Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 hvorfor kan ikke jehoavas vitner la folk som ikke vil være det i fred?? de sier at jehovas vitner er den riktige religionen å bla bla men hvis det er den riktige så hadde de ikke rent dørene ned hos folk.. makan til sekt å innpåslitne folk har jeg aldrti vært borti, for all del menneskene er sikkert veldig greie,har ikke noe imot de men det er religionen jeg har noe imot.. hadde de kommet for å være hyggelige å latt være å prate om jehova så er det helt greit men når de kommer for å prakke det på meg så sier jeg bare nei takk!!!!! men alikevel så gir de seg ikke...
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Hvis man banker på nok dører vil man på et eller annet tidspunkt treffe folk som er ensomme og nedbrutte og da vil de ha en sjans. Nei takk en dag mener ikke at ikke de kan få deg over på din side en dag du føler deg så langt nede som du aldri har vært før. Men jeg kan ikke se at det er en kjempe effektiv måte å drive misjonering på. Man skulle tro at hvis hoved intensjonen er å vinne så mange som overhode til Jehova så hadde det vært lurt å prøve noen andre metoder. Pinsemenigheter over hele landet tar de små barna og innvolverer dem i kor, turer og søndagsskoler. Foreldrene er glade fordi det er tilnærmet gratis, barna er glade for de de blir underholdt. Lite tenker foreldrene over at barna får holdninger og verdier som de selv kanskje ikke står for.
Gjest Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 La nå Jehovas vitne få lov til å utøve sin tro i fred. De er jo ikke voldelige , he?Så da er det bare å si høflig nei og lukke døra.
vimsan Skrevet 3. april 2008 #4 Skrevet 3. april 2008 Dette var en samtale jeg hadde med jehovas vitner da de kom på døra mi: Jeg: Skal det ikke være 400 000 som skal få bo i paradis? De: Det stemmer. Jeg: Har ikke dere da nok folk når dere har 5 mill medlemmer i verden? De: Ååååå. Det er flere enn det, altså. Jeg: Da synes jeg dere skulle nøye dere med de i stedet for å komme til meg for å "lokke" meg med til noe jeg kanskje ikke kan få. Er man en av over 5 mill... og det bare er 400 000 som skal komme til paradis, er vel mine sjanser relativt små...? De: Men..... Jeg: Ikke noe men det!? Det er sannheten. Dere vil lokke meg til å tro på noe jeg mest sannsynlig ikke kan få, og det er vel å lyve? De gikk gitt:-) Har ikke sett de siden. De kom annenhver uke før, men forskjellige folk hver gang. Lurer på hvor langt de gidder å reise for å gå disse dør-til-dør greiene.
Miss Misantrop Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 Jeg lurer fortsatt på om en Jehovas Vitne kan svare på et spørsmål; Kan mennesker som ikke er Jehovas Vitne, men bekjenner seg til en annen konfesjon av kristendommen oppleve å få evig liv. Jo da det er bare 144000 som får styre himmelen, men det er flere plasser på bussen har jeg skjønnt. Grunnen til at jeg spør er at min tante som er jehovas vitne forventet å bli forenet med sine foreldre i evigheten. Jeg lurte på om dette var hennes personlige variant eller om jv faktisk ser på det som mulig for andre å oppnå evighet. Jeg er faktisk en av de som liker å få besøk av jv, elsker å debatere og lære om nye ting. (Mine foreldre hater det) Så at noen skrev i en annen debatt her inne at JV ikke trodde på helvete så helvete kan ikke skremme barna. Som katolikk mener jeg jo at det å bli tatt fra Gud er det verste som kan skje. Bedre med skjærsild å renselse enn total avstand fra Gud i evighet.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 Jv tror at det er 144 000 som skal til himmelen, og styre som konger og prester sammen med Jesus Kristus. Men det er ubegrenset hvor mange som kan få evig liv på en paradisisk jord. Det er derfor det står "en store skare av alle nasjoner"
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #7 Skrevet 3. april 2008 hvis de kommer igjen kan du rett og slett be dem om å skrive opp at du ikke ønsker besøk, og gjerne mens du ser på. Det funket for meg! Eneste som kommer da er en gang annen hvert år eller noe for å spørre om det blir overholdt. Og de som kommer da forkynner ikke, de bare sjekker.
Miss Misantrop Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 Har også en annen tanke. Hvorfor elsker vi å hate Jehovas Vitner? Fleste parten av oss er vel høffelig mot folk selv om det passer litt dårlig. De vil jo ikke noe vondt. De vil tilby meg evig liv, jeg føler at det minste jeg kan gjøre er å tilby dem kaffe og kringle. Jeg ønsker selvfølgelig ikke å bli et jehovas vitne, da jeg er uenig i mange av de tingene de står for, men det gir meg jo ikke noe blanko til å være en ufyselig tamp.
Gjest Skrevet 3. april 2008 #9 Skrevet 3. april 2008 Jeg har en tante og onkel som er Jehovas vitne , de er veldig kjekke og snille på alle måter og har aldri vitnet for meg privat. Kan nesten se ut som det er noe de utfører for organisasjonen vakttårnet. Men samme det ,poenget er at det er helt vanlige folk som er Jehovas vitne, snille bestemødre og onkler og tanter.
scoobidoo Skrevet 3. april 2008 #10 Skrevet 3. april 2008 De kan være så snille de bare vil, så lenge de holder religionen sin unna meg!!!
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #11 Skrevet 4. april 2008 Du har selvfølgelig rett til å velge hvem du vil omgås. Men vi får oppføre oss som folk mot jv også.
scoobidoo Skrevet 4. april 2008 #12 Skrevet 4. april 2008 Den dagen JV begynner å oppføre seg som folk, ved å la være å komme på plagsomme besøk, den dagen skal jeg oppføre meg som folk mot dem også.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #13 Skrevet 4. april 2008 hender det aldri at du kommer uanmeldt til andre? for meg er det faktisk mer plagsomt med bøssebærere som løper ned dørene og som ser på deg med et hånlig og litt stygt blikk når du takker nei. De aller aller fleste JV smiler og sier ok når du sier nei. Jeg pleier også å få et "ha en fin dag videre"
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #14 Skrevet 4. april 2008 Det er faktisk mange som kommer lassende uanmeldte på døren. Vi har tid til å takke høffelig nei.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2008 #15 Skrevet 4. april 2008 du vimsan, jeg tror ikke det er noen J.V du har snakket med på døren. Ingen JV sier at det er 400 000 som skal til paradiset. De vet alle at bibelen sier det er 144 000 som skal dit. Utallige millioner mennesker av alle nasjoer skal leve på jorden i et paradis der . Gud vil da ha fjernet alt det onde , og de onde fra jorden.
mini1987 Skrevet 4. april 2008 #16 Skrevet 4. april 2008 Hvorfor kom Jesus til jorden? (Joh.18:37) Jesus sier: For å vitne om sannheten er jeg født, og derfor er jeg kommet til jorden.. Det var nok mange på den tiden som ikke engang ville høre på han, eller disiplene hans. Likevel sa Jesus at de skulle gå ut på husene..to og to... og forkynne for menneskene.- En gang sendte Jesus ut 70 disiper for at de skulle forkunne på husene. Noe av det siste Jesus sa til sine etterfølgere var :gå derfor ut og gjør alle folkeslag til mine disipler...Mat.28:19,20 I Mat 24:14 sier Jesus at budskapet om riket skal forkynnes i hele verden til et vitnesbyrd for alle folkeslag -så skal enden komme.. Hvem er det som følger Jesu befaling i vår tid. ..Hvem banker på dørene og forteller det gode budskap om riket.?? Rom.10:13-18 forteller noe interressant.:"Hver den som påkaller herrens navn , skal bli frelst. Men hvordan kan de påkalle en de ikke tror på? Hvordan kan de tro på en de ikke har hørt om, og hvordan kan de høre dersom ingen forkynner? " Det er derfor JV ønsker å bruke fritiden på å hjelpe folk til å få et ønske å studere bibelen ,og lære hva som er Guds vilje
scoobidoo Skrevet 5. april 2008 #17 Skrevet 5. april 2008 Fordi det er frekt å prakke på andre religion!!! Bøssebærere er folk som kommer på døra di for at de vil hjelpe folk i nød. Kan vel kanskje ikke sammenlignes. Og det kan hvert fall ikke sammenlignes med om jeg kommer uanmeldt eller ikke på besøk. Jeg drar til folk jeg kjenner... Hva er vitsen med å være anonyme forresten. Kanskje det er dette forumet de burde fjernet anonymknappen fra?
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 7. april 2008 #18 Skrevet 7. april 2008 JV har en stor glede og et fantastisk håp om fremtiden i sin relgion. Hadde ikke dere villet dele dette med andre hvis dere hadde vært like overbevist om en sak? De vil jo bare spre det de mener er sannheten for at vi også kan få en mulighet til å få samme håp og glede. Det vi må huske på som ofte går for lut og kaldt vann i slike diskusjoner er, at man må til en hvis grad klare å skille relgion fra mennesker. Hvis man ikke klarer dette er man ikke i stand til å se objektivt. Det er sikkert mange galninger i JV som i alle andre samfunn, dette betyr ikke at det er relgionen det er noe galt. Galninger vil det alltid være over alt. Men visst man tar seg brye å kikke i deres lære er, JV en veldig flott og harmonisk relgion, som vil det beste for menneskene.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2008 #19 Skrevet 7. april 2008 Du scoobidoo.- var det galt av Jesus å "prakke på andre sin religion?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #20 Skrevet 8. april 2008 Bibelen sier ingenting om 400 000, derinot sier bibelen noe om de 144 000 som skal styre i himmelen sammen med Jehova. De 144 000 har et himmelsk ønske. Det er ubergenset hvor mange som skal få leve i paradis på jorden. "De rettferdige". Jeg studerer nå med Jehovas Vitner, og syns det er kjempespennende. Jeg lærer mye nytt om bibelen, og sitter alltid igjen med en følelse av glede etter studiene, akkurat som Jesus sier at vi skal. JV tar for seg hele bibelen, de tror på hele bibelen. Hvorfor skal vi kommer til himmelen når vi dør (som de kristene i kirken sier), når Jehova skapte jorden som paradis?
Gjest Skrevet 8. april 2008 #21 Skrevet 8. april 2008 Du som studerer med Jehovas Vitner - kan du fortelle hva som er praksis når Jehovas Vitner går fra dør til dør for å vitne, blir det skrevet en protokoll over folk man har snakket med og blir dette rapportert til Vakttårnet og eventuellt hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #22 Skrevet 8. april 2008 Jv fører ikke noen protokoll over folk. Vi har en personlig lapp med oss der vi fører på hvor det er noen hjemme ,og hvor vi ikke treffer noen hjemme. Da kan vi neste gang vi er i dette distriktet vite hvor vi har vært. Vi skriver og husnr. der vi finner interresse,så vi kan besøke dem igjen. Hver mnd sendes det en oversikt over hvor mange timer som er brukt i forkynnelsen den mnd. og hvor mange bøker blad og bibler som er levert. Disse tallene blir samlet i en årsrapport som alle forkynnere over hele verden kan lese i et av bladene våre. Her har vi et godt grunnlag for å se den fremgang vi har i alle land verden over. Jeg ser f.eks. at JV brukte i 2006 - 1 333 966 199 timer i forkynnelsesarbeidet.- og dette er frivillig -ulønnet arbeid. Vi ser og hvor mye litteratur som er levert iløpet av året. Og vi ser hvor mange nye som kommer til hvert år. Dette er oppmuntrende lesestoff for alle J.V
Gjest Skrevet 8. april 2008 #23 Skrevet 8. april 2008 Javel, får dere poeng da?For hvor mange dere har snk med mener jeg
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #24 Skrevet 8. april 2008 He he.. Det tipper jeg at de får...må spørre siden noen sier vi skal være høflig her...Hvorfor skal vi si høflig nei, når vi har sagt at de ikke skal komme til vår adr, men de fortsetter likevel????? Synes også det er frekt og bruke deres tid på kaffe og kringle dersom vi ikke er intr??? Hvorfor skal vi det??? De vil jo treffe noen de skal omvende...Noe så dumt!!!!!!!!!!!!
Gjest Skrevet 9. april 2008 #25 Skrevet 9. april 2008 Kan du svare på om dere får poeng for å ha snakket med mange? Det er nemlig noe jeg har hørt. Det er klart at så lenge hver menighet rapporterer inn hvor mye litteratur de har delt ut så blir det jo en slags drivkraft i seg selv og dette blir telt opp og oppsummert i bladet hvert år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå