Gå til innhold

Erfaring med "stjernekikkere?"

Fuglehjertet

Anbefalte innlegg

Min forrige var "stjernekikker", han lå med ansiktet opp, hodet var ikke festet (trass jordmors overbevisning om at det var), og det ble akutt KS etter laaange og maaange rier. Nå er jeg tidlig med nummer 2, og lurer på om det er mulig å evt tatt sen ul og evt gå inn og snu barnet hvis det ligger "feil"? Vil gjerne føde vaginalt denne gangen hvis det er mulig - eller planlegge KS hvis det må til denne gangen også.

Fortsetter under...

Heisann.

Om man kan gå inn å snu barnet har jeg ingen erfaring med,men....

Min første gutt er en stjernekikker,fødte på vanlig måte men ble satt på drypp da det ikke kom helt i gang og måtte også ha litt hjelp av sugekopp på slutten. Det er ikke dermed sagt at barn nr2 blir det. Gutt nr 2 er ingen stjernekikker og fødselen var helt uproblematisk og over på 5timer;)

Er gravid med gutt nr3 nå,og krysser det jeg har for at denne fødselen skal bli like flott som med nr2....

Var vel neppe noen hjelp,men ville bare komme med et lite innspill;)

Lykke til!!

Hei! Din beskrivning virker skummelt kjent....

Min førstefødte endte også med å snu seg i "stjernekikkerstilling" helt mot slutten av åpningsfasen,så når jeg var klar for å presse etter 20 timers arbeid,satt han bom fast!!

Dette var helt ufufutsigbart ettersom det skjedde så plutselig mot slutten.

Det ble haste ks fordi pulsen hans begynte å bli ujevn,så de ville ikke ta noen sjangser.

Jeg var da veldig sliten og klar for å bare få ungen ut,og synes det ble en flott fødsel til slutt tross alt!

Men nå frykter jeg sterkt at det skal bli haste ks igjen med nr.2!..................

Ønsker så inderlig å oppleve å føde vaginalt!!!!!!!

Vil uansett ikke ha planlagt ks..............

Veldig godt å lese om andre som har opplevd det samme,men som "fikk det til" neste gang:):):)

Annonse

(Hehe,ser jeg hadde en rar tastefeil der over...)

Huff og huff!!! Stakkars deg!

Jeg brukte 22 timer fra første smertefulle rie til full åpning og DET er jo ganske lenge.......

Hodet til min festet seg aldri heller og vannet måtte tas...

Jeg håper på en noe raskere åpningsfase med "naturlig utgang" neste gang!

Vi får krysse fingrene for hverandre:)

Skriv gjerne mer ang hva jordmor sier og/eller hvordan alt går:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...