Gå til innhold

I dag...

* vannmamma *

Anbefalte innlegg

Skrevet

...fikk jeg første smakebit av noe jeg gruer meg litt for når jeg virkelig skal bli diger. Er 19 uker i dag og skulle kjøpe meg et par større BH'er. Damen i kassen ser på meg og sier: "Oj, du må vel snart over på amme-BH'er?" Dumme meg kunne jo bare jabbet med og sagt "Ja, du sier noe...". I stedet sier jeg at det nok er lenge til, tvillinger, august og blabla. Damen fortsetter med: "Jeg har født 2 barn på 5 kg, så da får du sikkert 2 på 3 kg. Du kommer nok til å bli kjempesvær."

Ikke misforstå meg, jeg synes det er ganske hyggelig med oppmerksomhet i svangerskapet, men blir fort litt slapp når folk skal fortelle meg hvordan jeg kommer til å oppleve ting... Jeg ser for meg å bli ganske lei av kommentarer fra fremmede og naboer når fødselen nærmer seg, selv om jeg selvsagt vet at det ikke er vondt ment.

Noen andre som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, jeg pleier å si neeeeida det er en stund igjen til termin..da gaper de bare og så har jeg en liten pause før jeg sier...har to stykker der inne da..og da blir de mer ååh ja ja da skjønner jeg at du har så stor og fin mage:)

når de sier hvordan du opplever ting kan du jo spørre åå ja, så du vet hvordan det er å ha to i magen? om du synes det er irriterende at de kommenterer. jeg har hatt en mann på jobben som har sagt at kona hans hadde det sånn og sånn(drømmesvangerskap) og jeg måtte hele tiden fortelle han at hallo 2 stykker her....ikke en...og alle svangerskap er forskjellig.blablabla.

personlig synes jeg det er blitt bedre nå som jeg har blitt så stor, for nå ser de mage først og så meg, og når jeg sier det er 2 så har 99% sagt åååh så gøy,ja det skjønner jeg kan være tungt nå, lykke til og er så blide.

og så spør folk mer om konkrete ting i stedet for å komme med forslag ettersom magen blir større virker det som.

Skrevet

Lover bra. :-)

Skrevet

Har faktisk en del venninner jeg, som sier mye rart. Fremmede folk lirer jo bare av seg ting, og de blåser jeg litt i, men venninner...de synes jeg faktisk bør holde seg for gode for det. Er utrolig lei av kommentarer som går på hvor slitsomt det kommer til å bli. Jeg har ikke barn fra før, så de vet liksom alt om det. De har jo hatt det SÅÅÅ slitsomt med en, så hvordan skal det gå med meg? Grrrr...må passe meg for å kommentere, for hormonell som jeg er tar det fort av! Prøver å la dem se det komiske i det de sier, men de holder jammen ikke opp for det!

Skrevet

I går kom mammas venninne bort og bare

"oi, så diger du er".

Og så kom det joggu i tillegg..

"oi , så små pupper du har".

Greit jeg er hårsår, men da ble jeg oppriktig lei meg :)

Skrevet

Samme opplevelser som Fanny08 her. Fremmede har bare hatt koselige kommentarer, men har spesielt en (barnløs) venninne som lirer av seg de rareste ting:

- Skal den skjorta være så kort? (Sier man det til en høygravid???)

- Bare vent, kiloene kommer til å legge seg overalt! (Hun er forferdelig opptatt av kropp)

- Jeg ser sååå mange spebarn som kommer på hjerteavd. (Hun er sykepleier)

For å si det sånn, henger ikke så mye med henne mer..

Skrevet

Det er mange , gjerne de som ikke er gravide selv og som ikke har vært det, som kommer med de slemmeste kommentarene. Jeg husker for en tid tilbake at jeg kalte min daværende gravide venninne for "tjukkas" - det ber jeg stadig om unnskyldning for nå, for det er ikke like moro lenger ;)

Skrevet

Måtte bare le av den skjorte-historien... utrolig festlig! :) Den med lkiloene som vil legge seg overalt har jeg også fått.... Vi må finne ut noen smarte ting å si tilbake tror jeg, så folk forstår at dette faktisk er sårende/irriterende/provoserende/tåpelig. Men hva eller hvordan- gud vet...

Skrevet

Ja, skjorte-kommentaren er blitt en slager blant de andre venninnene som var til stede da det ble sagt. Det verste var at den rakk ned til hoftene, men hadde jeg ikke vært gravid hadde den selvfølgelig gått ned til lårene. Men hvorfor i all verden henge seg opp i sånt???

Blir bare helt paff og stum når sånne kommentarer kommer, skulle gjerne hatt et gullkorn på lur da...

Skrevet

Jeg har heldigvis ikke møtt så mange med den samme holdningen. Mine venninner er mer forståelsesfulle enn det jeg leser om andre sine her. Det er vel jeg som er mest bekymret over hvor stor jeg kommer til å bli, som allerede i fullgåtte uke 23 er like stor som da jeg fødte førstemann...

Venninnene mine sier slike ting som: "Du ser utrolig godt ut! Du er da slett ikke stor! Magen vokser men du er jo den samme likevel osv osv."

Den eneste som kan lire av seg smådumme kommentarer er svigerfar, men han eier ikke antenner for hva som passer seg og ikke...og kommer med vittigheter om størrelsen, og hvor diger jeg kommer til å bli osv.

Skrevet

Jeg har vært ganske heldig, har ikke fått så mange negative kommentarer. Fått mange hyggelige, som at du er så flott gravid og sånt. Og det tar man jo imot med strak hånd:) Vi har et vennepar som har prøvd å bli gravide i 1,5 år nå, de har mista to eller tre ganger. Og sist de var her syntes de magen var så stor at den ikke så ekte ut.... Men akkurat den bærer jeg over med.

Og magen er jo stor!!!! Det er når folk begynner å kommentere kroppen og kiloene at piggene mine kommer ut. Kanskje defor de som kjenner meg har vett til å la være :):):)

Var på babyshop igår, og de syns jeg hadde så fin kjole og det var ikke måte på :) Da føler man seg rimelig ok når man går derfra, til tross for at de ikke hadde noe av det jeg skulle ha:)

Kusina min bruker alltid å si; " det er jo to der inne, du må ikke glemme det" HA HA HA, akkurat som om man kan glemme det!!!!!!!!!!!!!

Morsom den med puppene , Trude..... Tenk at folk får seg til å si sånt, akkurat som om alt er lov å si til gravide. Skulle tatt seg ut hvis vi skulle begynne å kommentere romper, pupper, mager og lår på de vi møter som ikke er gravide... Hadde vært litt gøy da?

Skrevet

Jeg får også mest positive kommentarer. Men klart mange er opptatt av at nå må det jo være snart. "Ja,da" sier jeg, "bare 8 uker igjen". Da er det mange som blir ganske stille.....

Ellers er jeg av de heldige som har gått ned i vekt selv og faktisk blitt ganske slank. Får endel positive kommentarer om det. Bortsett fra fra grandtantene mine da, de er bekymret for at jeg ikke spiser nok ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...