Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Jeg har søkt på dette,men nå leser jeg så mye rart..Mister faren retten over sitt barn hvis jeg går på denne stønaden? kan vi ikke ha delt foreldrerett? Hva vil det egentlig si at jeg,alene har foreldreomsorgen for ungen? Han får vel se den så mye han vil og har like rettigheter ang ungen som meg..vi skal jo dele alt annet ang ungen bare ikke bo sammen..hmm Håper noen vet og vil svare meg.. Takk
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Hei! Overgangstønad er kun til aleneforeldre.. Som ikke har opparbeidte seg nok før fødsel og dermed ikke har rett på fødselspenger eller hva det heter. Faren mister ikke rett til å se sitt barn.. Han kan fremdeles ha h*n f.eks annenhver helg og en dag i uka.. Dere kan ikke ha delt omsorg om du skal ha overgangstønad.. Da regnes du ikke som aleneforelder lenger. At du er alene om foreldreomsorgen vil si at du har den daglige omsorgen,men at han som far har ungen f.eks annenhver helg og en dag i uka.. Han kan se ungen så mye han vil.. Men han kan ikke dele omsorgen med deg hvis du skal ha overgangstønad..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå