Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Blir det for bibelsk? Vi er slet ikke kristene. Hva med Noah og Elias? Eller Noah og Julian?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Noah og Matheus.... personlig liker jeg bibelske navn veldig godt, men dette ble kanskje litt "too much".... Matheus er både bibelsk og spesielt... hva med Noah og Mathias i stedet....??? Passer bedre sammen synes jeg.... :-))) Liker ikke Elias, men Noah og Julian var fint sammen.
Vipsenmamma Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Vel, jeg likte ingen av navnene, og jeg synes uansett at Noah og Matheus blir for bibelsk sammen.
Vannmann35 Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Det forteller at foreldrene er opptatt av å følge trendene, gjerne vil være litt spesielle, men egentlig ikke er spesielt kreative - de heller mot det litt mer trygge og vante - man kan jo ikke være for "gale".
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Både Noah, Matheus og Elias er erkebibelske. Hva med Martinus? Emil Kasper Anton Svein Heine Hogne Olaus Oskar
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Tja.. Det blir kansje litt bibelsk, men hva gjør nå vel egentlig det? Det er så mange navn som brukes idag, og som er bibelske. Og dette er noe jeg ikke tenker litt på en gang når jeg og min mann skal velge navn til barnet vi venter. Og vi er heller ikke noe kristne, annet enn at vi er gift i kirka... Men det var mest for at det er tradisjon. Noah og Matheus syns jeg var fint, selv om jeg ikke er særlig glad i navnet Noah. Skal jeg "stemme" på et av alternativene så blir det Noah og Elias! ;-)
Castho Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Første gang jeg møtte en Noah tenkte jeg at "foreldrene MÅ være kristne" men nå gjør jeg ikke det lenger. Når jeg skulle velge navn til barnet mitt så tenkte jeg mange bibel navn. Ikke mange tenker "kristne foreldre" om Sara og Emil lenger. Jeg synes Noah og Matheus sier at dere har valgt navn som er fine og står i stil til hverandre. Likte ikke så godt hverken Elias eller Julian til Noah. Synes dere ikke skal bry dere om at de egentlig er hentet fra bibelen.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #8 Skrevet 3. april 2008 Personlig er jeg veldig trøtt på navn som Marcus,Mathias, Elias, Noah, for meg blir det som en tyggegummi som har mista smaken. Matheus vet jeg ingen som heter, og blir derfor litt nyere for meg. Jeg ville gått for Matheus og Casper jeg da.
ma-85 Skrevet 4. april 2008 #9 Skrevet 4. april 2008 Jeg er ikke så glad i bibelske navn. Både Noah og Matteus og Noah og Elias får meg til å tenke at faren er prest eller noe sånt, for å være helt ærlig. Julian synes jeg er direkte stygt. Ville funnet på noe helt annet... Har dere en Noah fra før, kan man jo fint finne et navn som passer som ikke er bibelsk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå