Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Noen her som venter tvillinger som har det i familien? Svigerfaren min er enegaga tvilling og jeg har noen langt uti familien min. Noen sjangs på å få tvillinger tro?
Bizzy snart 4små - på overtid! Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Min mormor er tvilling, men nå har jeg pergotvillinger i magen så vi har jukset litt Eneggede tvillinger er ikke arvelig i følge forskning, men skjer ved at et egg deler seg til to fosteranlegg (en liten "mutasjon") (har ikke link akkurat nå...) Mens toeggede tvillinger kan være arvelig, men arves nedover fra morssiden, så om det er toeggede tvillinger i hvert ledd på din manns familie, vil ikke det ha noe å si for deres sjanse til å få tvillinger.
trude_fikk_tvillinger_mai08 Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Vi har ingen tvillinger på min side av familien, mens på han side er det et sett (hehe) med tanter som er en-eggede. Dette er jo ikke arvelig. Det er det toegga som er
ceso Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 vi har ikke en tvilling i familien!! knapt nok i stjernetegnet... gubben derimot har en hel haug, ALLE enegget gutter... selv skal vi ha en av hver...
Trillinger08 Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Jeg er av såkalt tvillingslekt, så min bestemor og to av hennes søsken fikk tvillinger og to av mine kusiner har fått toeggede tvillinger. Jeg har også to kusiner som er eneggede tvillinger. Min tippoldefar var trilling, men aner ikke om det var et-, to- eller tre-egga. Leste faktisk for noen måneder at et nytt studie (tror det var i USA) hadde konkludert med at det også var et gen som gjør at et egg deler seg i to eller tre og det blir eneggede tvillinger eller trillinger av det, men har ikke klart å finne det igjen. Skal poste det hvis jeg finner det. Jeg er nå 22 uker på vei med toeggede trillinger, så det er mulig begge deler har slått til her... ; - )
therese 75 Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Også gravid med toeggede tvillinger, mormor hadde det også. Det er jo ofte i annethvert ledd det kommer.
moden mamma Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Så forskning tilsier egentlig at jeg har enegga, og ikke toegga i magen siden jeg ikke har tvillinger i slekta? Hmprf... burde ha fått sjekka bedre - samt fått flere kontroller! Er i uke 29/30 og det er 5 uker mellom kontrollene denne gangen...
Nr2-og3 har kommet- lykke! Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 Jeg har toegga tvillinger i magen- visste ikke at vi hadde hatt tvillinger i familien men det viste seg at min oldemor hadde gått gravid med tvillinger men at hun mistet de...
Mary&baby Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 Hei jenter Husk at mange i utgangspunktet kan har vert gravid med tvillinger for saa aa ha mistet den ene, the vanishing twin. Saa naar noen av dere sier at dere er gravid med toeggede tvillinger og at ingen andre i fam har faatt tvillinger, kan det jo vere at det ikke stemmer heilt. Gravide som har blodninger tidlig i svangerskapet men som ikke mister (eller tror de ikke har mistet) kan faktisk ha mistet en tvilling. Min farmor fikk toeggede tvillinger (altsaa min far er tvilling) og naa er jeg saa heldig at det ble min tur. Er bare saa stolt over aa vere 37 uker gravid med tvillinger og kan fode naar som helst!!!!!!!!!!!!! Lykke til jenter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå