Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Hvor lang tid tok det før dere ble gravide? Er 39 år..Har prøvd i 3 mnd nå,er en smule utålmodig:)
Shabby* Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Jeg er 38 år (37 da jeg ble gravid) og jeg misset kun en eggløsning før jeg ble gravid etter at jeg først hadde hatt en abort. Selv om jeg har pco, så har jeg alltid blitt lett gravid når jeg først har fått eggløsningen. Jeg forstår om du er utålmodig, men det er ikke så uvanlig at det går en stund før man blir gravid. Benytter du eggløsningstester? Det anbefales for å treffe. Lykke til.
Gjest Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Vel.. du vil sikkert helst høre historiene som gir håp om snarlig løsning, men tror nok at min prøvehistorie er nokså realistisk. Nå i såpass voksen alder prøvde vi først ett år før jeg ble gravid. Dessverre mistet jeg etter tre mnd. Etter det ble jeg gravid etter ni mnd. igjen og er nå 18 uker på vei. Må si det tok mye lenger tid enn med de jeg fikk når jeg var i begynnelsen av 20-årene. Da ble jeg veldig fort gravid. MEN det kan variere voldsomt i moden alder også, så for alle del, du kan bli raskere gravid enn det jeg ble. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Hei! Statstisk sett tar det lengre tid å bli gravid i moden alder enn hos yngre kvinner. Jeg er nokså "utypisk", for jeg har to ganger blitt gravid ved første forsøk - og begge gangene var jeg over 40. Lykke til, spiren sitter kanskje før du vet ordet av det :-)
indigo Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Ble gravid med èn gang - og det er jo nokså uvanlig, så det var overraskende og gledelig. Håper det klaffer snart for dere også -lykke til!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Sist regnet dokotoren med at jeg ble gravid på første eggløsning,så mistet jeg,men ble gravid igjen på første eggløsning.Denne gagnen ble jeg også gravid på første eggløsning og er nå i uke 21.
Chezka Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 Jeg ble gravid i etter 5pp etter at jeg sluttet med p-plaster. Er 39 år, og nå gravid 19+2.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 Tusen takk for svar dere:)...Jøss ,så heldige noen av dere er da,som ble gravid på første forsøk.Tror det må være fantastisk å få barn i moden alder.. Har vært litt inne å kikket på forskjellige forum,og det virker som det er utrolig vanskelig å bli gravid når en er litt oppi åra.. Kanskje jeg rett og slett har vært på feil sider;). Fra nå av holder jeg meg hos dere! Var selv 3 mnd på vei,men mistet i slutten av Desember,så jeg vet jo at jeg kan bli gravid.Da ble jeg også gravid på første forsøk. Jeg er fryktelig utålmodig.Grunnen til at jeg spurte var bare for at jeg kanskje kunne få et mere realistisk forhold til når jeg kan vente å bli gravid igjen,men nå har dere fått meg opp i skyene igjen:) Vil gjerne høre fra fler,hvor lang tid dere har brukt?
Alexandra69 Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 For oss klaffet det i den 5. reelle prøveperioden. Grunnen til at jeg skriver det slik er at det var i den 9. syklusen, men i flere av disse syklusene greide jeg ikke å påvise eggløsning. Tempet og testet med el-tester i hver syklus. Litt av et detektivarbeid det der. I tillegg har jeg lange og til tider uregelmessige sykluser så det tok rett i underkant av 1 år. Jeg er 38 år.
Tante Bassa Skrevet 3. april 2008 #10 Skrevet 3. april 2008 Jeg ble gravid med p-pilla, så her var det helt uplanlagt :-) Blir 38 år om 12 dager.
Myra Skrevet 3. april 2008 #11 Skrevet 3. april 2008 Første gang var jeg 37 og ble gravid med første forsøk. Nå er jeg 40 og har ikke brukt prevensjon på over et år. Da jeg ikke var blitt gravid til i januar i år kjøpte jeg eggløsningstest og første periode påviste ingen eggløsning. Men andre perioden viste den eggløsning og vips så ble jeg gravid Det tok lenger tid enn jeg hadde forventet. Mulig det hadde gått fortere dersom jeg hadde tatt eggløsningstest tidligere. Det jo mye som skal klaffe også. Ble egentlig veldig paff da jeg ikke fikk påvist eggløsning første gang og var innstilt på å gå til legen dersom det skjedde igjen. Men det trengte jeg altså ikke. Man har nok litt mer sporadisk eggløsning når man nærmer seg 40.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #12 Skrevet 3. april 2008 Takk for tipset.Tror jeg skal gå til innkjøp av noen tester jeg:)
Augustknøttet Skrevet 3. april 2008 #13 Skrevet 3. april 2008 Hei annonym (HI) Mine to første barn kom til på første forsøk, men dette er 13 og 11 år siden. Denne gang (er nå 39 som du) tok det 3 mndr etter at jeg sluttet med p-piller før det klaffa. Må legge til at vi IKKE testa med eggløsningstest eller var "overaktive" i de periodene vi trodde det var eggløsning. Jeg sluttet med pillene og så tenkte vi at dersom det skjer er vi heldige. Det gikk fint, og jeg er nå i uke 20. Lykke til du også! Sikkert lurt å slappe litt av, og "ta det som det kommer".
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #14 Skrevet 3. april 2008 Det er jo egentlig slik jeg også har tenkt,men det er jo litt dumt vist jeg ikke har eggløsning.Legen ga meg jo også beskjed om vist det ikke skjedde noe på et halvt år,kunne jeg komme tilbake på utredning.Og da er det jo kjekt å vite om jeg faktisk har hatt eggløsning disse månedene. Når jeg tenker meg om husker jeg også et jeg reagerte veldig på at jeg hadde masse utflod,den gangen jeg ble gravid(og før det gikk jeg på p-sprøyta i mange år.) Men etterpå har jeg ikke hatt det..Så kanskje jeg rett og slett ikke har eggløsning. Kjempe korslig med så mye respons:) Takk igjen!
TordenTove Skrevet 9. april 2008 #15 Skrevet 9. april 2008 Femte mnd etter at jeg sluttet på p-pillen.
miakan Skrevet 10. april 2008 #16 Skrevet 10. april 2008 1,5 år... Er 39 år, og vi har vært igjennome en utredningsrunde bare for å finne ut at alt var i orden med oss begge. Alikevel skjedde det ingenting, og siden vi visste at vi VILLE ha barn ba vi gynekologen henvise oss til ass. befruktning. Ventet i fire mndr på svar fra sykehuset som aldri kom (godt jeg var opptatt med eksamener, og ville ha de ut av verden før jeg purret på svar c",)) Det viste seg at sykehuset hadde "rotet oss bort" på en eller annen måte, og da fikk vi det til på egen hånd gitt :-)) Ps - eggeløsningstester er kjekt å ha, så vet en iallefall når det er mest sannsynlig for å få det til. Men, vær obs på at testingen kan fort få ALT fokuset, ikke like lett å være kjærester og elskere i en slik periode kanskje...
Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #17 Skrevet 10. april 2008 Jeg synes dette er veldig oppmuntrende lesning! Man får jo av og til inntrykk av at det er omtrent umulig å bli gravid når man er rundt 40, men alle resultatene her viser jo det motsatte. Og de fleste av oss kjenner vel noen og, det gjør i hvert fall jeg. Til dette med EL-tester: Selvsagt er det praktisk, men jeg har slutta med det igjen, i hvert fall tar jeg en pause. Brukte det noen måneder, men kjente jeg blei stressa av det - skikkelig deppa hver dag jeg ikke fikk noen utslag. Folk er forskjellige, men jeg tror dette er en av tingene som kan gjøre at man stresser seg veldig opp. Nå satser jeg mer på annen-hver-dag-sex en periode fra dag 10 til 18 eller 20. Da skal det nå godt gjøres å ikke sveipe borti EL, hvis man har den. Og har man den ikke kan man jo ikke gjøre noe uansett.
Ellebettemor Skrevet 10. april 2008 #18 Skrevet 10. april 2008 Med første mann tok det 13 mnd. fra jeg kuttet ut p-pillene til jeg ble gravid. Det var skikkelig slitsomt! Med andre mann kuttet jeg ut prevensjon og ble gravid et par mnd senere (uten at vi hadde begynt med selve prøvinga enda .))
Oktobermari Skrevet 11. april 2008 #19 Skrevet 11. april 2008 Jeg har ikke gått på p-piller på mange år, vi har kjørt uten noen som helst prevensjon i nærmere to år, har gått gjennom hele utredningskverna og står på prøverørsliste, og nå er jeg plutselig 7 uker på vei. Jeg er 38 år og har aldri vært gravid før, og fikk påvist tette eggeledere, så jeg var sikker på at vi ikke kunne få det til på naturlig vis. Nå krysser vi fingrer, armer og bein for at det skal gå bra
gamla41 Skrevet 11. april 2008 #20 Skrevet 11. april 2008 Håper det går bra, lykke til! Er du sykemeldt nå i 1. trimester?
Oktobermari Skrevet 11. april 2008 #21 Skrevet 11. april 2008 Nei, jeg jobber som vanlig, jeg ser ikke noe stort poeng i å lage untakstilstand. Jeg merker selvsagt at tankene flyr og det er vanskelig å være konsentrert, men det tror jeg er helt normalt. Skal til legen på første omfattende sjekk 21. april. Var innom på en liten sjekk i forrige uke fordi jeg trodde jeg hadde blødninger, og da virket alt normalt
Blomsterbarn Skrevet 14. april 2008 #22 Skrevet 14. april 2008 Jeg ble gravid på første forsøk begge gangene. Første gang var jeg 35 år og fikk ei jente. Nå er jeg 37,5 og er 14 uker på vei.
Mummimamma;-) Skrevet 15. april 2008 #23 Skrevet 15. april 2008 Jeg er 37, ble gravid etter 4 pp. Med de to første ble jeg gravid i 1. pp (var da 33 og 35)
Anonym bruker Skrevet 16. april 2008 #24 Skrevet 16. april 2008 Jeg er en tobarnsmor på 39, har vært gravid 3 ganger og alle satt på første forsøk. Dessverre hadde jeg en MA 10. jan og nå sliter jeg men en syklus som er helt i ulage.. Umulig å vite når jeg skal teste så det har jeg gitt opp, slår aldri ut på testene. Satser nå på samleie annenhver dag hele måneden igjennom og håper på det beste.. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå