Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Vi er ikke flinke.. Jeg er veødig kresen på fisk. Lettsalta torsk og stekt makrell synes jeg er GODT, men der stopper det.. Synes det er gøy å fiske den da, men.. Så hvor flinke er dere?? Og har dere noen gode fisketips??
Gjest -<<- Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Vi spiser mye fisk, type 3-4 middager i uka og flere andre måltider. Men siden alle i husholdningen er glad i fisk, anser jeg det vel ikke som flinkhet egentlig. Sushi, teriyakimarinert laks, fisk- og skalldyrgryter med squash, hvit fisk i fløte- og tomatpurébasert grønnsaksgryte, tunfiskfylte auberginer, ceviche, sashimi med salat, karribasert fiskesuppe, hjemmelagede fiskekaker med basilikum, sesampanert tunfiskstek, ovnsbakt laks med grønnsaker og sitron ... såntno'.
Gjest Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Tja, vi har fisk 2-3 ganger i uken. I tillegg spiser jeg og ungene mye makrell i tomat på skivene.
Neverstill Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 jeg elsker laksefilet, så det har vi iallefall 1 gang i uka, pleier faktisk å kjøpe first price laksefilet og krydre den med sitronpepper og legge den i ovnen med 1 ts bremykt mellom filetene, i alu. folie, så blir den ovnsbakt, pleier å ha salat eller kokte grønsaker(brokkoli eller gulerot tog squash)til og poteter og evt rømme eller hollandaise saus. i tillegg har vi enten fiskegrateng, fiskepinner, ørret, panert fisk eller noe sånt ca 1 gang i uka, burde vært mye mye flinkere men det er iallefall ca 2 ganger i uka da.
Kaffemocca Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Vi er vel litt flinke, prøver å ha to fiskemiddager i uka. Her går det mye i: hjemmelaget fiskegrateng, sprøstekt makrell, ovnsbakt ørret, fiskepydding i hvitsaus, seibiff, laksefile og rødspette.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Hmm, de hjemmelaga fiskekakene med basilikum, lyst å dele? Hørtes snaddergodt ut. Og til HI: flink og flink, blir minst 2 middager i uka med fisk her, gjerne 5.
MyBabyGirl Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 jeg eeelsker fisk,men sambo er ike noe glad i det da...=)
kelso Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Vi spiser fisk 1-3 ganger i uka. Mannen er fisker, så det er jo gratis da. Har vi dårlig råd en periode, blir det gjerne hver andre dag. Han fisker laks også, så det blir endel røkelaks på skiva. I dag skal vi ha ovnsstekt uer med grønnsaker
To tette + snart ei med flette Skrevet 2. april 2008 #9 Skrevet 2. april 2008 Jeg er super bortskjemt med fisk, har en pappa som er litt mer enn bare hobbyfisker, og mamma er født og oppvoskt på øy utefor Florø, hvos hun selv sier at det baaare spiste fisk, hehe.. Mamma er også veldig flink med mat, så hun lager fiskekaker med div tilsatt (kjærsten min er veldig glad i de med bacon i), puddinger og fine filèter. Hun lager også en supergod fiske"gryte", som ungene sluker! Mener å huske den er som følger: Løk og hvitløk surres, ha i litt fløte og kok til en saus sammen med agurkterninger og finhakket persille. Ha i fisketerninger etter ønske, gjerne laks, Er veldig godt med tagiatelle til, men også poteter.
To tette + snart ei med flette Skrevet 2. april 2008 #10 Skrevet 2. april 2008 Enkelt og godt er også laksefilèt med creme fraiche, purre og brokkoli i ovn. Drypp litt sitronsaft over, og salt og pepper.
Gjest -<<- Skrevet 2. april 2008 #11 Skrevet 2. april 2008 Her: http://www.spise.no/oppskrifter/fiskekaker/op_fiskekaker.htm Det er basisen. Vi bytter ut løk med rødløk; kutter ut dill; hiver i et par never finhakka, fersk basilikum; bruker eggeplomme; erstatter muskatblomme med malt muskatnøtt; putter i mye pepper og mosa hvitløk; og tilsetter innimellom malt krabbekjøtt også. Du kan ellers eksperimentere med ulike krydder (spisskummen gir en artig smak, karri funker), chili, vårløk, persille etc. i - det meste funker.
Sjefsmegga Skrevet 2. april 2008 #12 Skrevet 2. april 2008 Spiser fisk 2-3 ganger i uka....liker mye forskjellig, men foretrekker stekt fisk.
firemerkersmør Skrevet 2. april 2008 #13 Skrevet 2. april 2008 2-3 ganger i uka + mye markell i tomat både på meg og lillemann. Jeg setter det opp på ukesmenyen. Før ukesmenyen var det aldri fisk hjemme. Ikke spesielt glad i det, men glir ned. Prøver litt for at lillemann skal ha et bra kosthold. Og er opptatt av at fisken skal inneholde endel fisk (f.eks at det er mye fisk i fiskekakene jeg kjøper)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå