Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #1 Skrevet 1. april 2008 her kommer jeg inn pĂ„ bensinstasjonen pĂ„ jakt etter isspray.. for dere som ikke vet hva det er sĂ„ er altsĂ„ det anti-is-smelte-vekk-all-isen-pĂ„-bilrutene-uten-Ă„-skrape-spray  kjekt Ă„ ha for gravide tullinger med store mager som ikke lenger rekker over hele frontruta, og for andre late frostpinner for den saks skyld.  men til saken, jeg spĂžr i kassa jeg en av de 18Ă„rgamle bimboene som selger pĂžlser "har dere isspray til ruter"? "eh.. nei men vi har lĂ„sspray!!"  "SKAL JEG SMĂRE VINDUENE MINE MED LĂ SSPRAY DA MENER DU!!??"  Herregud at det gĂ„r an Ă„ ansette folk som ikke har et snev av peiling. trodde pĂ„ bensinstasjoner skulle man liksom kunne fĂ„ hjelp til saker Ă„ ting. skal vedde mye pĂ„ at 90% av alle bensinstasjonene i norge sitt personale ikke engang kan skifte lyspĂŠre i en bil engang!!  en "#€%&/&/()/(€ pĂžlsebod som tilfeldigvis selger bensin, det er det det er blitt!!
Hilde_85 Skrevet 1. april 2008 #2 Skrevet 1. april 2008 Kan jo hende det er noe dem ikke hadde der. jobber selv pÄ bensinstasjon og det er mange ting folk har spurt om som vi ikke har og da er det ikke sÄ lett Ä svare, hvertfall nÄr man ikke vet hva det er.  Men jeg er til dels enig at det skulle vÊrt litt mer kunnskap, der jeg jobber er det bare jeg som kan skifte lyspÊrer. Men jeg lÊrte jo bare med Ä prÞve....hadde gjort det pÄ min egen bil sÄ da var det ikke sÄ vanskelig pÄ andre sine.  Kunne hatt noen lynkurs egentlig nÄr man begynner Ä jobbe der. Det hadde vÊrt noe
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #3 Skrevet 2. april 2008 For noen Är siden skulle typen min inn pÄ bensinstasjonen for Ä kjÞpe tennplugger til mopeden sin som han kjÞrte da. Han gikk inn i kassen og sa: Jeg vil ha noen tennplugger. Damen i kassen svarte sÄ fint; vil du ha dressing pÄ den?  Hu trodde han snakket om hamburger!  Folk som jobber pÄ bensinstasjoner bÞr virkelig fÄ seg mer kunnskap om produktene de selger, det er en skam at de ikke har peiling. Hvordan skal de kunne hjelpe kunder dersom de ikke vet mer enn at pudderet de har pÄ seg er kjÞpt pÄ make-up store, og koster 359 kr!
Gjest Skrevet 2. april 2008 #4 Skrevet 2. april 2008 Hehe, kan hende de later som for hevn da.. Jeg har jobba pÄ bensinstasjon. Fikk jobben mest fordi jeg kunne bytte lyspÊrer pÄ billykter og visste hvor tennpluggene satt hen:) Men etter at kunde nr 99 hadde krevd at "en av gutta" skulle bytte for dem gav jeg opp og lot som jeg ikke kunne noe, jeg ogsÄ... Stort sett gamle kjÊrringer som trodde det bare var "gutta" som kunne dette da. Menn i 40-50 Ärs alderen, som oftest har ord pÄ seg for Ä vÊre forutinntatte, hadde ingen problemer med Ä be meg om hjelp...
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #5 Skrevet 2. april 2008 Jobber man i klesbutikk forventer jeg noen som kan litt om klÊr, jobber man i ferskvaredisk Þnsker jeg at de kan litt om ferskvarer og jobber noen pÄ bensinstasjon forventer jeg at de kan litt om biler. Jeg ville heller ikke ha ansatt folk som ikke hadde peiling av den grunn at jeg vil ha kunder og kunder vil ha service. Og til deg jente som blir utsatt for diskriminering av kunder. I mitt yrke skjer det hver dag (jobber med noe helt annet) Da mÄ jeg bare sette meg i respekt og si at jeg er den eneste som gjÞr den jobben her i dag, take it or live it. SÄ putte pÄ et tilgjort smil og snart slikker de fÞttene dine, jÊvla idioter...
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #6 Skrevet 2. april 2008 Hvorfor skal de pÄ bensinstasjon kunne det meste om biler? Dra pÄ et verksted da vel! Bensin stasjon - bensin! Jeg jobbet pÄ bensinstasjon i et Är og ble sÄ forbanna pÄ de som trodde jeg kunne ALT! Kunne alt om luft trykk i dekkene, olje prosenten, hva slags olje til hvilken bil, w-power bensinen-diesel-95blyfri-oktan...nei uff...+ alle de forskjellige tingene inne pÄ stasjonen. En dag kom det en mann og spurte om tennplugger til sin mercedes, og jeg ga han det jeg trodde var rett, men det var det jo ikke. Han kom tilbake og smalt tennpluggene i disken, og forklarte at dette gikk ikke ann. Dette mÄtte jeg vite. Og kjefta meg ut forran hele stasjonen! Hvorfor mÄtte jeg det? tenkte jeg...sto ikke noe med det i kontrakt eller noenting. SÄ jeg ba han om Ä ta det opp med sjefen, men han skulle selvfÞlgelig fÄ nye tennplugger, om han Þnsket det. Da kastet han tennpluggene pokkerivold i butikken, og gikk. Har X antall historier og komme med, men hovedpoenget er at det ikke er sÄ godt betalt jobb, og man har ikke mange fordeler, og har heller ikke krav pÄ kurs, sÄ da er det ikke de som stÄr bak disken som burde fÄ skylda. Heller de som er drivere av disse bensinstasjonene.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Alle mÄ kunne litt om de produktene de selger. Men det er alikevel ingen grunn til at kundene kan oppfÞre seg uhÞfflige nÄr de ikke fÄr denne servicen. Det er forresten kundene en bedrift lever av. Mange jobber pÄ bensin stasjon fordi de ikke er de skarpeste knivene i skuffen, men mange jobber ogsÄ pÄ bensinstasjon fordi det er en koselig jobb, der man fÄr pratet bil og sosialisert med kundene. Du som ikke kan noe som bensin, lufttrykk, tennplugger... hva med Ä ha litt yrkesstolthet og gÄ Ä lÊre seg det? PÄ et verksted vil vi snakke en HELT annen kunnskapsbase selvfÞlgelig, men litt mÄ dere kunne.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Du skriver at det er en dÄrlig betalt jobb. Du kan komme inn der uten kunnskap fra fÞr, uten Ä ville lÊre deg noe om butikkens produkter og du forventer betaling som en med mangeÄring universitetsutdannelse?! Det sier litt om deg og litt om latskapen din. Faktisk syntes jeg jobben er godt betalt og trivelig. Men sÄ kan jeg litt om motor og det gjÞr jobben fargerik. Hvis din hovedinteresse er bladene i hylla kan jeg godt skjÞnne at dagene blir lange. Hilsen ei som jobber pÄ bensinstasjon og ikke ville skiftet jobb for allt i verden.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #9 Skrevet 2. april 2008 Neineinei....NÄ tror jeg du har missforstÄtt. Sier ikke at du mÄ ha masse lÞnn, men jeg som ikke hadde opparbeidet meg noe, hadde kun 92kr i timen. Det kaller ikke jeg god lÞnn!!! Hadde og som jeg skreiv, kunnskap om det meste, bortsett fra hvilken tennplugger til hvilken bil! Kan endel om motorer og biler fra fÞr av sÄ det er ingen hindring. Men sier at kunder ikke skal komme og kjefte pÄ meg for at jeg ikke kan akkurat det de vil jeg skal kunne. LÊrte jo alt annet. Men der jeg jobber (Shell) hadde man ikke betalt kurser eller noen ting, sÄ man mÄ lÊre alt selv, og jeg som var student i tillegg, hadde ikke sÄ mye tid til Ä sette meg ned og lÊre en hel bils anatomi! Syntes det var veldig morro Ä jobbe der jeg, men for min del, funker ikke 92kr i timen for meg i min livs situasjon nÄ. Alt jeg mente og si i forrige innlegg, er at man skal ikke kjefte pÄ de som stÄr bak disken....Er ikke alltid dems feil at de ikke kan ALT som er i butikken.
mosegrisen Skrevet 2. april 2008 #11 Skrevet 2. april 2008 Men hvis du ikke har peiling pĂ„ tennplugger, hvorfor solgte du noen til mannen da? Bedre Ă„ si at "du, jeg vet faktisk ikke hvilke du skal ha, men jeg kan ta en telefon til sjefen for Ă„ spĂžrre".  Det er jo tross alt et service yrke nĂ„r du stĂ„r og selger varer. Det man ikke kan er det da ikke noe problem Ă„ ta rede pĂ„? Det er da fĂ„ mennesker som blir gretne om den bak disken ikke pĂ„ stĂ„ende fot kan svare? Jeg har jobbet i serviceyrke i endel Ă„r og har aldri fĂ„tt kjeft om jeg har prĂžvd Ă„ ta rede pĂ„ noe jeg ikke umiddelbart visste!!  Â
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #12 Skrevet 2. april 2008 Grunnen til at jeg solgte den til mannen, er som jeg skreiv, at jeg trodde det bare var en tennplugg til alle biler! Hadde da ikke bare gitt mannen noe jeg trodde passet! SÄ jeg visste ikke at det var feil, fÞr han kom og kastet dem rundt i butikken. PÄ bensinstasjon syntes jeg det var mange gretne folk som kom og kjeftet nesten daglig. Kollegaen min ble utskjellt av ei dame som skulle ha bensin, men det stod ei forran og skulle ha en pÞlse fÞrst. Han var alene den dagen, og hadde bare en kasse Äpen. Hun som skulle betale bensin skriker ut til min kollega om hvorfor vi kaller det en bensinstasjon, og kjefter huden full pÄ han, mens hele butikken er fulle av folk! Ikke sÊrlig snillt mener jeg. Er jo ikke han sin feil at sjefen velger Ä ha han alene i butikken, og velger Ä sette inn pÞlser i salget pÄ stasjonen.....ikke han/hun som stÄr bak disken som har bedt om det! DÄrlig Ä la det gÄ utover folk som gjÞr sitt beste der. Jobbet i butikk i noen Är fÞr dette, men opplevde aldri noen som eksploderte der. Vet ikke hva det er med bensinstasjon-kunder....mange gretne forlk.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2008 #13 Skrevet 3. april 2008 Jeg jobbet pÄ Statoil og kunne "ingenting" da jeg fikk jobben. OpplÊringen omhandlet mer vasking av dassen og hvis noen trengte hjelp sÄ ba jeg dem komme tilbake pÄ dagtid (det var det jeg lÊrte)... Men jeg strakk meg langt og skiftet bÄde lyspÊrer og hjelp til med det ene og det andre.. Jeg kunne ganske mye etterhvert ogsÄ, men grunnet en elendig sjef sÄ ble det mye utbytting av personalet og nye "bimboer" inn..! Jeg har aldri handla pÄ Statoil etter at jeg slutta, men regner med det er det samme pÄ de fleste stasjoner uansett! DrittlÞnn, elendig arbeidstid og sure kunder dag etter dag, er det rart at de som faktisk kunne gjort en god jobb aldri ville vurdert Ä jobbe pÄ bensinstasjon?!
bomsa Skrevet 7. april 2008 #14 Skrevet 7. april 2008 Jeg tror at en av grunnene til at bensinstasjoner nÄ fungerer som storkiosker/gatekjÞkkne er at man tjener mer penger pÄ Ä selge en halv liter cola enn en full tank (80liter) bensin....det er ikke penger i bensin og vindusviskere, sÄ derfor mÄ stasjonseiere finne andre ting Ä tjene penger pÄ...bensinen er der "bare" for Ä trekke folk.
mamma til twins Skrevet 7. april 2008 #15 Skrevet 7. april 2008 Jeg har ogsÄ jobba pÄ bensinstasjon, gikk 66 kr i timen. Underbetalt som fÄ, gjorde ikke annet enn Ä smugspise smÄgodt og pÞlser.  Man fÄr ikke bilkyndige personer til Ä ta drittjobber bak kassa pÄ en bensinstasjon, sÄnn er det med den saken.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 8. april 2008 #16 Skrevet 8. april 2008 enig med HI, en bensin stasjon er ikke lengre det den var! men sann er det nÄ i disse dager... Nei man kan ikke forvente at en bil mekaniker skal jobbe pÄ en bensin stasjon, men jeg mener at en del av opplÊringen burde vÊrt enkle ting som og skifte lyspÊre, fylle olje, skifte vindusviskere, legge om dekk, ect.. det er tragisk at alt over 18 Är kan fÄ jobb der... jeg forventer ikke at de skal kunne skru pÄ bilen min vist den stopper, MEN jeg forventer at de har peil pÄ hva de selger. spÞr jeg etter is spray, sÄ driter jeg i om de har lÄse spray!
L|ndA - 2 smĂ„ gullgutter! Skrevet 8. april 2008 #17 Skrevet 8. april 2008 det er jeg som er HI.  forventer heller ikke at alle som arbeider pĂ„ en bensinstasjon skal kunne alt om bil, vĂŠre bilmekaniker og mekke bil. MEN jeg forventer at de skal kunne skifte lyspĂŠrer, sjekke lufttrykk i dekkene, skifte vindusviskere, fylle spylervĂŠske og motorolje, hjelpe deg Ă„ skifte dekk, og ha sĂ„pass kontroll pĂ„ varene i butikken at de forstĂ„r forskjellen pĂ„ lĂ„sspray og isspray. smĂžre lĂ„sspray pĂ„ vinduene, ja det hadde tatt seg ut, hadde nok sett mye gjennom de etterpĂ„ da gitt! det er jo to vidt forskjellige ting!  nĂ„r det gjelder de tennpluggene og releer og andre ting som er forskjellig fra biltype til biltype, mener jeg jo sĂ„klart heller ikke at personale skal kunne alt i hodet, men de har da faktisk oppslagsverk!! hva med Ă„ se i der fĂžr man selger noe nĂ„r man er usikker...  sĂ„ klart er det driveren av bensinstasjonen som har ansvar for Ă„ faktisk gi personale opplĂŠring, men med litt respekt for seg selv og den jobben man har, er det fullt mulig Ă„ lĂŠre seg disse enkle tingene. de som arbeider pĂ„ en bensinstasjon mĂ„ jo vĂŠre over 18 Ă„r, og de fleste har nok sertifikat da ogsĂ„, og disse vesentlige tingene er faktisk en del av bilopplĂŠringen som man SKAL kunne nĂ„r man tar sertifikatet...  at dere som arbeider pĂ„ en bensinstasjon opplever at "alle" kundene er sure fordi dere ikke kan hjelpe dem med disse tingene, er det sĂ„ rart da? hadde ikke du blitt irritert om du kom inn i en matbutikk og spurte om melk, mens personalet forklarte at de hadde Ăžl?  greit at bensinstasjonene tjener mye penger pĂ„ handling men litt service mĂ„ det gĂ„ ann Ă„ kreve!! Â
MixÄ Skrevet 8. april 2008 #18 Skrevet 8. april 2008 Jeg har jobbet pÄ bensinstasjon, og jeg kunne ikke mye om bil.. en blir ikke ansatt pÄ grunnlag av hvor mye vi kan om bil osv. Vi er kassadamer/menn rett Ä slett..  Bensinstasjonene er ikke slik som fÞr.
Miss Misantrop Skrevet 8. april 2008 #19 Skrevet 8. april 2008 Og jeg vil ha tilbake de som kunne noe om det de selger... og jeg er kunden, sÄ jeg har vel rett. Ps Det skulle ikke bare vÊre mulig Ä kjÞpe tennplugger pÄ en bensinstasjon, det skulle ogsÄ vÊre mulig Ä fÄ satt dem inn. Det er nemlig ikke vanskelig og tar 1 minutt pr. plugg. Men man mÄ ha utstyr.
Dr Mcstuffins Skrevet 8. april 2008 #20 Skrevet 8. april 2008 Tror dere virkelig at bensinstasjonene frivillig velger Ä ansette "brÞdhuer" som ikke kan en eneste ting????????? Situasjonen i arbeidsmarkedet i dag er slik at arbeidstaker kan velge Ä vrake i jobber...Ä desverre havner bensinstasjonyrket ikke Þverst pÄ flertallets Þnskeliste. Dette betyr at stasjonene som har behov for ansatte er nÞdt til Ä ta det de fÄr!! Og udugelige ansatte finner du overalt nÄ til dags.....  Jeg tror at det har mye med genrasjonene som vokser opp nÄ...de som fÄr alt de Þnsker seg og ber om. De som aldri trenger Ä ta ansvar eller rydde rommet sitt. NÄr slik ungdom kommer ut i arbeidslivet sÄ vil de jo oppfÞre seg pÄ samme mÄte som hjemme....De kommer nemelig til Ä gjÞre minst mulig for Ä tjene penger...(jeg snakker om ungdom, fÞr de blir ferdig utdannet og voksen. Og selvfÞlgelig gjelder ikke dette alle)  à nÄr det gjelder frustrasjonen over at bensinstasjoner ikke er mer en et gatekjÞkken med bensinpumper. Det stemmer nok mer og mer... Men, alt som har med salg Ä gjÞre handler om en ting. à dekke det behovet kunden har....Og uansett hvor mye dere vil har en mekaniker bak kassa sÄ vil flertallet ha pÞlse i brÞd og en cola.... For det andre har ikke ufaglÊrte lov til Ä rÞre nyere biler mer....For uansett hva du skal ha gjort sÄ mÄ du til bilforhandler som kobler bilen til datamaskinen!!! Hvis en ufaglÊrt begynner Ä rÞre i no sÄnt sÄ Þdelegger han/hun mer enn de reparerer. à skifte en lyspÊre er heller ikke sÄ enkelt som det var fÞr...I mange biler mÄ man nesten ut med hele motoren for Ä fÄ ut pÊra!!  SÄnn...da fikk jeg ut min mening om saken... Beklager hvis det provoserer noen...det er ikke meningen.  :-)
babygullz <3 vilde Skrevet 9. april 2008 #21 Skrevet 9. april 2008 Du mener at alle mÄ kunne litt om produktene de selger...da lurer jeg pÄ hva du mener om en som jobber i daglivarebutikk mÄ kunne? Hvilken bleie som er best, og hva bleiene er lagd av? Hvilke ingredenser kneipbrÞdet du nettop kjÞpte har i seg, og hvor lenge det har hevet? Om den billige frokostjuicen fra landlord har appelsiner fra spania eller kina?  Bare for Ä sette det litt pÄ spissen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ