piami Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Jeg er 29 år og er 12+4 uker på vei med mitt 3 barn. Ble utredet etter 3 spontanaborter før barn nr 2 og fikk påvist lupus antikoagulant. Vellykket behandlet med albyl e og fragmin før barn nr 2:)) Godt i gang nå også. Noen med samme diagnose?
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Jepp jeg har også dette. Gikk på albyl-e frem til jeg ble gravid og nå går det i fragmin :-) Er nå 29+0 og alt går bra. Fikk også diagnosen etter utredning pga 3SA. Korrekt diagnose på meg er APS... Hvordan ble fødselen din sist?
piami Skrevet 3. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. april 2008 Hei!! Er det din første? Fødselen min med siste mann gikk kjempe fint:) ( Hvis sånt kan sies om en fødsel..) Du skal ikke ta medisiner den dagen du skal føde. Nå var ikke det noe utfordring for meg da riene startet kl 04 på natten. Lot da bare hver å ta albyl e på morgenen. Fragmin hadde jeg jo tatt kvelden før men fødte på ettermiddagen så det gikk fint. Ingen unormale blødninger. Du får ikke føde på en alterantiv fødestue da.. Må være overvåket. Men, det gikk kjempe fint:) Har du fått beskjed om å gå over til å ta fragmin morgen og kveld nå? Jeg måtte det de siste ukene. Men, man blir jo så vant til å stikke.. Skal ha det 6 uker etter fødselen også.. Jeg har vært til kontroll på sykehuset hver uke fram til nå og går over til annenhver fra neste uke. Du da? Fantastisk å se veksten fra uke til uke:)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 Dette blir vår første ja. Har hatt 3 SA tidligere... Jeg har fått beskjed om at jeg skal ta 2 sprøyter dersom jeg når en viss kilo og det er ikke så lenge til :-( Men det er som du sier, man blir vant til å stikke. Har også fått beskjed om å ta de 6 uker etter fødsel ja. Nå er jeg "bare" 29+2 så har en stund igjen før fødsel håper jeg. Men skal på sjekk igjen om 2,5 uke. Hvordan det blir etter dette vet jeg ikke.... Får vel vite mere neste gang tenker jeg :-)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Jeg fikk forresten UL hver uke til jeg passerte 12 uker og etter det har jeg vært på ordinær ul. Var lenge å vente mellom disse syntes jeg...
piami Skrevet 4. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. april 2008 Ja det skjønner jeg at du syntes siden det er første barnet ditt og med den historien din.. Har jo som sagt 3 sa selv. Dvs en ma i uke 13 og 2 sa. Så jeg vet hva du har opplevd. Det er like jævlig uansett!! Når jeg gikk med datter min hadde jeg ul hver uke til uke 12. Så annenhver uke til ordinær ul. Etter det hver tredje uke før det intensiverte seg igjen de siste ukene mot slutte. Men, du er over første trimester og da går det bra kan du skjønne:)) Medisinene gjør nytten sin absolutt!! Denne gangen her har jeg hatt ul hver uke fram til uke 11. Så skal jeg på tirsdag til uken-er da 13+2. Det er siste før den ordinære. Men, det er jeg selv som har sagt at det er greit! Føler meg trygg på medisinene og siden det er 3 barnet mitt så kjenner jeg kroppen min og dens signaler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå