Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Synes det er fint og klassisk, men lurer også på om det er litt for seriøst. Mer moderne og avslappet med navn som Leo, Birk, Oskar osv. Vanskelig altså...
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Personlig kjenner jeg bare pøbelgutter med det navnet, så for meg er det litt "low class".
prebs Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Jeg er enig med HI- Fredrik er fint og klassisk og tidløst. Passer på både barn og voksne. Ta det;-)
Vannmann35 Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Synes Fredrik er litt rampenavn jeg også... oppfatter det ikke som spsielt seriøst. Men helt ok, litt kjedelig.
Gjest Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Det er og blir en klassiker. Klart man vil ha ulike assosiasjoner til et så mye brukt navn, sånn er det alltid med de populære, vanlige navnene. Kronprinsen i Danmark heter Frederik, det et vel ikke akkurat low class.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Hvorfor skulle Fredrik være for seriøst? Ingen navn er vel for seriøse? Som du sier er Fredrik både fint og klassisk, og jeg liker det navnet godt. Og jeg er ikke akkurat av den super "seriøse" typen! ;-) Når det kommer til Birk og Oskar syns jeg ikke de er så veldig "moderne" akkurat. Ser på de som gamle navn og fine, i samme gate som Fredrik. Med moderne navn tenker jeg mer på navn som Sander, Kasper og Linus.. Helt ok navn det også, forresten. Neida du, ikke tenk på om navnet er for seriøst, for det er det absolutt ikke. Det er klassisk og pent og stødig navn :-)
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Har du lyst å gi sønnen din et useriøst navn, da?
Synnøve_Solbakken Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Fredrik er fint og klassisk, mye finere enn de andre navnene du nevnte, særlig Leo.
volve Skrevet 2. april 2008 #9 Skrevet 2. april 2008 Jeg forbinder Fredrik mer med små rampegutter. Synes det er et flott navn som aldri går av moten.
Gulp Skrevet 2. april 2008 #10 Skrevet 2. april 2008 Ikke helt sikker på hva du mener med "for seriøst", men syns Fredrik er et veldig sterkt og bra navn. Passer på store og små. Ikke blant mine favoritter, men det er ganske fint. Syns også de andre forslagene dine var bra. Av alle disse ville jeg valgt Birk.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #11 Skrevet 2. april 2008 Syns ikke det er for seriøst. Et klassisk og vanlig navn som ingen vil reagere på. Tror folk vil ha ulike assosisasjoner til navnet avhengig av hvem de forbinder navnet med. Du kan trygt kalle sønnen din Fredrik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå