Gå til innhold

tfk eller quinny?

Anbefalte innlegg

Skrevet

heihei!:)

jeg og samboeren min har lyst på en trehjuling. Først hadde vi sett oss ut en Quinny freestyle, men nå har jeg fått øynene litt opp for tfk joggster twist, om det er det den heter:P

Noen som har erfraring med disse vognene og hvilken som er "best"? Eller som eventuellt vil anbefale en annen trehjuling? (må ha lufthjul)

Har lest endel negativt om Quinny i det siste, blant annet at den kan tippe overende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Ikke vet jeg. Men vi hadde samme valget, og etter å ha lest en del "dritt" om Quinny, turte vi ikke annet enn å gå for TFK. Så nå venter vi bare på å få den i hus. Kommer ikke før i midten/slutten av mai...

Skrevet

vi har en quinny freestyles og er kjempe fornøyd. Den har aldri tippet og virker veldig bra syntes nå vi ;)

Skrevet

Jeg tenkte også på Quinny eller TFK og valget ble egentlig ganske lett. Vi valgte TFK Joggster Twist. Har endel venner som har Quinny og de er misfornøyde. Liten sittedel, slarkete vogn er noen av de tingene jeg har hørt.

Vi bruker TFK`en til poden på 2 år og 92 cm lang. Dette er en vogn som garantert holder ut vognperioden. Hvis du har behov for å sette på hardbag så er denne mye større på TFK enn på Quinny sin dreamibag. Har hørt om babyer som har vokst ut av dreamibaggen når de er 3 mnd gamle....

Jeg hadde ikke vært i tvil ihvertfall. Jeg har ingenting å utsette på vår TFK, har brukt den flere ganger om dagen siden vi kjøpte den i juli 2007. Poden foretrekker å sove dupp i vogna fremfor senga:D

Skrevet

Ville også anbefale TFK foran Quinny.. Pga:

-Mye større bag, vi brukte den til han var 7 mnd, og han var en stoor gutt!

- Smalere mellom bakhjulene, lettere å komme seg imellom diverse, spesielt når en på butikk, kafe o.l

- Mere stabil, det er iallefall min erfaring

- Større sportsdel

Det eneste minuset er at man kun kan ha sportsdelen framovervendt, men siden vi kunne bruke bagen så lenge, så gikk det helt fint:) Er vindu så man kan titte ned og se hvordan det går med småtten

Skrevet

Ville valgt TFK fordi:

- Mye større bag

- Større sittedel på sportsvogn (Quinny er veldig veldig smal)

- Bedre kvalitet

- Lunere

- Tipper ikke like lett

Skrevet

TFK uten tvil. Har ei venninne som har Quinny og hun måtte selge vogna da gutten var 15 mnd for da var sportsdelen for smal og for kort for han og den veltet for et godt ord. Pluss at hun hadde ganske mye problemer med hjulet foran, det skranglet og ristet veldig.

TFK har mye større bag og er mer solid også.

Skrevet

Jeg hadde Quinny Freestyle til førstemann for jeg syntes den var kjempe fin, men etter litt bruk oppdaget jeg at bagen var veldig liten. Vi måtte slutte men bagen når lillegutt var 3 mnd. Han er født i slutten av juli. Sportsdelen kunne vi ikke bruke lengre enn ca 20 mnd, da ble den for kort og liten.

Vi venter nå ny baby i juli (igjen :-) Har kjøpt TFK joggster twist for bagen er større og sportsdelen kan brukes lengre. Sportsdelen kan desverre ikke snues, men det tror jeg skal gå kjempe bra :-)

Gleder meg til å ta den i bruk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...