Anonym bruker Skrevet 28. juni 2009 #51 Skrevet 28. juni 2009 hvis du visste at naboens hus ville brenne ned i overskuelig fremtid, ville ikke du si fra om det? er det fast fasit spørsmål fra jv?? hver gang jv kommer på døra så sier de det, hvis jeg prøver å prate med de eller være hyggelig. men har sluttet å prate eller være hyggelig for de blir jo bare mere pågående og aggresive for hver gang de kommer. hør på dette ordtaket. "du er som jehovas vitne, man blir ikke kvitt deg "
mamma1980 Skrevet 5. juli 2009 #52 Skrevet 5. juli 2009 jeg tror på Jesus Gud og DHÅ. men oppfører meg ikke som en Jehovas vitne og aldri kommer jeg til å bli det heller hehe. dere som er jv...hvorfor har dere så uendelig mye regler på ditt og datt? feirer ikke det å det, å gjør ikke det å det, kan ikke kjøpe elelr lese det å det osv osv i det uendelige.. hvorfor stenger dere folk til og med FAMILIE unna deres nettverk som døde når dem ikke ønsker å tro på deres meninger lenger etter å ha vært med?!? er dette nestekjærlighet, tolmodighet, kjærlighet og hensynsfyullhet osv osv fra bibelen ?? jeg bare spør av undring ikke for noe negativt.....
mamma1980 Skrevet 5. juli 2009 #53 Skrevet 5. juli 2009 ps vi som er troende som dere jv...har nåden ikke lovene. trodde dere også levde under nåden ?
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #54 Skrevet 6. juli 2009 Vi har mange regler og prinsipper fordi vi prøver å leve etter Bibelen. Så enkelt er det faktisk Og selvom Gud er kjærlighet og tilgir, så må vi prøve å følge hans lover. De som blir ekskludert har bevisst gått imot reglene og ikke angrer på det. Det gjøres for å beskytte menigheten mot dårlig påvirkning, men de er jo velkomne tilbake hvis de vil! Hva familier gjør når en av deres nærmeste blir ekskludert er ofte veldig individuelt, men Bibelen er klar på at man ikke skal ha noe omgang og ikke engang spise sammen med de som har forlatt menigheten. Alle som blir JV er klar over dette, det er ikke noe som først blir fortalt når man evt gjør en feil. Og hvis man angrer på det man har gjort, så skjer det som oftest ingenting med vedkommende. Hilsen et JV.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #55 Skrevet 7. juli 2009 I denne debatten var det tydelig mange frafalne uten kunnskap..
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #56 Skrevet 18. juli 2009 What.. You all are crazy.. Gud? Jesus? Jehova? DEN HELLIGE ÅND?? Jeg blir bare mer og mer sjokkert over mennesker uten ryggrad, som legger all sin lit til noe som IKKE FINNES!!
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #57 Skrevet 19. juli 2009 Nå er det strengt tatt litt vel overivrig å påstå at det "IKKE FINNES". Hvis du derimot blir sjokkert over mennesker som legger sin lit til noe som det overhodet ikke finnes håndfaste indikasjoner på eller som er ukritiske til hva de velger å tro på, så tror jeg du komemr til å fortsette å være sjokkert resten av livet ditt. Når snåsamannen når så høy popularitet i 2009 at han ikke klarer/orker å svare på alle henvendelsene så er det neppe forvarsel om at klodens befolkning blir mer opplyst. Ellers krever det mye mer ryggrad å velge seg en fantasi, tro helt og fullt på denne fantasien, og i tilegg gå dør til dør for å overtale andre til å delta i illusjonen din, enn det gjør å støtte seg til ett verdens bilde basert på logiske teorier og observasjoner som bekrefter disse.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2009 #58 Skrevet 19. juli 2009 ryggrad av å tro på sin egen fantasi....? Dagens.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #59 Skrevet 20. juli 2009 Prøv selv.. det krever faktisk en ryggrad av stål og betong mellom øra for å tro på sin egen (eller noen andres) fantasi, for deretter å gå fra dør til dør med vakttårnet for å overbevise vilt fremmede om at fantasien din er rett. Å bare tro på sin egen fanatasi krever ikke så mye ryggrad, men å lese ett helt innlegg å forstå innholdet krever noe på toppen av ryggraden..
mamma1980 Skrevet 21. juli 2009 #60 Skrevet 21. juli 2009 jeg er da troende og har ikke sett en eneste av deres regler i min bibel....og min er en helt vanlig bibel... følge hans lover?... er du ikke i nåden altså? beskytte menigheten mot dårlig påvirkning ...hæ...skal ikke menighetene være en plass man kommer for å prate og treffe andre troende som lovpriser jesus.?? alle er jo velkomne uansett situasjon... ang eksludering hvor står dette? er bare nyskjerrig
mamma1980 Skrevet 25. juli 2009 #61 Skrevet 25. juli 2009 hei har ikke hørt fra deg. ble kanksje litt vanskelig å svare på ?.....
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2009 #62 Skrevet 29. juli 2009 Hei. Hva lurer du eksakt på 1980? Hvis du ikke finner noen av reglene til Jehovas vitner i bibelen din så sitter du mest sannsynlig og leser koranen.. Hilsen ikke-jehova
mamma1980 Skrevet 29. juli 2009 #63 Skrevet 29. juli 2009 mekelig det hehe for jeg er personlig troende på jesus og har lest bibelen massse og ikke sett en eneste slik "regel"
Anonym bruker Skrevet 1. august 2009 #64 Skrevet 1. august 2009 Jeg kjenner godt til J.V , og jeg vet at de har en bibelkunskap som langt overgår de fleste andre religiøse i landet vårt. En av grunnene til det er at de blir oppfordret til å lese bibelen hver eneste dag gjennom hele sitt liv- da må de bli kjendt med hva bibelen sier. Mange av dem som kritiserer J.V s lære har aldri lest bibelen.
mamma1980 Skrevet 2. august 2009 #65 Skrevet 2. august 2009 ja jeg skjønner hva du mener. men jeg har lest bibelen fullstendig jeg. det er derfor jeg reagerer skjønner du. jeg kjenner flere beleste som ikke finner disse spesielle reglene dem har. jeg er bare nyskjerrig på hvor disse reglene finnes i bibelen for jeg finner dem ikke.....
Anonym bruker Skrevet 2. august 2009 #66 Skrevet 2. august 2009 Hvis du nevner nøyaktig hvilke regler du lurer på, så skal jeg svare deg fra Bib. på det.. Enklere da. Hilsen JV
mamma1980 Skrevet 13. august 2009 #67 Skrevet 13. august 2009 beklager sent svar. :/ ha vært så mye å gjøre. vi renoverer huset, blir så utslått at jeg ikke har orket å skrive engang på data uff hehe men nå e jeg her igjen vel jeg lurer på dette ikke bare regler men annet også : * når medlemmer melder seg ut eller blir utstøtt, skal disse regnes for døde for medlemmene ? og heller ikke ha kontakt med tidligere medlemer? * den interne justisen dere har om noen har syndet...? * hvorfor dere ikke feirer jul, nasjonaldagen,fødselsdager * ikke kan besøke kristen kirke eller andre trosetninger om en vil. * ikke kan ha blodoverføring * dere mener det ikke finnes et helvete * dere tror at det bare e 144000 som skal til himmelen Annet jeg lurer på: * dere ikke anerkjenner jesus krustus som gud * deres egen versjon av bibelen som heter "new world translation" denne boken ligger etter 1996 som ny norsk utgave og heter "de hellige skrifter". denne boken/oversettelsen inneholder en rekke endringer i forhold til originalmanuskriptene.... *gud er ikke treening * jesus er ikke guds enbårne sønn fra evigheten av, men erkeengelen mikael *jesus stod ikke opp legemlig, ei heller legemlig til himmelen *jesus kom tilbake i 1874 for å være på jorden blant menneskene *den hellige ånd er verken gud eller en person, men bare en kraft *falske proifetier fra ledelsen flere ganger i løpet av årene.... jeg vil ikke angripe og forsvare min tro men er bare nyskjerrig på dette på hvordan dere ser tingene. derfor vi snakker for å lufte ting
Mia-Lill kom 28.juli Skrevet 23. august 2009 #68 Skrevet 23. august 2009 Heisan! Mitt forslag er at du virkelig bør stille disse spørsmålene til de neste JV som kommer på besøk til deg for mange av dem (sprsmålene) krever mer enn ett skriftsted for å forklare. Siden du virker seriøs, velger jeg allikevel å nevne noen av skriftstedene som svarer på noen av spørsmålene dine. Dette er virkelig gode spørsmål og det er veldig interessant at du har gått så grundig inn på det. Men jeg ser at du nevner 1894, og det årstallet kjenner ikke jeg igjen, derimot kjenner jeg til 1914 som året da Jesus ble innsatt som Konge i himmelen. -når medlemmer melder seg ut eller blir utstøtt, skal disse regnes for døde for medlemmene ? og heller ikke ha kontakt med tidligere medlemer?: 1 kor 5:11 og 2. Joh 9-11. * ikke kan ha blodoverføring: Apg 15:28,29 * dere tror at det bare er 144000 som skal til himmelen: Åp 7:4 og 14:1 Annet jeg lurer på: * dere ikke anerkjenner jesus krustus som gud: Joh 7: 28,29 og Matt 27:46 * deres egen versjon av bibelen som heter "new world translation": Jehovas vitner har sett behovet for en bibeloversettelse som trofast gjengav teksten i de opprinnelige, inspirerte skrifter. Når det gjelder "falske profetier" som du nevner, vet jeg ikke helt hva du tenker på?
Mia-Lill kom 28.juli Skrevet 23. august 2009 #69 Skrevet 23. august 2009 obs, sorry, mente 1874 ikke 1894....
mamma1980 Skrevet 24. august 2009 #70 Skrevet 24. august 2009 takk for svar. hadde jeg bare fått dem på døren så hehe. jeg har bodd der jeg bor nå i over 1 år og ingen kommer. er jo rart sånn sett siden dere går mye rundt.. men de må bare komme, så har jeg endel å prate med dem om ang det jeg spurte og det du svarte ang bibelvers, ser jeg ingen sammenheng med det saken gjelder desverre. det er derfor jeg også lurer på hvofor jehova tror på det dem tror.... fant endel informasjon om jehova på nettet i går blant annet : http://www.gracepano.com/index.php?lng=no&menu=8&art=519 i følge Jan lilleby har han undersøkt og snakket med jehovas vitner.... så jeg blir nok ikke et vitne jeg da etter å ha lest dette..det er sikkert...
Mia-Lill kom 28.juli Skrevet 26. august 2009 #71 Skrevet 26. august 2009 Da håper jeg i alle fall at du får besøk av noen av oss snart og kanskje vil se at vi ikke er så ille som noen dessverre mener at vi er. Vet faktisk at det er mange som har sagt det samme som deg, som etter å ha undersøkt alt grundig har blitt et JV, uten at jeg mener at det vil skje deg. Det er bare for å vise at ting veldig ofte har mer enn en side, ikke sant? Og hvis du ser på svarene fra flere JV her inne, vil du vel innrømme at vi ikke virker som fæle mennesker håper jeg:-). Alt bunner ut i at vi faktisk har stor kjærlighet til våre medmennesker og har en sterk tro, uten dette hadde vi nok aldri turt å ringe på hos vilt fremmede mennesker uten å være invitert! Takk for "praten" og for at du oppriktig stiller spørsmål istedet for å fordømme oss utifra andres meninger! Det skal du ha ros for:-)
mamma1980 Skrevet 26. august 2009 #72 Skrevet 26. august 2009 dere er ikke fæle mennesker. ikke i det hele tatt. men jeg er i undring over diverse ting. så får vente til noen kommer på døra hehe takk for praten ja. takk for at du syntes jeg ikke fordømmer andre for det vil jeg heller ikke. alle tror på ulike ting og tang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå