Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Vi er fortsatt gift, men skal ringe de forskjellige kontorene i dag... Problemet er at jeg VIL ikke ha han inn og ut her, når HAN føler for det selv. Han har jo endel ting her, men jeg ser ikke det store problemet med at han ringer eller melder meg dersom han trenger noe av det han har stående her etter seg?? Jeg vil ikke han skal hente ting osv når jeg ikke er i huset... Synes dere det er dumt av meg? Har spurt han to gang om når han har tenkt å ta resten av tingene, og levere nøklene fra seg... Da svarte han bare "når han har fått seg leilighet"... :S Det kan jo ta lang tid det... Han bor hos familie nå...
snart mor til 3 Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 er jo ikke ulogisk at han kan trenge å finne seg en leilighet før han kan hente alt av ting da skal det sies... men selvfølgelig har du lov å bytte lås på huset ditt... men det kan koste litt penger da,bare så du er advart..men hvis du har pengene å avse og vil føle deg mer komfortabel i hjemmet ditt ved å gjøre det så for guds skyld gjør det
Nætte;mortil2 Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Du kan også se om du finner en billig lagringsplass et sted!! En garasje hos en kompis eller et rom som noen ikke bruker så han kan ha sakene sine der.. For jeg skjønner deg godt jeg.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Hei ! Siden dere er gift og etter hva jeg forstår i "oppstartfasen" av bruddet, dvs ikke separert, ingen skriftlig avtale om fordeling av ting og bolig ?? er det jo juridisk fortsatt felles bolig. Eier dere den sammen eller var boligen noe du hadde med deg inn i ekteskapet ? Så lenge det er felles bolig, og tingene over ikke er "ordna", vil det ikke regnes som innbrudd om han bryter seg inn etter at du har skiftet lås. ( Håper/regner ikke med dere er der i samarbeidet, men bare som opplysning). Det er jo imidlertid ikke forbudt for deg å skifte lås, og siden du er her inne har du vel termin snart du også og behov for ro. Foreslår derfor at du sender ham en sms med at du har skiftet lås ( skyld gjerne på at du har mistet en nøkkel el for å holde konfliktnivået nede ;-) men at han bare kan ta kontakt når han trenger noe så skal du slippe ham inn ;-) ( stoooor samarbeidsvilje..) Om du får tilbake nøkkel vet du jo ikke om han ev har flere kopier... Lykke til og pass godt på deg selv i denne perioden !!
Frk Påske Overtid Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Er faktisk litt usikker på om du bare kan bytte lås hvis han også står som eier av leiligheten... Tror i såfall han har "rett" på en nøkkel....
april08baby Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 hmm Jeg ville sjekket det juridiske litt mer.. Han er vel fortsatt også eier av huset? Hvis han er det er det vel kanskje ikke så bra å skifte lås? Ikke gjør noe forhastet i forhold til låsen i hvertfall... kan lage ekstra trøbbel og ikke minst irritasjon og krangel. Du må ha lykke til videre! Ordner seg nok.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Glemte å skrive at vi leier leilighet... Pappan min hadde et lås liggende, og om jeg flytter herfra bare bytter vi låset tilbake Skal selvfølgelig si fra til huseier, og gi ham den ene nøkkelen. Dette er bare i en overgangsfase, til jeg finner et annet sted å bo... hi
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Jeg hadde skifta lås hadde jeg vært deg. Du trenger sikkert den tryggheten og roen akkurat nå. Lykke til....
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #9 Skrevet 2. april 2008 Glemte og å skrive at vi har ingenting felleseie eller fellesgjeld... Alt vi har er det vi selv tok med oss inn i ekteskapet. hi
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #10 Skrevet 2. april 2008 Fikk melding fra han nå... Jaja, da får han bare politianmelde meg, dersom jeg bytter lås, for det er hans hjem og, sier han... Så han skal kunne komme og gå når det passer han, enda HAN HAR FLYTTA UT???? Kan han gjøre det?????? hi
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #11 Skrevet 2. april 2008 Jeg hadde bytta lås, utvilsomt. Har han flytta, så har han flytta. Kan da ikke bare komme og gå som han vil og rote rundt i dine saker.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #12 Skrevet 2. april 2008 Jeg skrev mld til han nå at jeg kom til å bytte lås (pappa HAR allerede vært her å gjort det) og da fikk jeg DEN sure tilbake: jeg bryr meg vel fan ikke om hva du gjør i den leiligheta, om du har mannfolk der inne (ja, sææærlig at det er planen min...høygravid, mm....) At han selv skal på date i kveld (jaja, det får han bare gjøre...hvis noen vil date en gift mann med høygravid kone...) Og at neste uke får JEG finne meg en plass å være, for da begynner han å pakke, og han vil ikke at jeg skal være der da...??? I mitt eget hus... Herregud... hi
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 2. april 2008 #13 Skrevet 2. april 2008 Hei Når han har gått fra deg kan han ikke regne med at det fortsatt er hans bolig. han har jo flyttet ut. om du skulle ønske å flytte måtte han jo ha hentet sakene sine han også. Regner ikke med at han har tenkt å betale sin del av husleien fremover. For det andre har du behov for et fristed der han ikke bare kan dukke opp når det passer ham, uten noe forvarsel for dine følelser. Skift lås, og si ifra til huseier hvordan det er. Han vil sikkert ha forståelse for hovrdan det er. Og det er jo faktisk ikke sånn at du nekter ham å få tingene sine. Han må bare planlegge på forhånd og varsle deg. Tror ikke politi o.l. vil ha noen sympati med ham om han skulle prøve å anmelde deg e.l. for å ha skiftet lås. Om du velger å pakke vekk tingene hans og sette de på lager, så gjør det ordentlig. Sørg for at ting ikke blir ødelagt og at lageret er egnet (tørt). Du føler sikkert ikke for det, men folk vil respektere deg for det og sympatisere med deg. Allier deg med noen veninner eller familie og få hjelp til bortpakkingen. Og LYKKE TIL! Jeg føler med deg.
Gjest Skrevet 2. april 2008 #14 Skrevet 2. april 2008 Pakk for ham du og sett det på lagring!! Si fra at dere kan diskutere det når du er i form hvis det er noe han føler mangler. Du er høygravid!! Bruk det for alt du kan:) Det er klart at du ikke skal finne deg et annet sted og være så han kan ta med seg det han ønsker:) Bare si at siden du er gravid og veldig sårbar så ønsker du ikke se han i det hele tatt og det er klart at du skal være hjemme og slappe av i ditt eget hjem. Så han kan hente tingene sine som står ........... PS: En leid leilighet som han har flyttet ut fra er IKKE lenger hans hjem, han har overhodet ingen juridiske rettigheter..
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #15 Skrevet 2. april 2008 Han er sikkert desperat nå... Han har innsett at han har er den som har flytta ut, og han er den som sitter der å må ta hensyn nå... Alle i min fam har sagt lenge KOM DEG UT av det forholdet... Ingen liker ham og ingen sympatiserer med han... Bortsett fra kanskje hans egen familie... Kan han ikke bare skjønne at alt jeg ønsker er fred og ro?? Nei, jeg har ikke nektet ham å hente noen ting her, jeg har sagt han kan ta hva han enn vil... Jeg foreslo tilogmed at jeg kunne omså la døra stå ulåst, dersom han bare sa i fra på forhånd om når han trenger å hente noe, så kan jeg dra ut da...
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #16 Skrevet 2. april 2008 Tror du skal prise deg lykkelig for at det er slutt mellom dere. Høres ut som en skikkelig dust. Gå på date rett etter at det er slutt mellom dere, og i tillegg fortelle deg om det. Syns han bare må finne seg i at du er der når han pakker. Kan jo ikke kaste ut deg fra ditt hus. Jeg hadde aldri godtatt at han var der når jeg ikke var hjemme.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #17 Skrevet 2. april 2008 Det er hans måte å forsøke å manipulere meg tilbake, at jeg skal tenke "ånei ånei, ikke gå på date...Du er jo min mann..." Hallo, hvis han vil gjøre det, så får han bare gjøre det... Stakkars evt kvinnfolk sier jeg bare... Tror ikke han er så fryktelig attraktiv nå... Straks 3-barnsfar, enda gift, ikke separert engang... Men men... hi
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #18 Skrevet 2. april 2008 Kom deg ut... Har vært der du er nå, og det er skadelig!!! Har det bra nå, med ny snill mann *trøste*
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #19 Skrevet 2. april 2008 men om du ikke vil at han skal gå ut og inn, så er det vel logisk at han ikke vil ha deg der mens han pakker?? eller? jeg ville ikke vært der når han hentet tingene sine engang. Da jeg gikk mellom mitt samlivsbrudd, syntes jeg det var veldig grit at vi ikke møtte hverandre. Jeg hentet tingene mine når han ikke var hjemme. Og utover det lagde vi en avtale om at barnet vi har blei hentet hos mine foreldre eller i barnehagen. Jeg visste at om vi møtte hvarendre blei det bare bråk uansett, og det er ikke noe poeng i det. Jeg blokkerte nummeret hans, så han ikke fikk sendt meldinger og tok ikke telefonen om han ringte... Men dette var kun en periode. Ting pleier jo å roe seg etterhvert. Om alle følelser er døde og man har startet ett "Nytt" liv. Da byr jeg meg liksom ikke lengre hva han gjør eller noe. Så lenge han har barnet vårt når han skal, og de har det bra. Da bryr det meg egentlig ikke om han ikke stiller opp utenom de dagene han skal. Er vant med det... Nå er vi venner, men har minst mulig kontakt. Og det er virkelig det beste. Bare la han være alene når han henter tingene du... eller få deg egen leilighet og begynn på nytt. det gjorde jeg.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #20 Skrevet 2. april 2008 Nei, som jeg skreiv lenger opp her, har ikke tenkt å være her når han pakker... Men vil ikke at han skal ha nøkkelen og komme og gå når HAN VIL... Derfor bytta jeg lås. Jeg kan heller la døra stå åpen, når han trenger det, og dra ut selv, men at jeg skal ta med meg ungene å forsvinne så han får fred til å rote gjennom alt her og kanskje ta med seg ting han ikke har krav på, synes jeg er rimelig uhørt at han mener!!! hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå