Gå til innhold

Hvem er min nærmeste pårørende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid tenkt på sambo som min nærmeste, men blir han sett på som det offisielt siden vi ikke er gift?

Eller blir det barna mine og foreldrene mine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bestemmer du selv. Sambo og foreldre er naturlig:) Man opplyser som regel om slikt ved sykehusinnleggelse, ansettelse osv og da er det naturlig at personen er voksen.

Skrevet

Det aner jeg faktisk ikke.

men det mest logiske ville jo vært samboeren din.

Så lenge dere har felles barn og vært samboere i over 5 år.

Selv så jobber jeg på sykehus og i personaliaen min har jeg oppgitt sambo som min nærmeste pårørende.

Og på mobiltelefonen min står han oppført som ICE nr 1.

Så hvis ikke han blir kontaktet som min nærmeste pårørende hvis noe skulle skje, så har de i hvertfalll ikke fulgt min vilje.

Skrevet

Blir vel den som vet mest om deg evt hva medisiner du bruker eller anre evt plager? Jeg bruker sambo fordi han er den som egner seg rett og slett best

Skrevet

Det velger du helt selv faktisk. Hvis du ønsker å ha ei venninne som nærmeste pårørende har du lov til det.

Når jeg var 19 år og var i bilulykke spurte de om nærmeste pårørende og da sa jeg venninna mi. Ville ikke at foreldra mine skulle vite om bilulykka og slikt.

Nå er det naturlig for meg at min samboer er min nærmeste pårørende.

Skrevet

Oki:)

Jeg tenkte litt på det fordi jeg har skaffet meg donorkort. Og der må de nærmeste pårørende gi sin tillatelse til at mine organer blir donert bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...