Anonym bruker Skrevet 10. april 2008 #26 Skrevet 10. april 2008 Fordi du er et menneske som er oppdratt til å ta hensyn til andre mennesker selv om de kanskje ikke er som deg. Jeg leste denne forleden dag: En drosje kjørte i filen sin da en annen bil kom kjørene ut i veien og nesten krasjet bilen hans. Sjåføren i den andre bilen hyttet med neven og var virkelig sint. Drosjemannen Vinket og smilte. Den andre mannen tutet, drosjen vinket og smilte. Passasjeren i drosjen spurte om hvorfor mannen var så hyggelig mot den andre bilisten som nesten hadde ødelagt bilen hans. Da sa drosjesjåføren at mange mennesker er som søpplebiler. All søppla tårner seg opp for dem. De har behov for å dumpe søpla fra tid til annen og mange gjør det i trafikken, på kona eller på ungen. Jeg ser det som min oppgave, sa drosjesjåføren og ikke spre søppla som er dumpet på meg vidre. Jeg legger det pent i søpplekassen, der det hører hjemme.
Gjest Skrevet 10. april 2008 #27 Skrevet 10. april 2008 .......men når det er sagt så får jeg vel ta med at ALLE kristne ønsker å spre det glade budskpet om Jesus på en eller annen måte.....inkludert meg selv.Det er jo msijonsbefalingen vi fikk. =D)
mini1987 Skrevet 10. april 2008 #28 Skrevet 10. april 2008 Om vi får poeng??? Hva skal vi med det da??? Det sies så mye rart.. All Litteraturen som blir levert over hele jorden er gratis, både blad bøker og bibler. Alt dette er basert på frivillige bidrag fra dem som ønsker å gi noe. Det er utrolig at det går an i våre dager. Skal du kjøpe en bibel av bra kvalitet kan den kanskje koste 5-600 kr.i butikken.
Gjest Skrevet 11. april 2008 #29 Skrevet 11. april 2008 Hei Ja da er vel det bare tullsnakk at dere får poeng Bare lurer på hva det er som gjør at JV er så ivrige med å dele ut brosjyrer- kansje andre menigheter har noe å lære av dere Kansje dere rett og slett bare har et miljø for det med å gå rundt fra dør til dør , at dere er veldig fokusert på det slik som frelsesarmeen er fokusert på det med suppe,såpe og frelse f.eks og de gjør jo en utmerket medmenneskelig jobb på gr. av det
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #30 Skrevet 13. april 2008 Alle kan lære noe av hverandre tror jeg
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #31 Skrevet 17. april 2008 At vi alle kan lære noe av hverandre er veldig sant, men la da det skje tillfeldig, Johovas dukker opp dør på dør og det er Slittsomt !!
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #32 Skrevet 20. april 2008 hvis du visste at naboens hus ville brenne ned i overskuelig fremtid, ville ikke du si fra om det?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #33 Skrevet 21. april 2008 jo selvfølgelig ville jeg det,men vi er bare mennesker å vi kan ikke vite sånn. jehovas vitner er hjernevaska å prøver å hjernevaske alle andre også.. uff stakkars folk,syns bare synd på de..
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #34 Skrevet 21. april 2008 helt enig med anonym over meg Hva har det med å fortelle naboen at huset deres skal brenne til helgen og gjøre a? Veldig dårlig samenligning, du spørr om noe hvert enkelt menneske ville gjort, men det har null og niks med Johovas vitner å gjøre!! Neste gang dem kommer på døra skal jeg be dem pelle seg vekk og aldri komme tilbake, har jo indirekte sagt det, men dem skjønner f'''n meg ikke det
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 22. april 2008 #35 Skrevet 22. april 2008 Ærlig talt? Hva skjedde med de utrolig dumme svarene og responsene over her a? Jeg er en av de som stiller meg kritisk og til tider ganske dømmende over forskjellige relgioner. Men å ha slike tanker å svare med slike lite oppegående svar, helt uten viten som de over her, er direkte latterlig. Jeg er veldig nyskerrig på forskjellig type relgioner og prøver å få litt viten, før jeg buser ut med noe som helst. Det er så utrolig tydelig at disse som angriper her inne ikke vet noe som helst om Jehovas vitner og dømmer hele relgionen utifra kjipe episoder utført av enkelt mennesker.
scoobidoo Skrevet 24. april 2008 #36 Skrevet 24. april 2008 Jeg ser jeg har fått et spørsmål fra en av våre kjære anonyme om jeg synes det var greit av Jesus å prakke på andre sin religion... Eehh... For det første: Jesus prakket vel ikke på andre noen religion? Jesus var jøde han. Som de fleste andre rundt ham. Det var andre som begynte å prakke på folk at de skulle tro på han. Nå tror ikke jeg på ham, så ingen har klart å prakke ham på meg. Uvitende, kjære anonym? Dessuten er jeg ateist.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #37 Skrevet 24. april 2008 Det må være sant at vi nordmenn er naive! Hvorfor skal vi bruke tid på JV som kommer på døra? Det er greit å takke nei og si ikke kom hit igjen høflig. Men hva når de ikke hører?? De kommer igjen og sier at de går rundt med gode budskap, mulig det. Men jeg er kristen og har søkt min sannhet. Synes derfor denne er min. Er det slik at vi skal ta dem imot??????? Ærlig talt, det er ikke rart JV går rundt slik, de får jo god respons ifølge mange som skriver her.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #38 Skrevet 26. april 2008 Når Jv banket på her, ble de vennlig og høflig avvist. Og de var vennlige og høflige tilbake, sa adjø, og siden har jeg ikke sett dem. Synes det er rart om de, som i ditt tilfelle, fortsetter å renne ned dørene. Sikker på at du har gitt skikkelig uttrykk for at du ikke er interressert? Så et spørsmål til den som studerer med Jv: Tror mange blir irriterte fordi de tror at Jv går på hjemmebesøk for å mele sin egen kake, å legge inn aksjer hos gud. Hva er hovedhensikten med hjemmebesøk, er det for å redde et medmenneske eller for å skaffe seg goodwill hos gud? Og et til: Tror medlemmer av Jv at de skal bli en av de 144 000 som regjererer, eller syns de det er greit å "bare" være av dem som havner i paradis på jord? Ønsker seriøse svar.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2008 #39 Skrevet 6. mai 2008 Jeg skal gi deg et seriøst svar! Jeg er av dem som har et håp om å leve evig på jorden og helt ærlig så kunne jeg ikke tenkt meg å bli en av dem som skal til himmelen. Slik har jeg alltid følt det. Jeg ser så fram til å leve på en paradisisk jord der ingen skal være syke og ingen vil behøve å dø lenger!!!! Selv syns jeg ikke at det er "bare". Når det gjelder det du sier at folk tror at vi prøver å legge inn aksjer hos Gud, blir jeg litt satt ut. Det er så synd at folk ikke forstår at vi gjør det av nestekjærlighet, til tross for at vi får hån og spott. En annen grunn er at vi gjør det av lydighet. Jesus sa vi skulle gå ut og forkynne. Matt 24:14 sier: "Det gode budskap om riket skal bli forkynt for hele den bebodde jord og så skal enden komme". Siden enden ennå ikke har kommet, vil vi fortsette å forkynne helt til Jehova sier stopp! Når det gjelder de som syns vi kommer ofte (annenhver uke syns jeg høres rart ut), så er det en grunn til at vi som forkynnere noterer der vi har vært. Dette er nettopp av hensyn til andre slik at vi ikke risikerer å besøke samme person for ofte. Vi prøver å ha en orden i det. På den annen side, Jesus sa at siden verden hatet ham, så skulle verden hate etterfølgerne hans, så vi er ikke overrasket over at så mange ikke liker oss. Vi velger allikevel å besøke alle, gi det samme tilbudet til alle slik at absolutt alle skal få mulighet til å kunne velge selv. Vi får absolutt ingen poeng, det er noe av det rareste jeg har hørt..... Vi har en rutine på de som ikke ønsker besøk også. Det blir notert slik at andre forkynne skal ta hensyn til det. Det skal gå et år eller flere før man oppsøker dem igjen og da er det kun for å høre om de fortsatt ikke ønsker besøk. Det kan jo hende at de som bodde der har flyttet eller kanskje har endret mening. Vi ønsker å gi alle en mulighet til å høre og gjøre seg opp en mening og det tar vi på alvor! Men andres navn og adresse blir ikke tatt vare på og sendt videre! Håper ikke noen tror det for det er helt feil!! Håper du vil ta svaret mitt seriøst, ser dessverre at det er mange her inne som ikke ønsker å lytte med et objektivt hjerte. Men vi prøver så godt vi kan å respektere alle allikevel. Det er det jeg svarer beboere som sier at de ikke er interessert i hvert fall: Det respekterer jeg! Ha en fin dag! Vennlig hilsen
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #40 Skrevet 8. mai 2008 Vi har bodd i huset vårt i nesten 1 år...Her har det ikke kommet noen enda. Hvis de kommer setter jeg på kaffen:). Syntes det er kjempefasinerende og riktig å høre på, imotsettning til den hyklerske kristendommen.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #41 Skrevet 18. mai 2008 ..."hyklerske kristendommen" - hva mener du med det ? Det er vel i så fall en del såkalte kristne du mener er hyklere, og ikke selve religionen? Om det er kristendommen du mener: Forklar hva du mener med at den er hyklersk. Til henne som svarte seriøst på mitt spørsmål over her; takk for at du tok deg tid. Det er interressant å høre synspunkter fra innsida, og jeg tviler ikke på at du mener det du skriver. Det gjelder helt sikkert for mange innen Jehovas vitner også. Men det er vel her, som innafor alle grupper med mennesker, forskjell på motivene. Det kommer akkurat an på hvem det er som banker på døra. En annen viktig grunn til at mange har i mot jv er vel også alle historiene om de "utstøtte", som blir fryst ut av familie og gamle venner når de går ut av menigheten. Ønsker noen seriøse synspunkter om dette også! Ps, syns vi bør holde oss på et noenlunde høflig nivå her inne, mange ganger er det rene kranglesida. Går fint an å gi uttrykk for egne meninger uten å slenge dritt til andre.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #42 Skrevet 19. mai 2008 Er helt enig med deg ang den siste delen i innlegget ditt. Fint om vi kan holde en høflig tone her inne:-) Selvfølgelig er det forskjell på menneskene innefor alle religioner. Motivene ligger jo i hjertet vårt og det er kun en selv og Gud som kan lese dem og heldigvis er det kun Gud som skal dømme oss. Man må bare kunne se lenger enn til ufullkommenheten til hver enkelt menneske og heller se hva troen går ut på, altså ikke la være å undersøke religionen fordi noen mennesker ikke gjør alt helt korrekt. Alle gjør vi feil og det er helt sikkert noen som har gjort og sagt noe på dørene til andre som dessverre ble litt feil. Det er menneskelig, vi er da ikke roboter:-)! Noen er kanskje også overivrige og det kan jo bli sett på som innpåsliten, ikke sant?! Tror nok også at anonym her som nevnte hyklersk kristendom helt sikkert mente såkalte kristne som sier en ting og gjør noe helt annet..... Personlig syns jeg dessverre at kristendommen har blitt temmelig utvaska, hvis jeg kan bruke det ordet, fordi den skulle vel i utgangspunktet fulgt Bibelen, men prester velger etterhvert bort ting som de ikke syns passer. Er kanskje det hun tenkte på som hyklersk også?! Jeg vet ikke.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #43 Skrevet 20. mai 2008 Visste dere at JV selger billig og gir bort eiendommer for å sikre sin posisjon i riket??? Dette vet jeg fordi jeg kjenner noen som har gjort det og er veldig stolte av dette. Er dette sunt???
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #44 Skrevet 20. mai 2008 Til miss antrop (eller no) Jeg kommer gjerne på kaffe og kringle for å debattere med deg ; )
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 2. juni 2008 #45 Skrevet 2. juni 2008 Personlig så hater jeg Jehovas Vitner som pesten.. Det er et kjas og mas, og jeg liker ikke måten de behandler sine barn på. Ikke skal de feire noenting av bursdager, jul osv.. Det er synd på dem. Kan ikke det bare være likt for alle, slik at de kan nyte barndommen? Der jeg bor holder de på å bygge "Rikets sal" som de kaller det.. Tok ikke mange dagene før vinduene var knust der, lenge før de er ferdige med bygginga. Det er selvfølgelig ikke noe å tjene på å gjøre slikt, men der kan de se hvor uønska de egentlig er. Kan ikke forvente noe annet i en by som det her, hvor det kun er noen få av dem. Kan de ikke bare være vanlig kristne sier jeg bare.. Mye bedre det! Kommer det Jehovas Vitne på døra mi, så blir de ikke akkurat hyggelig mottatt. Men hver sin religion. Men religion er rota til mye vondt det:P
snartmammatiltre Skrevet 2. juni 2008 #46 Skrevet 2. juni 2008 Blir litt satt ut av alle disse useriøse innleggene jeg! Å hate er ett veldig sterkt ord! Hvorfor er det synd på JV. Alle vi som er det har valgt det selv og vil det beste for barna våres! Akkurat som alle andre! Og å drive å knuse vinduene på en ny Rikets Sal sier mer om innbyggerene i byen din enn om JV.
Mia-Lill kom 28.juli Skrevet 3. juni 2008 #47 Skrevet 3. juni 2008 Her må man nok prøve å se ufullkommenheten til mennesker og ikke ta religionen for slike feilaktige ting. Det fins ikke noe grunnlag for å tro at man kan sikre sin posisjon i riket ved å selge og gi bort eiendommer. Jeg er et JV selv, og vet godt hva vår litteratur og Bibelen sier, og dette har ingen som helst med JV å gjøre!!!!!!!!
Gjest Skrevet 3. juni 2008 #48 Skrevet 3. juni 2008 enig med mia-lill og snartmammatiltre jeg er ikke et vitne, men har en mor som er det og vi har hatt en fin oppvekst! faren vår var ikke et vitne og vi fikk "feire" bursdager, 17. mai og jul, noe som egentlig aldri betød noe. klart vi var misunnelige på de andre "normale" vennene våre til tider, men vi har aldri lidd noen nød, vi har hatt en flott oppvekst og bært med oss mange flotte verdier i livet. blir mektig provosert av folk som tror de har peiling på hva JV mener og tror, masse av innleggene her inne er fulle av svada og jeg må virkelig innrømme at jeg blir flau på deres vegne! skjerp dere og oppfør dere som folk! man trenger absolutt ikke å like en religion eller en tro, men høflighet skal en vise uansett hvem man møter på gata eller på døren! man skal tross alt respektere at mennesker er forskjellige og har forskjellige livssyn og tro.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2008 #49 Skrevet 4. juni 2008 Akkurat! Det er det siste du sier der som er grunnlaget for å mislike JV..De respekterer jo ikke oss som ikke er JV. Hvorfor skal man akseptere det?
Gjest Skrevet 4. juni 2008 #50 Skrevet 4. juni 2008 hva var grunnlaget sa du?? det er jo først og fremst de som er så sterkt i mot JV som absolutt ikke respekterer at andre har meninger som ikke er i samsvar med deres! jeg sier ikke at jeg er enig i det JV lærer bort, men såpass vet jeg at man skal respektere andres tro og meninger når det kommer til religion og livvsyn. Hvordan kan du forresten si at JV ikke respekterer de som ikke er det? når ble det respektløs å forkynne ens egen tro? Vil du ikke ha besøk på døren så må du nesten si i fra på en høflig måte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå