Gå til innhold

Til dere som går på Albyl-E

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått Albyl-E 75 mg skal ta en tablett hver dag.. er det andre som har fått dette? jeg har mulig fått dette pga SA....

Hvorfor har dere fått dette??

Ruger nå på 2 gullegg.. og fikk endelig 2 i frysa. Dette har aldri skjedd meg før så er jo ekstra glad for det!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lurer jeg på om det er noen av dere som vet hvor jeg finner den siden hvor man kan sette inn innsettingsdag så regne ut termin?? har sett den før men finner den ikke igjen, typisk hehe.

Skrevet

jeg går på albyl-e 75 mg og klexane, begge disse er blodfortynnende. jeg går på det av flere grunner. Den ene er at jenta mi som jeg har i dag, nesten døde i magen min pga morkakesvikt. den andre grunnen er at jeg lett mister.

har også lest at da blodet blir tynnnere så vil blodsirulasjonen i eggstokk og livmor bli bedre. dette er jo veldig bra.

Skrevet

Oki.. takk..

Får håpe vi lykkes nå begge to.. er slitsomt dette her gitt.. får så vondt når du forteller om din datter uff..

Mange klemmer til deg.. lykke lykke til

Skrevet

Ja, jeg håper virkelig at vi lykkes, hadde vert hyggelig å kunne gp sammen over til 1.tri. Skummelt å vite at jeg har 3 muligheter igjen resten av mitt liv, men ikke så mye å gjøre med det. Hva var det som var galt md deg/dere??

Ja, det at jenta mi lever i dag er bare flaks rett og slett, eller ett mirakel som jeg pleier å si. Alle ting som kunne gå galt gikk galt. Husker det første legen sa til meg da jeg hadde fått henne var at jeg var heldig som i det hele tatt fikk se henne i live

Skrevet

Hei Tryne,

Jeg leser innlegget ditt og tenker at jeg også bør bruke blodfortynnende, men der er legene uenige...

Min historie er at jeg ble gravid med tvillingjenter. Det gikk veldig bra helt til uke 24. Da fikk vi beskjed om at ene jenta døde i magen, og at en fødsel kunne starte når som helst. Det gjorde den også. I uke 26 ble begge født, ene i live og 900 gram og andre død (som vi visste allerede). Det viser seg i etterkant at det var blodpropp i navlestrengen som førte til at vi mista henne, og jeg har i ettertid tatt blodprøver for å se om jeg behøver blodfortynnende. det viser seg at alt er "i orden" med meg og at jeg IKKE trenger blodfortynnende dersom jeg nå blir gravid, men selv føler jeg at det ville vært betryggende likevel..Hva tror og mener dere? Ser jo at mange går på det, så..

Er forresten i gang med søskenforsøk og har uttak uke 15=) Datteren vår er NÅ ett år og frisk, men det har vært et "helvettes år" for å si det slik...

Skrevet

Ja nå er det på tide å komme seg over til 1 trim sammen..

Jeg har tette eggledere og lett endo.

Uff, trist å høre men så bra at det gikk fint. Det endte godt:o))

Hvorfor har du bare 3 forsøk igjen? du kan vel velge privat etter offentlig?

Skrevet

Kjip situasjon du er i. det var ingen som sa til meg at jeg burde gå på det hel til jeg kom til hausken, han mente at det var ikke tvil. han har ikek tatt prøver i forhold til det, men satte meg rett på blodfortynnende. Tror kanskje jeg hadde hørt med legene om de kunne gitt dg, er ikke noe kjekkt å lure på om det er noe man burde ha. Er kjempe glad på dine vegne at vertfall den ene jenta di overlevde. Jenta mi var 1870 gram til termin, hun hadde berre vokst 900 gram fra uke 28- uke 38. legen var vertt skremmt når han så hvor liten hun var. Jeg tror på dg når du sier det har vert ett h.... år, til og med jeg kan skrive under på det.

Du får ha lykke til videre

Skrevet

Jeg blir ikke godkjennt offentlig pga FSH verdiene mine. Vi har kune råd til 3 private forsøk foreløbig. Når jeg en gang kanskje får råd til flere, så har jeg ikke flere egg, jeg er snart tom alleree

Skrevet

Når har jeg termin egentlig, når jeg satte inn 2 egg i dag??

Skrevet

jeg tenker (uten at jeg vet) at du bør telle fra den dagen eggene ble hentet ut, det er vel det som kan ses som selve eggløsningen. da kan du gå inn på babyverden.no å rekne dg fra EL dagen

Skrevet

Uff da vennen.. jeg skal krysse alt jeg har for at du lykkes!! Hadde jeg hatt masse penger skulle du fått gratis forsøk av meg!! Jeg unner deg å lykkes.. klem

Skrevet

Synes det er rart å ha en slik problemstilling når jeg liksom skulle vert toppfruktbar på denne alderen, rart å sitte med ett problem som ikke tilhører min alder i det hele tatt.

jeg håper vitkelig du lykkes også, skal krysse alt for dg fremover:)

Skrevet

Livet er ufattelig urettferdig, det ser man bare gang på gang.. og vi to er jo eksempel på det!!! Klemmmmm

Skrevet

ja, det er vi. Stor klem til dg også:)

Skrevet

Hei vennen min:)))

Grattis såå masse som ruger:)))

Også 2 på frys da..herlig!!

Dette kommer til å gå så bra denne gangen, krysser alt jeg har for dere:)))

Med Albyl så går det nok bra:))

Masse klemmer fra optimistheimen:))

Skrevet

Takk vennen min :o) ja dette blir super spennende.. klem og hilse masse til gubben..

Skrevet

Tror jeg kommer til å forlange Albyl-E jeg også. Skal dere gå på det dersom dere blir gravid, eller bare under ivf-forsøket? JEG ønsker det dersom jeg blir gravid! Legen i Tromsø sa det, men nå bor vi sørpå og bruker Aleris. Der sier de det IKKE er nødvendig=((

Skrevet

Jeg ksla vertfall gå på enten det elelr Klexane, men hva vet jeg ikke. kan være begge deler fra det jeg vet.

trr jeg hadde sagt i fra om at du ønsket det siden de andre egentlig øbsket at du skulle gå på det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...