lilletupp & spira Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Jeg lurer i den forbindelse på hvor mye man får i pleiepenger, er det i forhold til lønna mi, eller er det en fast sum pr dag de setter ??
giggsi Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Du får det du skulle hatt i permisjonspenger.Går det bra med den lille?
Løyyypeeee!! Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Hei! Pleiepenger er tilsvarende sykepenger (bare at man blir sykemeldt på grunnlag av barnet, ikke seg selv) og skal derfor tilsvare den vanlige lønnen din (og evt. fars). Håper at det står bra til med jenta deres!? Hilsen prematurmor
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Datteren min komn også i uke 33 (7 uker for tidlig) , uten noen mèn annet enn at hun hadde for høy og ustabil bilrubin som jo er naturlig for premature. Og så var hun for ung til å ta pupp så vi måtte være på sykehuste i 3 uker. Fikk aldri høre at jeg hadde krav på pleiepenger....? Tror ikke det gjelder for andre enn barn som er pleietrengende utover vanlig pleie av babyer da....? Eller har jeg misforstått? Håper det går bra med datteren deres? ;-))
Gjest dagdrømmer Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Fikk foreldrepenger som så ble omgjort til pleiepenger iom at søknaden ble sendt i etterkant, og fikk faktisk en liten etterbetaling. Så man får litt mer i pleiepenger enn i foreldrepenger
Løyyypeeee!! Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Så lenge man er innlagt på sykehuset på grunn av barns sykdom eller helse (altså ikke normalt barselopphold) har en av foreldrene krav på pleiepenger så lenge barnet er innlagt. Er barnet definert som "kritisk syk", har begge foreldrene krav på dette. Permisjonen skal ikke begynne å løpe før man er utskrevet. Pleiepenger er 100% av lønna, uavhengig av om man har valgt permisjon med 80% lønn. Legen må skrive ut pleiepengeskjema (a la sykemelding). Det er jo dårlig om du ikke har fått informasjon om dette og har måtte bruke av foreldrepermisjonen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå