Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Heisann alle nestengravide og gravide PCOere! I dag var jeg på første møte ang dette studiet, og jeg må bare si at jeg er veldig fornøyd med informasjon og slik det ser ut til at opplegget skal bli. En får mer oppfølging enn ellers, og det kjenner jeg er veldig betryggende. Så jeg vil bare anbefale alle til å bidra, dere kan gjøre din innsats på å hjelpe deg selv og andre PCOere. Du kan lese mer om studiet her: http://www.nrk.no/programmer/tv/schrodingers_katt/1.3988532 http://www.barnimagen.com/forum/thread/8366564 Lykke til alle sammen!!!
Suzy Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Åh så bra! Skulle gjerne vært med jeg, men bor så langt unna de sentrene som er nevnt. Gikk på metformin da jeg ble gravid med jenta vår. Hadde hatt en tidlig sa tidligere. Ser ut til å gå bra foreløpig denne gangen, er i uke 8 nå, uten metformin. Skal bli spennende å høre resultatet av studiet!!
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 Jeg er helt enig med deg.. er med på preg-met studiet jeg også.. må virkelig berømme dem for den oppfølgingen man får der.. spes om man er førstegangs fødende.. er snart ferdig der jeg da.. har bare 1 el to ganger igjen.. og er blitt veldig betrygget etter å ha vært der:) Du får ha lykke til i svangerskapet;)
Trinetrulta Skrevet 2. august 2008 #6 Skrevet 2. august 2008 Hei hei ! Jeg har meldt meg på Dette studiet også Skal ha første møte 14 august Gleder meg til å sette igang Positivt på mange måter da... God oppfølging samtidig som man kan hjelpe andre pco`ere Vi prøvde i 3 år å bli gravid... Prøvde også pergo, men virket ikke det heller... Jeg gikk ned 11 kg fra januar til juni ved hjelp av Reductil... Gikk til lege for vanlig GU undersøkelse. Hadde ingen anelse om at jeg var gravid før legen sa han kjente det :-D Da var jeg 6 uker på vei... Nå er jeg i uke 10 og symptomene har kommet ja :-D Men nå ser jeg fram til dette studiet... Til dere som har vært der allerede...: Kan jeg spørre hva som skjer første møtet? Får man UL og full pakke eller er det bare samtale første gangen? Setter pris på svar :-D Klemmer til alle pco(s)`medsøstre der ute :-D
BAcer vil ha flere :) Skrevet 3. august 2008 #7 Skrevet 3. august 2008 Hei Trinetrulta! Jeg er med i studiet. Går til ei hyggelig dame i Haugesund. Det som skjedde på mitt første møtet var at jeg måtte komme fastende. Tok noen blodprøver, drakk sukkervann og ventet i 2 timer for så å ta nye blodprøver. I ventetiden var jeg hos gyn og vi hadde en lang samtale der hun fyllte ut masse opplysninger om meg etterfulgt av en innvendig ul der jeg fikk se nurket Håper du får en like hyggelig gyn som meg Lykke til!
Gabriellamor Skrevet 7. august 2008 #8 Skrevet 7. august 2008 Hvor tett oppfølging får dere som er med i PregMet? Hvor ofte til lege, ultralyd, jordmor? Annet? Bare nyskjerrig.
BAcer vil ha flere :) Skrevet 8. august 2008 #9 Skrevet 8. august 2008 Jeg fikk beskjed om 4 kontroller. Fikk innvendig ul på den første kontrollen (som skal være før uke 12), og så skal jeg til en omfattende ul og kontroll i uke 19. Og så to til etter det, før termin.. Dette er jo i tillegg til de vanlige kontrollene man går til hos lege/jm. Veldig greit
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 17. august 2008 #10 Skrevet 17. august 2008 Dere får en før uke 12.. en i uke 19.. en i uke 32.. og en i uke 36.. har vært på alle de, og fått en velskapt nyyyydelig datter den 18.07:-D
lindynatt Skrevet 18. august 2008 #11 Skrevet 18. august 2008 Jøss så få Ul dere får i Norge. Her i Tyskland blir man klassifisert som en med et risiko svangerskap når man har pcos og får da kontroller hver 2 uke...
Gabriellamor Skrevet 19. august 2008 #12 Skrevet 19. august 2008 Jeg er ikke med i dette studiet, men går til lege og ultralyd en gang i måneden- minimum- + jordmor 1-2 ganger per måned. Tror det er varierende hvordan oppfølgingen er. Jeg er også klassifisert som høyrisiko-svangerskap.
BAcer vil ha flere :) Skrevet 19. august 2008 #13 Skrevet 19. august 2008 Det er det de vil prøve å få igjennom her også (i Norge), men trenger "beviser" eller "grunnlag" for å få det gjennom.. :s
AngelWichBaby Skrevet 24. august 2008 #14 Skrevet 24. august 2008 Hvorfor blir Pcos'ere som er gravide kvalifiserte som risiko svangerskap i tyskland, og ikke i norge eller usa??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå