no more babies Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Har lyst til å kalle jenta i magen for Lovise, det er oppkalling etter min oldemor, men er redd for at alle vil misforstå og tro det er Louise. (Og det navnet liker jeg ikke så godt) Tenker at det kan bli slitsomt for henne hvis hun alltid må presisere at det er Lovise med v. Synes dere det er lett å skille disse to navnene?
Vannmann35 Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Louise uttales Loise, mens Lovise uttales rett frem - to ulike uttalemåter, så det bør ikke bli noe problem da!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Lovise er jo den norske formen. Mye finere! Klart hun skal hete Lovise
no more babies Skrevet 2. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. april 2008 Ja, jeg er klar over at det uttales forskjellig da:-) Men for meg høres det allikevel ganske likt ut når noen sier disse to navnene, d er derfor jeg er redd det skal bli misforstått til stadighet. Men hvis det bare er jeg som hører dårlig, så er det jo ikke noe stress;-)
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Jeg klarer ganske godt å skille mellom Lovise og Louise når jeg hører et av de navnene :-) Lovise er forresten veldig fint og koselig, og min bestemor heter også Lovise, som mellomnavn. Jeg synes så absolutt du skal kalle jenta di for det, det er et flott navn :-)
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Utrolig flott navn, rart det ikke er mer populært. Heldig jente som blir hetende Lovise!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå