apr 07,apr 08 ,Okt 10,prøver Skrevet 2. april 2008 #1 Del Skrevet 2. april 2008 har ei jente på 1 år fra før.. sambo er arbeidsledig så får jo hjelp. men hva hvis nav krever at han går kurs el. l?? klarer jeg lille jenta på 1 år da+? hun går så vidt.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137334433-skal-ha-ks-18-april-noe-spesielt-jeg-b%C3%B8r-tenke-p%C3%A5-i-etterkant/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lucky3 Skrevet 3. april 2008 #2 Del Skrevet 3. april 2008 Hei, jeg har hatt KS to ganger før og du blir ganske lite bevegelig de første dagene - det går men det gjør vondt så jeg anbefaler at du har en back-up plan dersom pappa ikke kan være til stede. Du skal iallefall ikke løfte på 1-åringen din på ganske lang stund. Men kan NAv kreve at han går på kurs i den perioden etter fødselsen når man normalt har krav på omsorgspermisjon for fedre - kanskje han ikke kan motta støtte da hvis han ikke kan stille når de sier det? Da må dere i tilfelle appelere til medmenneskeligheten hos personene på NAV og forklare situasjonen. Det kan faktisk gi deg komplikasjoner senere dersom du overanstrenger deg rett etter et så stort inngrep som KS faktisk er så prøv å unngå det:) Men, det skal også sies at bedringen går fort etter et normalt KS så du kommer deg ganske mye rundt etter kort tid, men det der med løftingen av hun eldste din, det bør du virkelig være forsiktig med. Lykke til! Jeg skal ha nytt KS 25 april og har en på 2 fra før som kan gå fint da, men ofte vil opp til meg og stikker av så fort han kan når vi er ute o.l. så jeg må hente ham og ofte bære ham med meg, men jeg har tenkt mye på at jeg kommer til å trenge en del hjelp spes ifht han en stund fremover. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137334433-skal-ha-ks-18-april-noe-spesielt-jeg-b%C3%B8r-tenke-p%C3%A5-i-etterkant/#findComment-137336278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mor til snart fire Skrevet 3. april 2008 #3 Del Skrevet 3. april 2008 Hei... Du må skaffe deg en som kan hjelpe deg den første tiden, om det er slik at samboeren din må på kurs eller noe. Du får sikkert beskjed om at de første ukene skal du ikke løfte tyngre enn babyen pga såret. Det er viktig at du tar vare på deg selv den første tiden. Så få noen som kan hoppe inn for samboeren din, hvis han må på kurs eller kanskje får seg jobb.... Har tatt ks selv 3 ganger og mannen min tok ut en uke ferie og så hadde han rett til 14 dagers permisjon etter fødsel. Så han tok seg av alt husarbeid og det/de eldste barna. Venter nå nr 4 og det blir slik nå og. Da får jeg konsentrert meg om å få kommet meg til normalen i mitt tempo uten å måtte ha dårlig samvittighet for alt det andre som skal gjøres og ikke minst det å måtte løpe etter de andre barna. Ikke det at jeg ikke skal ha ansvaret for det, men de tunge og krevende tingene kan mannen gjøre den første tiden. Jeg ønsker deg lykke til med ks, og håper du får all den hjelp du trenger den første tiden... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137334433-skal-ha-ks-18-april-noe-spesielt-jeg-b%C3%B8r-tenke-p%C3%A5-i-etterkant/#findComment-137338065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
apr 07,apr 08 ,Okt 10,prøver Skrevet 16. april 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 16. april 2008 tusen takk for svar begge to. så ikke disse svarene før nå jeg:) nei han må nok ta seg av lillejenta ja og det tyngste her hjemme. har gjordt unna masse av husarbeid,så og si vasket ned hele huset så ikke fare om det ikke blir gjordt første uka heller. nå har jeg bare torsdag igjen og så er det min tur til å bli 2 barns mamma på fredag!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137334433-skal-ha-ks-18-april-noe-spesielt-jeg-b%C3%B8r-tenke-p%C3%A5-i-etterkant/#findComment-137486838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå