nå sitter jeg her 31 uker på vei og med struttende mage. :-)

Det var tøff uke med mye smerter, men det var jo så absolutt verdt det!

Vil ønske dere begge to lykke til!

Skrevet

Bompimamma: gratulerer så mye.. fantastisk.. ja en får tåle litt smerte så lenge det går bra hehe.. Hadde man bare visst det på forhånd hehe..

Skrevet

Takk for svar, Bompimamma! Det var betryggende å høre altså.. Og så et slikt bra resultat!!

Har vært så bekymret for pusten og brystet, det gjør vondt ved hver minste bevegelse. Men nå skal jeg prøve å slappe av og bite tennene sammen. Vet du hva slike brystmerter og andpustenhet kommer av?

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg sikkert hadde fått litt væske ut i buken. Var utrolig oppblåst, og magen presset oppover i brystet. Lungene ble på en måte presset sammen av magen. Ikke noe behagelig, men det går over. Husker at bilturen hjem fra Danmark var et mareritt.

Skrevet

Vil bare si at jeg krysser fingrene for deg.

Har fulgt med på deg siden jeg ble kjent med siden her. Vet ikke om du husker meg, men jeg hadde vel mitt første uttak i Danmark kort tid etter at du hadde et av dine. Du ga meg et par råd om Århus. :)

Tvi, tvi...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...