Gå til innhold

Er Fredrik et navn som er for "seriøst?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er fint og klassisk, men lurer også på om det er litt for seriøst. Mer moderne og avslappet med navn som Leo, Birk, Oskar osv.

Vanskelig altså...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig kjenner jeg bare pøbelgutter med det navnet, så for meg er det litt "low class".

Skrevet

Jeg er enig med HI- Fredrik er fint og klassisk og tidløst. Passer på både barn og voksne. Ta det;-)

Skrevet

Synes Fredrik er litt rampenavn jeg også... oppfatter det ikke som spsielt seriøst. Men helt ok, litt kjedelig.

Skrevet

Det er og blir en klassiker. Klart man vil ha ulike assosiasjoner til et så mye brukt navn, sånn er det alltid med de populære, vanlige navnene.

Kronprinsen i Danmark heter Frederik, det et vel ikke akkurat low class.

Skrevet

Hvorfor skulle Fredrik være for seriøst? Ingen navn er vel for seriøse? Som du sier er Fredrik både fint og klassisk, og jeg liker det navnet godt. Og jeg er ikke akkurat av den super "seriøse" typen! ;-) Når det kommer til Birk og Oskar syns jeg ikke de er så veldig "moderne" akkurat. Ser på de som gamle navn og fine, i samme gate som Fredrik. Med moderne navn tenker jeg mer på navn som Sander, Kasper og Linus.. Helt ok navn det også, forresten. Neida du, ikke tenk på om navnet er for seriøst, for det er det absolutt ikke. Det er klassisk og pent og stødig navn :-)

Skrevet

Har du lyst å gi sønnen din et useriøst navn, da?

Skrevet

Fredrik er fint og klassisk, mye finere enn de andre navnene du nevnte, særlig Leo.

Skrevet

Jeg forbinder Fredrik mer med små rampegutter. Synes det er et flott navn som aldri går av moten.

Skrevet

Ikke helt sikker på hva du mener med "for seriøst", men syns Fredrik er et veldig sterkt og bra navn. Passer på store og små. Ikke blant mine favoritter, men det er ganske fint.

Syns også de andre forslagene dine var bra. Av alle disse ville jeg valgt Birk.

Skrevet

Syns ikke det er for seriøst. Et klassisk og vanlig navn som ingen vil reagere på. Tror folk vil ha ulike assosisasjoner til navnet avhengig av hvem de forbinder navnet med. Du kan trygt kalle sønnen din Fredrik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...