Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #1 Skrevet 2. april 2008 Hei dere. Er det noen med menn som er omkring 50 år her? Hvordan reagerer de på å få et lite nurk i den alderen og hvordan tenker de i forhold til pensjonsalder og tennåringer? Grunnen til at jeg spør er at min mann nærmer seg 50 og at han ikke ser fram mot en eventuell familieøking i den alderen. Jeg er snart 43 år og nygravid og vurderer veldig hva jeg skal gjøre. Takker for alle svar!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #2 Skrevet 2. april 2008 Hei er det ingen med så gamle menn her? Jeg vil så gjerne få noen solskinnshistorier om eldre menn som får babyer...så kan jeg kanskje vise dem til mannen min? Jeg vil svært gjerne ha positive opplevelser om det å bli pappa i "overmoden" alder (mannen min sine ord)! Noen som har noe å bidra med eller er alle mennene her yngre??
Ine:) Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 Hei og gratulerer med graviditeten! Jeg er 43 år og mannen min er straks 49 år. Vi venter vårt første felles barn til sommeren og gleder oss veldig begge to. Hos oss var det faktisk mannen min som først tok initiativ til familieforøkelse, og han ser ingen problemer ift å bli småbarnspappa når han nærmer seg 50. Hans motto er at en ikke er eldre enn man føler seg! Lykke til videre i graviditeten!
gaya og leander :-) Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Hei på deg, og gratulerer med spiren i magen :-) Jeg har en mann som er 52 år og jeg selv er 40 år, å vi venter en gutt sammen i juni. Vi prøvde i flere år å få ett barn sammen uten å lykkes så vi slo oss til ro med at det ikke var meningen at vi skulle ha noen sammen. Mannen min har en sønn fra før som er 25 år, og har akkurat blitt bestefar. Jeg har to i fra før som er 18 år og 22 år. Vi ble veldig overrasket da vi nå ble gravide sammen, noe vi ikke hadde ventet så mange år etter at vi prøvde å få. Mannen min er veldig stolt og glad for at han nå skal få bli far igjen i en så moden alder med så mye livserfaring som han har nå. Som mannen til hun over her sier, man er ikke eldre enn man føler seg og prøv å si til din mann at det helt sikkert er en mening med deres graviditet skal du se, men han klarer sikkert ikke å se det nå. Lykke til videre begge to, får håpe det ordner seg for dere og den lille spiren :-)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #5 Skrevet 3. april 2008 Hei og tusen takk for svarene. Jeg skal vise dem til mannen min, men det spørs jo om det hjelper noe særlig......Menn på ca 50 er jo så forskjellige...han føler at han ikke makter flere barn (de barna vi har fra før er forholdsvis små de også, så det blir jo litt anderledes enn for dere kanskje). Lykke til videre med graviditeten begge to!
maria isabell Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 trur eg har svart deg inne på abort sidene, min kjære er over 40 og vi planlegger mangen barn sammen,han kommer til å være godt over 50 når sistemann kommer og har ingen problemer med det,eg er en del år yngre så det går så fint:) min kjære er svært ungdommelig og elsker barn over alt,han blir snart bestefar for 2 gang og gleder seg veldig til å bli pappa og bestefar igjen:) en baby vil holde din mann ung lenge...så lenge ungen har kjærlighet og trygghet har alder ingen betydning.)
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #8 Skrevet 9. april 2008 hei, Jeg er 38 og min mann er 46. Han er superglad for å bli pappa igjen. Runde nr 2 for han. Det er mitt første. Jeg tenker sånn at vi er nå ressursterke mennesker med mange gode år foran oss og masse kjærlighet, tid og økonomisk frihet vi kan gi til barnet vårt Håper at mannen din endrer holdning etterhvert, det er jo masse studier som viser bare positive ting for eldre fedre. Det er jo ganske vanlig i dag med godt voksne foreldre. Lykke til med prosessen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå